De perikelen van WdeW;

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 9 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Oh.. dan had de verkoper toch gelijk.
    Ik was echt in de veronderstelling dat het een Mytho was.
    Daar lijkt ie ook het meest op in de plaatjes.
    Uhh, ik had bij de Wind 50S gekeken en die heeft niet dat rare vleugeltje bovenop.

    Dries, heb je ook een Sukhoi 50?
    Hoe vliegt dat in vergelijking met een Wind?
    Meer 3D achtig volgens mij?
    Dat heeft ie namelijk ook nog vliegklaar staan, net als een Miss Wind en een 2x2 volgfk F3A kist
    Moeten ook weg...

    GJ
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2019
  2. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    De Mythos heeft een veel grotere canalizer dan de Wind S 110 ;-)

    De Wind S 50 heeft dezelfde lijnen als de Wind S Pro,


    De Wind S 110 is meer gelijkend op de Angel. Met een mini canalizer, voor de vorm.


    De Mythos lijn heeft een volledig gebogen neuslijst, had je nog niet bij de Wind serie en een dunner profiel.


    Ik heb al verschillende malen gevlogen met de Sukhoi 50 gevlogen van vliegvrienden (ik heb een Sukhoi 125).

    Dat vliegt uiteraard minder strak, speelser dan een Wind. Meer 3D achtig idd maar toch niet hetzelfde als een Extreme Flight. Met die Sukhoi 125 beperkt ik mij ook tot het klassieke acrowerk (lomcavaks zijn echt een eitje) maar het 3D is niet echt aan mij besteed (soms wel een beetje, heb 1 Extreme Flight toestelletje).

    De Katana van Sebart is nog meer 3D achtiger dan de Sukhoi (vind ik). Ook even mee gevlogen, van een clubmaat

    Die SBach (of Sebach 50) vond ik niet goed vliegen. Had er eventjes één, maar vloog eigenlijk niet zo goed, lastig in te stellen qua zwaartepunt etc. Heb die nooit goed gekregen.


    De Miss Wind vind ik een heerlijke, echt heerlijke kist. Vind ik beter vliegen dan de gewone Wind. Slowrolls van een kilometer en zo van die dingen.

    Heb er ook eentje (een overname uit overlijden). Heel plezant. Is wel kritisch op gewichtsverdeling.

    Een clubmaat (die van de Katana) heeft dezelfde als de mijne. balanspunt lag net hetzelfde maar de zijne had de ontvangerbatterij mee voorin steken, en wat gewicht op de staart bij. De mijne heeft zijn ontvangerbatterij boven de ondervleugel en geen extra gewicht. Is dus iets lichter ook, maar ook meer van het gewicht centraal in de kist. En dat merk je. De mijne vloog zoveel beter dan die van de clubvriend, we hebben dan vorige winter de gewichtsverdeling aangepakt en het was direct een ander toestel.


    En een vol GFK kist vliegt uiteraard nog strakker :)
     
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja maar die volgfk is een tikkie "too much" voor Wil.
    En enorm groot.
    Misschien dat ik zelf de Miss Wind neem, ding heeft nooit gevlogen, de Wind 110 die Wil nu heeft is 1x gevlogen, door mij.
    Dan gaan de Sukhoi en de GFK kist gewoon in de te koop sectie van het forum.

    GJ
     
  4. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.212
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Gewoon veel vliegen zeg ik dan. Zo een Wind vliegt toch als op rails?
    Iemand op de club zei eens, vliegt zo goed, dat het een beetje saai wordt :)
     
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Nog interesse in een kist Bas?
    De Miss Wind of Sukhoi, compleet vliegklaar zonder accu's?
    Of een Ion Pro ongebouwd?
    Zijn van Frank.

    GJ
     
  6. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Zo een f3a bak zou ik nog wel eens willen vliegen.
     
  7. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Ik vind de Miss Wind leuker vliegen dan de Wind 110. Alleen bij meer wind is het wel een zeilbootje geworden. Maar dat maakt het sturen zo leuk.
     
  8. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Dus het is geen Miss Wind maar Meer Wind?
    Theo, ik ga ze denk ik dit weekend ophalen.
    Dan weet ik ook wat erin zit, in de volglasbak zit een Hacker met gear en topservo's maar de rest weet ik niet.
    Ik laat het je wel weten.

    GJ
     
  9. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.212
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Zolang het maar niet Miss Flatulent iss....

    Modellen van Frank?
    Benieuwd naar de plaatjes.
    Interesse? Weet ik niet.
    Heb zo veel staan dat af moet.
    Is echt heel erg...

    Zijn wel dotjes van modellen.

    Enigma heeft nog maar 1x gevlogen. Heb jij em nog gestuurd ook!!!!

    Miss Sultan V... of wel Miss Tergendlangzaam... maar zit er aan te komen.

    IMG_6745.jpg


    Miss KAOS ofwel Miss Chaos... Tower Hobbies Mega Meuk Special... ARF driehoog achter...

    0BA3B569-C31F-436B-9026-687FBBC19E49.jpg
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2019
  10. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    En wat je allemaal nog op zolder hebt staan in bouwdoos.......

    GJ
     
  11. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Mijn laatste perikel is, dat ik vorige week tegen een lijn van het lieren aan ben gevlogen. De Mentor kwam ineens naar beneden.
    Ik ga dus niet meer de lucht in, als men aan het lieren is!
    Erg jammer allemaal, want ik vloog al weer een half jaar zonder schade.

