wie weet welk merk dit is?

rhelie waar kom je uit de buurt ik zelf uit scheveningen miss als ik hem heb staan dat ik een x naar jou toe kan komen ?
en denk dat je me vast dan nog veel meer dr over kan vertellen
 
heb um opgehaald :) schade valt onwijs mee gaat alleen om een paar stangetjes en de paddel bar:D
er zit een piezo 2000 op ik ken dit soort gyro niet wie kan me daar wat over vertellen?
gr jasper
 
Heel oud, rond 1990 of 1995 of daaromtrent. Een van de eerste Piëzo gyro's op de markt.
Werkte goed, was destijds min of meer het beste wat je kopen kon, maar nu uiteraard "gewoon een gyro", vergelijkbaar met Futaba G300 o.i.d.

Kun je (als hij nog werkt) gerust mee vliegen. Is niet specifiek bedoeld voor digitale servo's want die bestonden toen nog niet, maar zou niet weten waarom dat niet zou werken.
 
ff een fototje :koud:
15048792169371785564771.jpg
 
hoi steven ik ga jou ding deze week ff goed door lezen;) als ik vragen heb ga ik daar zeker bij je op terug komen bedankt alvast :p
 
nog een vraagje ik wil hem naar elektro ombouwen en mijn vraag is heeft iemand dit al gedaan bij dit model? en zo ja zou ik daar graag meer info over willen ivm motor steun enz
mvg jasper
 
Ik heb het mechaniek gezien, Jasper is langsgeweest. Het is allemaal origineel en vrijwel nieuw.
Wat is er stuk ? de centerhub heeft 2 pennetjes die de pitchcompensator meenemen en die zijn van de hub afgebroken.
Alle stangetjes van de kop zijn stuk, fly-bar krom en dat was het. Ik heb hier een bovenliggende pitch-compensator van Vario liggen en een gelagerde meenemer. Ook heb ik een originele aluminium tuimelschijf nieuw.
De pitchcompensator is niet compleet, er mist een afstandbus en een contra-gewichtje die op de fly-bar zitten.

Heb jij nog wat Steven ?
 
kom vandeweek wel weer even langs als dat kan :)
en nog bedankt voor de info rene
heb ook even een nieuw topic gemaakt onder schaal helies :)
gr jasper
 
Die pitchcompensator is wel handig want dan kun je gewoon het centerhub laten zitten.
Jammer dat het niet compleet is maar wieweet komen er nog tips.
 
welnu het volgende:

IMG_20170910_210745_zpsqwm670mc.jpg


De heim center hub met de vaste pinnetjes (die altijd weer afbreken bij een crash) heb ik uiteraard ook niet meer. Ik heb ze allemaal vervangen door een Vario center hub zoals die links op de foto. Het rode aluminium deel met de pen klemt op de center hub. Hij heeft maar 1 pen en dat is prima. De Vario centerhub heeft ook per kant 2 o- ringen om de bladas te lageren dus je hebt exta o-ringen nodig.

rechts op de foto een heel oude heim center hub met korte pinnen. Volgens mij zijn ze te kort voor het systeem wat jij hebt. Ik heb hem op de foto erbij gedaan voor het gat waar de m3 bout doorheen gaat om hem op de hoofdas te schroeven. Het Vario centraal stuk komt dan dus 90 graden gedraaid op de as, maar ook de hoogte is iets anders. Je kan natuurlijk ook een gat boren op de plek waar de heim kop hem ook heeft.

IMG_20170910_210835_zpsugjfxlgo.jpg


Deze boven liggende pitch compesator heb ik ook nog liggen . contra gewicht is er ook. En de tuimelschijf meenemer. Deze tuimelschijfmeenemer heeft dan weer een portie speling wat ik niet fraai vind.

Dan moet je dus nog stuurstangen hebben. Daar kan ik je niet direct mee helpen. Ik heb op een dag een m2 snijplaat gekocht en een stapeltje fiets spaken van ongeveer 2mm. Sindsdien maak ik mijn stuurstangen zelf.

Laat maar weten als je er wat van kan of wil gebruiken...

groet, Steven.
 
Hoi steven ik denk dat ik voor het rode alu ga lijkt mij het makkelijkst ook.
En ik wil alle kogel links ook vervangen weet jij zo welke ik dan moet halen? En weet je ook de juiste afmetingen van de stangetjes en waar ze gebogen moeten zijn ? Of wil je ze evt voor mij maken tegen vergoeding uiteraard .
Ik heb de os max motor over want ik ga over naar elektro weet niet of dit wat voor je is ?
Mvg jasper
 
Back
Top