YAKOVLEV YAK 3

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Ed Heemskerk, 13 dec 2016.

  1. kvlasblom

    kvlasblom

    Lid geworden:
    9 jan 2007
    Berichten:
    1.819
    Locatie:
    Heesch
    Ja! Gezellig - we kijken ernaar uit!! :)
     
  2. Ed Heemskerk

    Ed Heemskerk

    Lid geworden:
    5 sep 2007
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Lisse
    Duurt nog een tijdje maar in ieder geval bedankt.
     
  3. kvlasblom

    kvlasblom

    Lid geworden:
    9 jan 2007
    Berichten:
    1.819
    Locatie:
    Heesch
    "Duurt nog een tijdje" - dat fenomeen is mij zeer bekend!
    Ondertussen ben je met een semi-schaal ARF ook welkom hoor bij de Sportschaal klasse. Geen documentatie nodig, als het maar een bestaand vliegtuig is.
     
  4. Ed Heemskerk

    Ed Heemskerk

    Lid geworden:
    5 sep 2007
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Lisse
    Ik heb nog een CAP 232 in Castrol design ,een replica van het Red Bull airraces vliegtuig van Mike Goulian , 2.40 m1 spanwijdte.
    Romp verlengd en het stabilo lager gezet voor betere meskantvluchten. Sportschaal????
     
  5. kvlasblom

    kvlasblom

    Lid geworden:
    9 jan 2007
    Berichten:
    1.819
    Locatie:
    Heesch
  6. Ed Heemskerk

    Ed Heemskerk

    Lid geworden:
    5 sep 2007
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Lisse
    [​IMG]
    Cap 232 is al 6 jaar vliegklaar , nog nooit gevlogen.
    Te veel andere modellen. Misschien moet het er nu maar eens van komen.
     
    kvlasblom vindt dit leuk.
  7. Ed Heemskerk

    Ed Heemskerk

    Lid geworden:
    5 sep 2007
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Lisse
    Beste Kim,

    Ik ben ook nog actief F3A vlieger 23 april is de eerste F3A wedstrijd in Leeuwarden.
    Ik ben wel van plan naar een wedstrijd te komen dit jaar.
     
  8. kvlasblom

    kvlasblom

    Lid geworden:
    9 jan 2007
    Berichten:
    1.819
    Locatie:
    Heesch
    Oe dan heb je het druk :)
    Je bent in ieder geval altijd welkom!
     
  9. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.238
    Locatie:
    Den Haag
    Kom dan naar Tilburg of Genk (B). Die wedstrijden zijn het drukst en het leukst.
     
  10. Ed Heemskerk

    Ed Heemskerk

    Lid geworden:
    5 sep 2007
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Lisse
    Ik heb beide data in mijn agenda opgenomen. Je ziet mij op een van de 2 wedstrijden.
    Nu weer snel terug naar het onderwerp ,de Yak 3.
    Met de vleugel ribben wil het nog niet vlotten , nog steeds niets binnen zelfs geen bericht wanneer ik ze kan verwachten.


    De uitlaatpijpen zien er indrukwekkend uit.

    [​IMG]
     
  11. Ed Heemskerk

    Ed Heemskerk

    Lid geworden:
    5 sep 2007
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Lisse
    Weer een paar weken voorbij , het blijft akelig stil bij Fun.
    Nog steeds geen vleugelribben. In november werd beloofd dat er nieuwe gemaakt worden tussen kerst en nieuwjaar.
    Eind januari waren ze er net mee bezig, nu eind februari zelfs geen bericht meer.
    Het vliegseizoen staat voor de deur.Als er al iets komt wordt het najaar. Anders zit er niets anders op dan de ribben zelf te zagen.
    Heb wel het landingsgestel besteld bij Sierra, kijken of de horror verhalen over de leveranties waar zijn.
     
    mig 3 vindt dit leuk.
  12. Ed Heemskerk

    Ed Heemskerk

    Lid geworden:
    5 sep 2007
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Lisse
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Het verzamelen van de documentatie begint aardig op gang te komen.
    Een prachtig boek met ook wat informatie over de Yak 3 .
    Ben inmiddels aan een nieuw avontuur begonnen .
    Het landingsgestel.
    Op mijn voorzichtige vraag hoe lang de levertijd van het landingsgestel is kreeg ik de mededeling dat er 1 op voorraad is.
    Inmiddels voorzichtig geworden maar wat vragen gesteld .
     
  13. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    en daarom maak ik mijn onderstellen zelf
     
  14. Ed Heemskerk

    Ed Heemskerk

    Lid geworden:
    5 sep 2007
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Lisse
    Lijkt mij fijn als je dat kan ,maar ja je moet keuzes maken.
    Ik kijk ook wel eens naar een MIG 3 , als model na de Yak maar zie dat er nog geen landingsgestel voor te koop is .
     
  15. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    voor de mig 3 kan je bij mij terecht
    moet eerdaags 3 sets maken
     
  16. Fuel Monkey

    Fuel Monkey

    Lid geworden:
    6 jun 2010
    Berichten:
    2.216
    Locatie:
    Hoofddorp
    Ik weet niet welke maat je nodig hebt, maar van ESM is er een nieuw gear uit voor de Mig3 van 203cm.
     
  17. Ed Heemskerk

    Ed Heemskerk

    Lid geworden:
    5 sep 2007
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Lisse
    Dank voor de info, de Mig 3 komt na de Yak3 ik heb eerst nog minstens een jaar nodig om de Yak af te maken.
    Ik zal het in ieder geval met de voorbereiding meenemen,vertel er eens iets meer over , lucht of elektrisch,misschien heb je wat foto svan eerdere landingsgestellen.
     
  18. Ed Heemskerk

    Ed Heemskerk

    Lid geworden:
    5 sep 2007
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Lisse
    Hallo John,

    Ik heb belangstelling voor de 1:4 versie van RC Europe, Is wat groter dan de Yak 3 en mogelijk geschikt voor een vloeistof gekoelde 4 cilinder 4 takt.ESM heeft wel hele leuke warbirds in de 2 m1 klasse.
    Ik ga voor de frais kits en de wat grotere. In ieder geval bedankt voor het meedenken.
     
  19. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    De mig 3 van RC europe is zeker geschikt voor de vloeistof gekoelde 4 cilinder van Dick van der velde
    Ik weet dit want ik heb het toestel zelf ontworpen rond het gebruik van meer cilinder lijn motoren

    in de mijne komt de roto 3 cilinder van 135 cc
     
  20. Ed Heemskerk

    Ed Heemskerk

    Lid geworden:
    5 sep 2007
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Lisse
    Na wat zij stapjes weer terug naar de Yak 3 ,vandaag heb ik de opnieuw gemaakte vleugelribben binnen gekregen.
    Na 5 maanden wachten toch nog gekomen. het bouwseizoen is nu voor mij voorbij maar wel fijn om te weten dat ik er zo aan kan beginnen.
    Het landingsgestel is ook onderweg, nu maar hopen dat de bij wet geregelde diefstal van 1.81 % invoerrechten en 21% BTW geheven over de ook in het buitenland betaalde belasting niet zal leiden tot wekenlang oponthoud bij het inklaren.Om wat terug te vorderen gelijk maar bezwaar maken tegen de geheven BTW op de transportkosten boven de Europese territoriale wateren.
    [​IMG]
     
    rijoli, E.hof en Fuel Monkey vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina