Veel informatie gevraagd

Discussie in 'Beginners' gestart door Willie Bakker, 29 aug 2017.

  1. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    /* Oops. Wrong planet. */
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  2. Willie Bakker

    Willie Bakker

    Lid geworden:
    29 aug 2017
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Emmercompascuum
    Hallo Bas,

    Ik had inderdaad al gezien dat er dit weekend Flyin is op Odoornerveen, alleen heb ik een heel vol weekend met allerlei andere afspraken ik hoop dat ik nog langs kan komen.

    De Charter is de witte van marktplaats, super dat je er naar wil kijken/ ondersteunen.
    Ik ben al eens bij de Fliegerfam voor de deur langs gereden maar kon er toen niets over vinden op het internet maar nu wel, heb je misschien het adres voor de brandstof?

    In ieder geval bedankt voor alle info en hulp.

    Groeten Willie.
     
  3. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dank je Willie,
    Nu kan ik rustig gaan slapen.
    Mijn prop draaide nauwelijks en sloeg zo een hoek uit uit een kunststof opbergkoffer.
     
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Mijn prop draaide nog niet eens en sloeg een deuk in betonplex.
    Pletti Power!
    Ik moet er niet eens aan denken wat er gebeurt als het met de aandrijvingen waar ik mee vloog fout gaat.
    Daarom altijd een vliegtuig van achteren besluipen en toeslaan als ie even niet kijkt.

    GJ
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  5. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Propjes zijn weldadig en geweldadig... altijd pas op de plaats...

    De Charter, volgens mij leek dat een zeer leuk kistje. Dat gaat wel goed komen. De Webra is een prima motortje. Maar verdiend mogelijk methanol + wonderolie en een 5% aandeel nitromethaan.
    Als het motortje brandschoon vuil is, is en zonder bruine aankoekingen, is er sythetische olie gevlogen. Bruin sediment duidt op Castor, dat koekt aan en dikt in, maakt alles stroef. Maar conserveert de motor goed.
    Om zo een motor weer gangbaar te krijgen is door hem te spoelen in z'n eigen brandstof. Maar dat voor later.

    Nu even een raar weekend. Parkeerplaats is camping geworden. 's avonds gezelligheid.
    Kijk maar wanneer het uitkomt.
    Gr. Bas
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2017
  6. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Succes met de fly-in Bas!
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  7. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Nou! En dan vooral het weertje Dries.
    En dan te bedenken dat het afgelopen weekend we het mooiste weer van de wereld hadden!

    Gelukkig hoef ik er niet zoveel te doen. Dat doet een jongere generatie. Heeft het zich beperkt tot wat flyers maken en consumptiebon. Morgen en overmorgen lekker snuffelen en kijken. Ik laat de modellen maar thuis. Te chaotisch in de lucht. :D
    Gr Bas
     
  8. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Of te veel heksenmannetjes?
    Beetje jammer dat het zo ver weg is, ik schijn dus degene te kennen die de consumptiebonnen maakt.... altijd handig.
    Heb je ook al consumptiebonnen voor 't Asje gemaakt voor 9 september?
    Doe mij er 2, ik heb een dame gevonden die met me mee durft.

    Wat betreft de Charter en Webra.
    Volgens mij was Webra zijn toptijd ergens rond 1995, daarna is het OS geworden en daarna kwam de echte troep, ASP en zo.
    Hopelijk geen Webra met Dynamix carb.

    Misschien kan Willy wat foto's plaatsen van de zender, ontvanger en binnenkant van het vliegtuig.
    En ook laten zien welke accu's er in de zender en in het vliegtuig zitten.
    Dan kunnen we op afstand alvast zeggen wat je moet kopen.

    Gert-Jan
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  9. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.769
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik kan je verzekeren, dat ASP tegenwoordig tamelijk bomvrije motoren maakt, die mischien wat minder krachtig zijn, mischien wat minder perfect afgewerkt zijn en mischien een haartje minder "perfect" lopen (en meer dan een haartje is dat ook niet), maar die WEL véél meer overleven dan de gemiddelde OS.... En zelfs al deden ze dat niet, dan nog koop je voor de prijs van één OS, twéé equivalente ASP's...
     
  10. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja Brutus, alles is natuurlijk beter geworden en OS is juist slechter geworden.
    Maar ergens in 1997, als iemand toen de winkel binnenkwam met een ASP of zelfs met een Saito begonnen de nekharen al omhoog te staan.
    Aangezien ik mensen altijd wilde helpen maar bij ASP bij voorbaat al wist, dat gaat een probleem worden heb ik een allergie ontwikkeld.
    Vooral de carburateurs waren vreselijk.
    In 1998 ben ik gestopt in die winkel en toen ik ergens na 2000 weer begon met modelbouw leuk te vinden was het al heel veel electro, dus heb me, op een paar heli's na, niet meer beziggehouden met brandstof.
    Tot 3 jaar geleden, op een gegeven moment worden de modellen zo groot dat brandstof weer interessant wordt.
    150cc of mooie 4takt boxers en sterren.
    Maar dan zit je in de benzinehoek.
    Ik heb nog 1 oude mooie OS FS staan maar als ik nu even snel een tweetakt zou moeten kopen dan pak ik gewoon wat er in China te koop is.
    Slecht spul bestaat er nu niet echt meer.
    Ik sprak over de periode vanaf 1995 en de jaren daarna.

    GJ
     
  11. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.727
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    Nix mis met een dynamix hoor, als je hem snapt tenminste.
    In mijn ogen de beste carb ooit ontworpen voor een model motor.
     
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  12. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja, als je hem snapt.
    Maar een beginner snapt al amper hoe hij de zender vast moet houden.
    En je weet zelf, als je motor niet lekker loopt in de lucht omdat de carb niet lekker afgesteld staat dan is het lastig leren vliegen.
    Daarom is electro ideaal om te leren vliegen, die slaan nooit uit.

    GJ
     
  13. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dat klopt Gert-Jan. Maar toch slaat mijn electro vliegtuig wel eens af.
     
  14. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Links-af, rechts-af :D :p

    Groeten, Wil
     
  15. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Zucht.....
     
  16. Willie Bakker

    Willie Bakker

    Lid geworden:
    29 aug 2017
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Emmercompascuum
    Ik zal z.s.m. proberen wat foto's te plaatsen
     
  17. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Goh, dit jaar toch al twee keer een uitgefikte motor in vlucht ;-) (gelukkig heb ik mijn "MOTOR UIT!" cool destijds ontwikkeld in mijn methanol periode :D )
     
  18. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Als je motor uitfikt doe je toch iets heel erg fout.
    1 motor in een normaal toestel, OK dan zou je eens moeten nadenken hoe dat komt.
    Als je 2 motoren affikt dan is dat gewoon dom, dan snap je er echt helemaal niks van.
    Ik heb nog nooit 1 motor uitgefikt en ze wel tot ver over de fabrieksspecificaties gevlogen.
    Eigenlijk ken ik helemaal niemand die een motor afgefikt heeft in een normaal model.

    GJ
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2017
  19. Willie Bakker

    Willie Bakker

    Lid geworden:
    29 aug 2017
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Emmercompascuum
    Hoe voeg je eigenlijk foto's toe aan een bericht?
     
  20. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Omdat ik je geen PB mag/kan sturen blijkbaar (volgens Tapatalk toch) dan maar hier.

    hallo,
    Kijk je eens zelf de toon na van je twee laatste replieken op mij Gert-Jan?

    Dat is niet de gjvo die ik ken van het forum.

    Ik ben zeker niet de almachtige allesweter maar ben nu ook niet bepaald "Janneke of Mieke"

    Gr, Dries
     

Deel Deze Pagina