Ik heb een probleem met de servo van mijn auto waar ik niet uit kom. Sinds ik vorige week met een multimeter aan mijn ontvanger heb gezeten reageert mijn servo niet meer op de ontvanger. (met de multimeter was ik aan het kijken of ik een kleine fpv camera kon aansluiten op de ontvanger om deze stroom te geven) Het gekke is dat ik inmiddels een nieuwe ontvanger heb en dat de servo nog steeds niet reageert. Ik ben met de auto naar een modelbouw winkel geweest waar ze de servo apart hebben getest. Aangezien deze gewoon werkte en ik wel gas kan geven met de zender. (de TAMIYA Brushless ESC 02S die ik gebruik werkt dus ook) ging ik er van uit dat mijn ontvanger of het kanaal was doorgebrand tijdens het uitlezen. Nu ik een nieuwe ontvanger heb blijft het probleem echter ontstaan. Ik heb de nieuwe ontvanger gepaard met de zender en wederom werkt het gas geven wel maar het sturen niet. Wel komt er een soort trillend/tikkend geluid uit de servo. Dit gaat harder tikken als ik stuur met de zender dus hij ontvangt wel iets van een signaal. Iemand enig idee waar het probleem kan zitten en hoe dit op te lossen? Kan het zijn dat er iets stuk is gegaan in mijn zender terwijl ik de ontvanger aan het uitmeten was? Alvast dank!
Als de servo apart werkt en in de auto niet dan is er iets in de auto dat je servo blokeerd , koppel je stuurstang eens los en kijk wat er dan gebeurt
De servo is apart getest als in, los van de ontvanger. maar wel toen hij gewoon in de auto zat. Met een aparte aansturing (direct op de servo) werkte hij prima
Als het gas/ESC kanaal wel werkt, betreffende servo op het gaskanaal proberen? (de ESC met voeding even parkeren op een ander kanaal)
Dat was ook de eerste gedachte die mij te binnen schoot. Draai de stekker toch eens om want je weet nooit. Je hoeft niet bang te zijn dat er iets kapot gaat want de aansluitingen zijn zodanig gepositioneerd dat elke goede servo daar tegen kan.
Ik had inderdaad al geprobeerd de stekker even om te draaien maar dit heeft geen effect, ook houd het tikkende geluid dan op. Daarnaast deed de auto het hiervoor al wel en toen zat het stekkertje er op dezelfde manier in. Zou er nog een andere verklaring kunnen zijn?
Denk dat er een tandwiel is beschadigd, los zal de servo dan werken, maar bij de minste belasting ga je over de tanden springen. Haal je servo uit de auto test los in de hand dan werkt het , hou nu de servo hevel licht tegen als dat gaat is er een tandwiel defect , tand gebroken of tandwiel los.