Eerste snelle rakker na de WOT 4

WillydeWoofer

Forum veteraan
Wie van de drie? Hawk 3? FVK Kamelot 2? Freudenthaler Ion Neo?
Eind van de maand koop ik mijn eerste snelle vliegtuig. Welk toestel kan ik het best nemen en waarom? Alleen de Hawk is volledig van Carbon. Is dat doorslaggevend? Verder wil ik met 3s beginnen en zo opbouwen richting 6s.
Op voorhand bedankt voor de hulp.
 
Bovenaan onder Topic Tools kun je de titel wijzigen. Gedurende twee dagen.

Gewoon vast aantal cellen kiezen, je verandert snelheid, opgenomen stroom& vermogen d.m.v. propellorpitch en -diameter. Gaat het te heftig dan monteer je gewoon minder prop. Een elektromotor kun je niet overtouren door een kleinere propellor te kiezen, hij zal nooit sneller kunnen draaien dan rpm = spanning x Kv. En ook bij een lichtere prop zorgt de stroom voor minder spanning dan de accuspanning, e.e.a. koperweerstand-verliezen.
 
Laatst bewerkt:
Had je hier niet al een volledig topic aan gewijd, zowel op MBF als op RCG?

De vraag is mede daardoor nu gerichter geformuleerd. Zo wil ik een toestel van 170-200cm voor de zichtbaarheid. Hierdoor vallen er een groot aantal af.
Ook kunnen er nieuwe modellen of inzichten zijn. Ik stel de vraag niet voor de flauwekul;).
Ik ben benieuwd naar jouw advies en die van anderen.
 
Misschien wat cynisch, maar als je net zoveel tijd aan vliegen en gericht oefenen zou besteden als aan posten op MBF, zou je al een behoorlijk gevorderde pilot zijn.

De RFM Ion Pro lijkt me een prima keus voor je..
 
De Hawk van Staufenbiel is niet volledig carbon, er zitten 2 stukjes carbon van 5x5 cm in de vleugel.
De Kamelot is redelijk zwaar en prijzig.
Ion Pro is een leuk vlot model en goed zichtbaar.
 
Misschien wat cynisch, maar als je net zoveel tijd aan vliegen en gericht oefenen zou besteden als aan posten op MBF, zou je al een behoorlijk gevorderde pilot zijn.

De RFM Ion Pro lijkt me een prima keus voor je..

Bedankt voor je advies voor een Ion Pro.
Verder post ik op MBF, als het hard waait, als het regent, als het koud is, als het donker is, als ik een uurtje pauze heb, als ...........
 
De Hawk van Staufenbiel is niet volledig carbon, er zitten 2 stukjes carbon van 5x5 cm in de vleugel.
De Kamelot is redelijk zwaar en prijzig.
Ion Pro is een leuk vlot model en goed zichtbaar.

Dank je GJ. Je eerdere adviezen over set ups heb ik bewaard. Ik kijk even na, of daar de Ion Pro bij zit.
Ik wist niet dat de Hawk niet volledig van carbon is. Zo begrijp ik ook niet dat E-Flite over een Carbon Z Cub durft te spreken. Hij bestaat voor het merendeel uit piepschuim. Zo lust ik er nog wel een.
 
Je hebt ook accu's die Titan of Carbon heten...Zit geen stukje van beide materialen in.
Er bestaat wel een carbon Hawk maar dan zou je beter een Avionik kunnen kopen, of een Backfire.
De Ion heeft als voordeel dat ie te repareren is na een klappertje.
Een hawk is een stuk lastiger.
 
De Ion heeft als voordeel dat ie te repareren is na een klappertje
[/QUOTE]

Dat komt goed uit, want ik houd wel rekening met een paar klappertjes.
 
De Hawk van Staufenbiel is niet volledig carbon, er zitten 2 stukjes carbon van 5x5 cm in de vleugel.
De Kamelot is redelijk zwaar en prijzig.
Ion Pro is een leuk vlot model en goed zichtbaar.

Welke Ion Pro is het precies? Er staan verschillende modellen op hun website. Is het de Elektro? Met of zonder flaps?
 
Wat dat betreft moet ik Gerben gelijk geven.
We kennen meer mensen die erg veel op het forum zitten maar dan "geen tijd" hebben om te vliegen.
Als het droog is en onder windkracht 6 kan je prima vliegen.
Ik zie trouwens weinig carbon bij de carbon cub, ook weer zo'n verkooppraatje.
De spinner, luchtinlaat en motorkap zijn van carbon.
Nou nou.. om daar nu een vliegtuig wat voor de rest van staal en doek is gemaakt carbon voor te noemen vind ik ver gaan.

GJ
 
Willy,
Ik wil best een keertje bij je komen vliegen, voor wat intense trainingsvluchtjes met je WOT (ga ik er wel van uit dat ik ook wat F5B trainingsvluchtjes kan doen..).

Een hotliner vliegt niet moeilijker dan de meeste toestellen met weinig v-stelling. Maar foutjes straffen ze wel harder af. Landen op een tip levert al snel moeilijk herstelbare schade op. De truuk is dus constant netjes te kunnen vliegen. 30 landingen met je WOT4 zonder rare zwiepers of gebroken props is een leuke graadmeter.
 
Back
Top