    Hij is deels al weer gerepareerd door de lier-brothers. Vanavond bouw ik de motor in en dan is hij weer klaar voor gebruik.
    Goed dat het niet de nieuwe Sebart was.
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2019
  12. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.212
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Zucht! Life sucks... 't leven zuigt... en dan die bende als wrak wachtende op input... geen muurbloempjes maar zolder wantsen. o_O
    De KAOS had ik nooit moeten doen. Stomme zet. De P40 was dan al lang kaar geweest

    Pietje Perikels... was dat niet een Grieks staatsman die pissige Perzen z'n achtertuin uit mikte... Pericles?
    Ja... Scheerlijnen zijn link. Die zagen door 'schuim en asch'... ver uit de buurt, liefst geland en veilig.
    Sleepers zijn gevaarlijk. Helemaal als ze religieus blijken te zijn!
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2019
  13. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Verder sta ik in tweestrijd. Zal ik wel of niet (onder begeleiding van GJ) met de Ion Pro+ gaan vliegen. GJ denkt dat ik het kan.

    Maar volgens clubgenoten heeft hij veel te dunne vleugels voor mij. Hij zou daardoor zeer snel gevlogen moeten worden en dat zou ik niet kunnen.

    Wie weet wat wijsheid is?
     
  14. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Aanvullend op Wil zijn vraag:

    Model is 2 meter span, weegt ongeveer 1500 gram, heeft MH30 profiel met welfkleppen en ailerons.

    GJ
     
  15. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.212
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    ... dus drijft het op luchtkussens... GJ :D

    Wil... aan de slag er mee! Lekker dagje, beetje bewolkt, rustig weer... komt goed!
     
  16. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.438
    Locatie:
    Lunteren
    In dit geval zou ik denk ik toch kiezen voor eerst doen en dan pas denken......niet mijmeren (dat is voor de lange winteravonden), vliegen!!
    Je lijkt wel:
    gerestaureerde_Denker.jpeg
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  17. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Bas heeft ook te lang gedacht en als je gaat denken dan maak je jezelf gek.
    Als ik iets spannends moest doen deed ik het altijd meteen of in ieder geval zo snel mogelijk.
    Dan ben je er vanaf.
    De Mentor hou je in de lucht en land je netjes.
    De Escapade heb je gevlogen en dat ging ook vaak goed, alleen door gebrek aan zelfvertrouwen ging dat fout.
    En de Ion vliegt een beetje als de Escapade, niet superstabiel maar de snelheid is in zweefstand lager.
    Landen is makkelijker, je hebt geen landinggestel dus je vliegt hem heel vlak aan tot hij over de grond schuurt.
    Alleen het plannen voor de landing is wat lastiger, en de vleugel en romp zijn, als ie op je aan komt vliegen, wat lastiger te zien.
    Een Escapade heeft een vleugel van 3cm dik, de Ion is 1,5 cm.

    En je clubleden...
    Als iemand bij een electrozwever, motor met hoogte gaat mixen dan mag ie van mij niet meer praten.
    Dat moet je echt met domping en/of invalshoek oplossen en niet door down te mixen als de motor aangaat.
    Of een brushless motor onbelast laten draaien op volle cellenaantal.
    ZO FOUT!!
    Maar dan wel een mening geven over de Ion en jouw vliegkunsten.
    Komisch.

    Maar het gaat zeker lukken.

    GJ
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2019
  18. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.212
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Helemaal juist GJ!
    Waar werd ook al weer gevlogen?
     
  19. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik heb veel vertrouwen in de clubleden die mij begeleiden en zij zien mij elke week vliegen. Dat laatste is natuurlijk erg belangrijk.
    Maar in Gert-Jan heb ik ook veel vertrouwen en hij heeft al een keer met mij gevlogen. Wie heeft er dan gelijk?

    GJ en Gerben hebben mij dit vliegtuig geadviseerd. Ik mag er toch vanuit gaan, dat een wereldkampioen en zijn vroegere collega-vlieger, er wel enige kijk op hebben.
    Misschien dat Gerben hier ook nog wil reageren!?

    Op YouTube heb ik inmiddels wat filmpjes van de Ion bekeken. Ik zie daar geen Ion's die keihard door bochten vliegen, om niet uit de lucht te vallen.
    Wel is het zo, dat ik nog nooit met een snelle zwever gevlogen heb. Ook niet met een langzame zwever overigens.

    G.J. wil hem voorvliegen en samen bekijken of ik het denk aan te kunnen. Ik denk nu al van wel. Daarna kunnen we hem weer van mode 1 naar mode 2 zetten.
    Het treft natuurlijk niet dat GJ nou net zelf gecrashed is, maar dat had voornamelijk met een schakelaar te maken. In de bergen heeft hij ook al met mijn Ion gevlogen.

    Volgende week heb ik vakantie en dus tijd genoeg om te gaan vliegen.
     
  20. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.212
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Oe, oe, oewaar werd't er gevlogen?

    Iets anders... lipo's... Mijn Nano Nano Mork Mork lipo's van HK worden naar 5 jaar slecht.
    Niet veel mee gevlogen... te vaak terug gezet wegens regen... Ik kan weer Nano Techs of standar Turnigy nemen?

    Zocht ik op RC-Lipoli... maar dat is niet meer van deze wereld... Gens Ace bederven me te snel, peperduur.
    4S 4000 t/m 4500 max wegens gewicht...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina