Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Tja, wat dat betreft is lijnbesturing dus niet voor watjes.....We moesten ook zo hoog blijven dat je hem niet ziet op de foto.
Ik bedoelde: onderkant figuren op ooghoogte..
(Sorry voor mijn off-topic Finn, maar ik moet even op Bruno zijn off-topic reactie reageren!)
Ooghoogte??.... watje!!....
Vorige week zondag zaten er graspolletjes tussen mn kielvlak en richtingroer... maar het kon nog lager inverted!
Afgelopen dinsdagavond m`n richtingroer en cockpitkap eraf gevlogen... dat was de inverted limiet, lager gaat echt niet!
De Super Chipmunk is trouwens in twee avondjes 'gerepareerd' en kan dit weekend weer de lucht in.
.
Ik bedoelde: onderkant figuren op ooghoogte.
Dus een vierkante loop voorover, beginnend met de verticale duik naar beneden en dan op ooghoogte in rugvlucht en daarvan twee stuks.....
Of een wingover, voor jou dus bijv. een stall turn, onderin overgaand in rugvlucht -op ooghoogte, weer omhoog, nog een keer en dan weer op ooghoogte in normale vlucht er uit...
Ik kan ook wel lager, maar dat kost mij dure punten, dus dan maar liever niet....
Over dat repareren, als ik het model op zijn rug aan dek vlieg, ligt er een spoor snippers van een meter of vijf, met daartussen de assorted hardware...
Ok, back on topic!
Als jij Finn jouw vliegstijl bij kunt brengen, dan krijgen we er nog een fantastische vlieger bij.
@Finn : Ik vind RCvliegen bij veel wind best wel leuk, vooral hellingzweven. De tranen staan in je ogen.....![]()
Goed plan! Stick to the plan....Ik ga eerst is beter kunnen vliegen met dit vliegtuig, dan kan ik lager vliegen proberen.
Want anders... klimt 'ie?Je moet met dit vliegtuig ook veel up geven als je op zn rug vliegt.
Dit:Wat bedoel je met dat hellingzweven?
... Ik zal maar niet te diep op de lijnbesturing discussie in gaan, eerlijk gezegd, begrijp ik het niet zo goed ...
Goed kijken dan zie je de zwever, soms.... Wat bedoel je met dat hellingzweven? ...
Goed kijken dan zie je de zwever, soms.
(En volgende keer twee dikke sokken over de microfoon van de camera.)
De vrij draaiende vork - de 'pylon'- dient om ervoor te zorgen dat de lijnlengte nooit stiekem ingekort wordt, door achter het middelpunt te lopen. Ik zou al blij zijn als ik het geval bij kan houden
Maar dit is DS, Dynamic soaring, het tegenovergestelde van vliegen in de helling stijgwind. Dat doe je aan de hellingkant waar de wind tegenaan blaast.Goed kijken dan zie je de zwever, soms.
(En volgende keer twee dikke sokken over de microfoon van de camera.)
Of het model....
Precies!Welkom terug bij de Combat!