Zo te zien zijn twee shims teveel, want ik laat ruim 500 toeren liggen ten opzichte van vóór de lagerwissel, dus daar moet er weer een (of beide) tussenuit.nu alles weer goed op peak performance zien te krijgen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zo te zien zijn twee shims teveel, want ik laat ruim 500 toeren liggen ten opzichte van vóór de lagerwissel, dus daar moet er weer een (of beide) tussenuit.nu alles weer goed op peak performance zien te krijgen.
GA maar eens een motor echt mechanisch opvoeren. Dan leer je dat. Mijn leerschool is zo geweest. En daar was geen school of studie voor. Mbv een meetklok op hart zuiger je exacte bdp bepalen. Afmerken op de poelie. Je nokkenas plaatsen in de kop. De olie gevulde stoters omgebouwd Nasr mechanisch. En kleppen stellen mbv vulplaatjes. Daarna mbv cirkelgradenboog en de gegevens van dd 316 nokkenas dus je tuimelpunt bepalen. Dit Afmerken. Later keek ik dus naar het gelijk staan van de stoters. En kon op gevoel mbv een schroevendraaier in het bougie gat bdp bepalen.nou.... als het om "logisch monteurswerk" gaat, dan ken ik werkelijk geen één monteur, die NIET "op de merkjes" sleutelt....
![]()
![]()
![]()
GA maar eens een motor echt mechanisch opvoeren. Dan leer je dat. Mijn leerschool is zo geweest. En daar was geen school of studie voor. Mbv een meetklok op hart zuiger je exacte bdp bepalen. Afmerken op de poelie. Je nokkenas plaatsen in de kop. De olie gevulde stoters omgebouwd Nasr mechanisch. En kleppen stellen mbv vulplaatjes. Daarna mbv cirkelgradenboog en de gegevens van dd 316 nokkenas dus je tuimelpunt bepalen. Dit Afmerken. Later keek ik dus naar het gelijk staan van de stoters. En kon op gevoel mbv een schroevendraaier in het bougie gat bdp bepalen.
Maw je kunt mbv de stoterstangen in je nokkenas huis zien wanneer hij tuimelt. Bdp is ook te zien zonder cilinder. Beetje logica. Niks meer niks minder.![]()
Had ik toch al genoemd? IK heb die methode alleen niet gebruikt, omdat de nokvolger niet naar boven er uit wilde (stootrandje denk ik) en ik geen zin had de nokkenas er uit te halenDe tip van de dag tip:
Ik geloof je honderd procent... Dan had ik vermoedelijk NTN lagers gehad, ook goed.Even terug komen op de post van de SKF lagers....
Voortaan kun je ook Saito lagers gebruiken. Hobbyin heeft deze op voorraad en zijn beslist niet duur. Hoef je niets op te meten en het is zeker dat het past.
Maar nu had ik ze voor 4,50 (neuslager) en 7,50 (hoofdlager) plus verzend en BTW, totaal nog geen 22 euro. .
.
Ik weet werkelijk niet waar jij last van hebt, kerel.....Goed brutus jij mag vanaf nu alles beter weten. Succes
www.lagertechniek.nlWaar bestel je die Bert?
Ik kreeg ze er niet uit, en aangezien er ook gewoon een merkje staat, en het verder geen enkel probleem is om een Saito zonder dat pennetje en gaatje te timen, heb ik ze lekker laten zitten. De algehele verdere conditie van de motor (in tamelijk uitstekende staat) rechtvaardigde IMHO niet dat ik alles uit elkaar ging halen.Die nokvolgers mieter ik er juist direct uit om te poetsen.