Retro is in ? Kerswap 1941

De romp is ook bespannen en een deksel voor de onderkant om lipo's te plaatsten . Heel basic maar voldoende .
P5200001 (2).JPG

P5200002.JPG

P5200003 (2).JPG
 
Vandaag is de pylon er op gezet en ben even bezig met het zwaartepunt nu en dat blijkt niet zo simpel . De romp heeft een korte neus en met een 3s 2200 mah lipo ligt het zwaartepunt nu op 1/3 van de achterzijde van de vleugel terwijl de regel is 1/3 van de voorzijde van de vleugel of vergis ik me ? Wie heeft ervaring met bepalen zwaartepunt van oldtimers als deze ? :confused:
 
Bij de "oldtimers" is het niet ongebruikelijk dat het zwaartepunt nogal ver naar achter ligt , heeft ook te maken dat ze meestal een dragend stabilo hebben , staat het cg niet aangeduid op je plan ?
Er zijn wel meerdere versies van het plan in omloop maar bij deze ligt het cg wel zeer ver naar achter
DSCN6012.JPG

Groeten Jef
 
1/3 van voor om te beginnen
Van brandstof naar electro altijd het zelfde probleem, ik los dit op door de accu onder de motor te schuiven en als dat niet gaat neus verlengen.
Een zwaardere motor kan ook of lood .
 
Dat plan heb ik ook ergens gezien maar het lijkt me ook te ver naar achter. Ik ga dus voor 1/3 van de voorkant . Bedankt voor de tips Isola2. :bye:
 
Nog eens een nachtje over geslapen en ga eens een mail naar de SAM sturen voor advies .
ondertussen dit al gevonden op rc groups :


Kerswap CG
While talking with Gil Morris at the SAM Champs I asked him about the CG. He said definately at least 60%. Oh yeah, Gil is the designer. Good enough for me. Mine flies fine.

Registered User

"I also notice that the Kerswap's fuselage between wings and tail is much longer than (say) on an average trainer, so this presumably would also explain a far aft CG position?"

Yes

Ik had deze morgen nog eens lipo geplaatst en lood om op 1/3 van de voorzijde evenwicht te bekomen maar je moet een heleboel lood daarvoor gebruiken , te veel om goed te zijn ?
 
Laatst bewerkt:
Neem eens contact op met Dirk ( Gea op dit forum) die vliegt met een Kerswap met speed 400 bij de SAM Belgian old pal's

Groeten Jef
 
Super Jef , dat zou first hand info zijn . Ik heb hier een Gea gevonden maar die doet meer treinen nu precies of is er meer dan 1 ? Of heb je een directe link ?
 
Super Jef , dat zou first hand info zijn . Ik heb hier een Gea gevonden maar die doet meer treinen nu precies of is er meer dan 1 ? Of heb je een directe link ?

Dat is hem Guyken , ja den Dirk is zeer veelzijdig :D
Zijn email zit in je pm box

Groeten Jef
 
  • Like
Reactions: Gea
Hallo Guy, nog heel even gekeken naar het Zwp. op de grote maatschets die je zelf ook hebt geplaatst. Dat ligt op pakweg 80% zelfs.
Succes! Hij is ontzettend leuk!
 
Hola mannen , is Guy hier een originele kerswap aan het bouwen of een model van 156 cm i.p.v. 106 cm ??
Dirk
 
Dus ik heb een Kerswap XL :) hier een foto van het plan dat bij deze short kit zat met het zwaartepunt . Als ik mijn lipo zo ver mogelijk naar voor schuif dan bekom ik 7 cm van de achterzijde gemeten ? Gaan met die banaan:banana: of ???? Alle advies is nog steeds meer dan welkom . Ik had de vleugel er nu op met velcro en met rekkers maar dat zit niet echt vast . Ook advies ? Wat je dan ook hebt als je de vleugel er af wil dan trekt de velcro haast de oracover er af :(.
Enfin hier een foto van in zijn geheel .
P5250001 (2).JPG


P5250002 (2).JPG


P5250003 (2).JPG
 
Gaan met die banaan !!
Hoezo , vleugel staat niet vast met rekkers ?
Mogelijk schuift hij wel een beetje , leg een dun laagje schuimrubber tussen de vleugel en steun.
Gr.
Dirk
 
Back
Top