Nano cps zakt naar beneden

Gdm
Ik heb een nieuwe nano cps smorgens vliegt ie goed in alle standen. Na een paar batterijen met afkoeling ertussen zakt heli naar de grond na zon 2 minuten. Dit is bij alle batterijen. Gear en kop zitten goed aangedrukt. Iemand idee? Zal tovh niet zo zijn dat motor nu al kapot is ?
 
Alles draait soepel? Pinion en main gear nog helemaal goed? Geen crashes waarbij de motor nog even aanstond met geblokkeerde rotor?

Sommige motortjes gaan 150 vluchtjes mee, andere nog geen 20.

Ombouwen naar brushless is de zekerste optie.
 
Die motortjes zijn idd niet allemaal zelfde kwaliteit , nieuw steken of brushless . Er bestaan ook brushless motor/esc combo's die je niet moet solderen geloof ik . Gewicht en plaats ?
 
Brushless Upgrade: Nano CP X (BLH3325)
Key Features
  • Provides 20% more power over the stock motor
  • Installs in less than 10 minutes
  • No soldering, no programming, no fuss
  • More durability and lifespan over stock power system
  • 14800Kv, 8mm brushless motor
    :banana::banana::beer::eek:
 
Li-Po's presteren slecht bij lage temperaturen. Vlieg je in een koude omgeving, dan is prestatieverlies verklaarbaar. Je zou kunnen testen hoe het gaat als je de Li-Po's op een warme plaats bewaart en warm aansluit.
 
Dan is temperatuur geen factor.
Want daar leek het in eerste instantie wel op.
En dus moet er verder gezocht worden.
 
Wat kan..
Draadbreukje in de accukabel op de heli. In sommige standen werkt het.. in sommige standen niet.
vaak worden die draden opgefrommeld in een veel te kleine ruimte.
soms tegen de (scherpe) kant van de kap.
of frame.
isolatie schuurt door = kortsluiting. en daardoor zakt de spanning, dus zakt de heli ook.

Als het standaard de eerste vlucht is waarbij het wel goed werkt, zou motorwarmte oid toch een punt van aandacht kunnen zijn.
Even kijken of je die eerste vlucht niet altijd dezelfde accu pakt.
veel mensen hebben ze genummerd (is ook wijs), en beginnen standaard bij nr 1.
als nr 1 dan toevallig goed is, maar de andere accu's niet..

Maar.. zoals eerder aangegeven: haal het motortje er eens vanaf, kijk hoe soepel alles draait.
ook staartmotor.
hoofdrotor zou met een tikkie bijna niet mogen stoppen met draaien.
stopt hij binnen 1 omwenteling al.. klopt er iets niet.
Bij grote heli's moet je bij minder als 7 omwentelingen al gaan zoeken.. die kleintjes hebben wat minder gewicht in de rotor

Verder kan je hoofdmotor versleten zijn.
of de staartmotor.
 
Wat kan..
Draadbreukje in de accukabel op de heli. In sommige standen werkt het.. in sommige standen niet.
vaak worden die draden opgefrommeld in een veel te kleine ruimte.
soms tegen de (scherpe) kant van de kap.
of frame.
isolatie schuurt door = kortsluiting. en daardoor zakt de spanning, dus zakt de heli ook.

Als het standaard de eerste vlucht is waarbij het wel goed werkt, zou motorwarmte oid toch een punt van aandacht kunnen zijn.
Even kijken of je die eerste vlucht niet altijd dezelfde accu pakt.
veel mensen hebben ze genummerd (is ook wijs), en beginnen standaard bij nr 1.
als nr 1 dan toevallig goed is, maar de andere accu's niet..

Maar.. zoals eerder aangegeven: haal het motortje er eens vanaf, kijk hoe soepel alles draait.
ook staartmotor.
hoofdrotor zou met een tikkie bijna niet mogen stoppen met draaien.
stopt hij binnen 1 omwenteling al.. klopt er iets niet.
Bij grote heli's moet je bij minder als 7 omwentelingen al gaan zoeken.. die kleintjes hebben wat minder gewicht in de rotor

Verder kan je hoofdmotor versleten zijn.
of de staartmotor.
Zullen nog eens grondig gaan zoeken
 
Zag dit draadje staan over de Nano, heb er zelf nu twee... is het normaal dat als ik gas geef, opstijgen dus, dat ik dan moet bijsturen om hem recht op te laten stijgen? is dit mijn heli specifiek of bijv ook met de 230s?

Er is geen wind, want ik zit binnen
 
Dat is altijd zo... er staat altijd bij de helie veel wind...ook als hij binnen vliegt.
De helie zelf veroorzaakt wervelingen ...en zeker kort boven de grond en of naast muren ketst die wind terug tegen de helie.
Je moet eigenlijk altijd sturen...ook al is hij optimaal uitgetrimd.
Als je voldoende oefent...gaat het net als fietsen.. je denkt niet meer na over wat je moet sturen...deze stuurbewegingen maak je dan automatisch.
 
Back
Top