Maar voor kerst krijg ik realflight 7.5 en daar kan ik het toch eerst op oefenen en daarna met iemand samen vliegen
Als ik begin met een multiplex easystar 2 dan kan ik weer helermaal opnieuw gaan sparen
Hey Tim,
rustig jongen.
We weten al langer waar het schoentje knelt, en dat is dat je waarschijnlijk van je spaargeld je vliegtuig wil kopen. Ben ik juist?
En dat je dus je centjes wil steken in iets wat je echt zelf leuk vind.
Maar vergeet dat stuntvliegtuig als eerste toestel. Dat gaat twee seconden meegaan en dan aan barrels liggen. Je gaat er enorme spijt van krijgen.
De meesten die hier antwoorden zijn allemaal een pak ouder dan jij, maar we zijn ALLEMAAL blij dat een jong iemand ook belangstelling toont voor deze hobby.
We hebben, echt waar, het beste met zo'n jonge mensen voor die zich interesseren in de vlieghobby.
En meestal zijn jonge mensen zeer snel weg met deze hobby.
Maar ik schreef eerder dat je geen stappen kunt overslaan! En zeker de eerste stap niet.
Die eerste phoenix trainer... Heeft die werkelijk gevlogen want daar ontbreekt een nogal essentieel element...
Eerder werden al de Tundra, Funcub (jammer genoeg wordt die niet meer gemaakt), of Timber vernoemd.
Dat zijn vliegtuigen die heel wat kunnen verdragen, snel te lijmen zijn bij een breuk, en redelijk wat fouten vergeven.
Maar ze laten ook toe om al redelijk acrobatisch te vliegen, als je vingers er klaar voor zijn.
Kijk maar eens op deze filmpjes:
Zoals je ziet zijn die piloten allemaal jonge gasten van een jaar of 16, 17 die al een paar jaar ervaring hebben en toch lol beleven met hun 'trainer'.
In het eerste filmpje vertelt de jongeman trouwens in het begin dat zijn funcub al talloze keren hersteld is, en dat het ding gewoon blijft vliegen.
Er wordt hierboven ook geopperd om zelf een toestel te bouwen.
Alhoewel ik zelf heel graag bouw, en het eigenlijk aan iedereen zou willen aanraden denk ik dat dit nog wat te veel voor je is.
Ik zou het persoonlijk niet aanraden.
Je gaat wel bij een vliegclub ten rade, da's ongeveer de beste beslissing die je kan doen.
Simulator kan helpen, maar het is geen heiligmakende oplossing. Je kan jezelf er ook veel foute dingen mee aanleren.
Maar je kan er wel veel mee oefenen. Maar het is niet omdat je in een simulator twintig vluchten kan doen zonder crashen dat je dat in het echt ook gaat lukken.
Er komt zoveel meer bij kijken in het echt. De wind, de zenuwen etc.
Er is bij ons ook iemand op de club die begonnen is op zijn 13e. Hij is wel indoor begonnen, met een trainertje. En ook buiten in de wei, met een trainertje.
Toen hij 16 was vloog hij met een 60" Edge van Extreme Flight.
Nu is hij 18 en vliegt hij volgend seizoen met een 108" 3D hobbyshop toestel(dat is een vleugel van 2,74 meter!).
Hij is enorm snel geëvolueerd. In een jaar of 5 van een easystar achtig iets naar een groot toestel. Maar hij heeft geen stappen overgeslaan.
Ik hoop dat je een verstandige keuze maakt.