Retro is in ? Kerswap 1941

Het werk gaat verder , vandaag staartstuk aan de romp aangepast
P3250001 (2).JPG
 
En vandaag dan weer het richtingsroer geplaatst . Het gaat vooruit en dat komt omdat ik "voorlopig" veel vrije tijd heb . Daarna de steun voor de vleugel . Momenteel ook geen problemen met de bouw dus er valt niet veel te zeggen . :offtopic: Behalve misschien dit , onlangs nog wat spul bij HK willen bestellen en de meeste dingen niet in voorraad ? Nochtans geen speciale dingen , gewoon activator en 4 mm gold connectors enz . Wat ik tegenwoordig ook moeilijk vindt op websites zijn pushrods , maar dan lange zoals ik ga nodig hebben hier , minstens 93 cm ? Is dat omdat er weinig nog zelf gebouwd wordt of kijk ik in de verkeerde richting ?
P3260001 (2).JPG
 
Knap hoe die beide Duitse aspirant piloten meehelpen het tot een goed einde te brengen. Klasse......
 
Ach ja , maar heeft u het niet gelezen ? Ik ben er ene kwijt die naar actieve dienst is en de andere als reserve . Misschien moet ik wat nieuw bloed rekruteren ? Wat denken jullie ?
 
Mooi werk weer Guy!

Pushrods maak ik zelf uit M2 carbon staaf. Draadhulzen krimp ik met een krimptang voor auto-connectors.
En nat in de dunne CA lijm.. medium gaat ook prima. Uiteinde waarop gekrompen wordt ±10 mm, maak ik met de Dremelslijpschijf een beetje happerig ruw voor meer grip op krimp en verlijming van de huls.
Dat gaat netjes, licht en erg sterk en veel buigvaster dan staaldraad. Ik leidt de stuurstang wel door een zo recht mogelijk liggende bowden geleiding, de blauwe Sullivans. In mijn brave Calmato houdt het zaakje al keurig 14 jaar rotsvast. Af en toe inspecteer ik even met de winterstop. Maar het blijft puik.
Activator gebruik ik hierbij niet. Lijm wordt me dan te broos. De 'las' oogt ook niet meer netjes

Voor een maandje terug zowat weer een setje gemaakt voor de RC1 kist in revisie...
Op de foto zijn de Sullivan doorvoeren nog niet geplaatst, maar inmiddels verlijmd.

IMG_7724.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goede tips hier , tof . Je kan altijd bijleren zeg ik . Ik heb ondertussen de pushrods of bowdencables with kwik link besteld en dan kunnen we weer verder . Het probleem is als ik op een site zoek dat ik niet altijd de juiste zoekterm of benaming ingeef . Ik ben meer vertrouwd met heli onderdelen dan met vliegtuig onderdelen . Komt wel goed natuurlijk ( with a little help from my friends :)).
Vandaag even de pylon of steun voor de vleugel afgewerkt .
P4020002 (2).JPG
 
De plateau
P4030001 (2).JPG


P4030003 (2).JPG
is nog wat verder afgewerkt . Volgt mooi het profiel van de vleugel , er moet nog 2 nageltjes of vijsjes in vooraan en achteraan om de elastiek vast te houden . Ik moet aan star trek denken bij die plateau . K geef toe ik heb veel verbeelding en ben ook een Trekkie geweest vroeger . :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: jef
Zo de liggers zijn toegekomen en we kunnen aan de vleugel beginnen . Zoals eerder al vermeld , ik heb een bouwverslag gevonden met foto's maar die stemmen niet overeen met het plan dat ik heb . Niet erg maar goed uitkijken .
P4090001 (3).JPG

Beginnen met het middenstuk en daarna een dubbele knik !
P4090002 (2).JPG
 
ik heb een bouwverslag gevonden met foto's maar die stemmen niet overeen met het plan dat ik heb

Goe bezig Guyken :thumbsup: , drie verschillende plannen zijn er al minstens in omloop , ik heb de hertekende versie van Belair , jij die van Caramba en dan is er nog de originele :confused:

Groeten Jef
 
Vandaag nog eens goed kunnen doorwerken en de 2 de helft is ook af . Nu nog netjes aan elkaar zetten . Beetje doorwerken want de 2 volgende weken is het holiday . Mijn 2 medewerkers zullen tevreden zijn.
P4170002 (2).JPG


captioneree0089d613aaadac5dae30a0ff64495210cdc6fd.jpg
 
Ik kan hier wat hulp gebruiken , vooral van de keuze van de motor die ik hierop ga zetten . Ik heb gelezen als je aan de SAM competitie wil deelnemen met de kerswap dat het een graupner 400 speed motor moet zijn , maar ik wil gewoon een equivalente brushless ? Alle suggesties zijn welkom . :bye:
 
Ik kan hier wat hulp gebruiken , vooral van de keuze van de motor die ik hierop ga zetten . Ik heb gelezen als je aan de SAM competitie wil deelnemen met de kerswap dat het een graupner 400 speed motor moet zijn , maar ik wil gewoon een equivalente brushless ? Alle suggesties zijn welkom . :bye:

Soms wordt er ook een coxje opgezet , vermogen zal ongeveer gelijk zijn aan een speed 400 , waarschijnlijk een 50 à 60 watt .
Ik denk een Pichler Boost 10 à 15 of equivalent van een ander merk zal de klus wel klaren , maar onder andere Dries Neyrinck zal je daar nog beter in kunnen adviseren .

Groeten Jef
 
Back
Top