CL carrier
In Memoriam
Allen;
Nigel Frith is een geniale Britse carriervlieger die een paar jaar geleden de sport op z'n kop zette door met ultralichte modellen en revolutionaire constructiemethoden de gemiddelde score van 220 punten naar boven de 300 punten te brengen.
Ook zijn vluchtvoorbereiding is een vreugde om te zien, bijna wetenschappelijk.
En hij is een fijne gozer.
Hij past in zijn modellen een afwijkende tuimelaar toe, hij zegt dat het oorspronkelijke idee van F2B vliegers kwam.
Nu hebben een paar van mijn eigen modellen last van oscillatie in het snelle vlucht gedeelte, sommige erg, sommige wat minder.
Dit is redelijk te verminderen door met het zwaartepunt te spelen, maar dat is niet ideaal want slecht voor het langzame vluchtgedeelte.
Ikzelf kom uit de automotive, als daar oscillaties / trillingen optreden zijn, zijn die op te lossen, in dit kader, op eigenlijk twee manieren:
Zwaarder maken. (Dat doen we dus niet)
Dempen. Bijvoorbeeld met schokdempers. (hydraulisch of mechanisch bijvoorbeeld met rubber)
Op de, vage, foto zie ik een elastiekje en Nigel vliegt retestrak.
Ik heb op de diverse fora gezocht, maar ik kan niets vinden.
Nu de vraag; Wie kent deze tuimelaar en de werking daarvan.
MVG
Max
Nigel Frith is een geniale Britse carriervlieger die een paar jaar geleden de sport op z'n kop zette door met ultralichte modellen en revolutionaire constructiemethoden de gemiddelde score van 220 punten naar boven de 300 punten te brengen.
Ook zijn vluchtvoorbereiding is een vreugde om te zien, bijna wetenschappelijk.
En hij is een fijne gozer.
Hij past in zijn modellen een afwijkende tuimelaar toe, hij zegt dat het oorspronkelijke idee van F2B vliegers kwam.
Nu hebben een paar van mijn eigen modellen last van oscillatie in het snelle vlucht gedeelte, sommige erg, sommige wat minder.
Dit is redelijk te verminderen door met het zwaartepunt te spelen, maar dat is niet ideaal want slecht voor het langzame vluchtgedeelte.
Ikzelf kom uit de automotive, als daar oscillaties / trillingen optreden zijn, zijn die op te lossen, in dit kader, op eigenlijk twee manieren:
Zwaarder maken. (Dat doen we dus niet)
Dempen. Bijvoorbeeld met schokdempers. (hydraulisch of mechanisch bijvoorbeeld met rubber)
Op de, vage, foto zie ik een elastiekje en Nigel vliegt retestrak.
Ik heb op de diverse fora gezocht, maar ik kan niets vinden.
Nu de vraag; Wie kent deze tuimelaar en de werking daarvan.
MVG
Max