Hacker motoren zijn tamelijk ongevoelig op overtoeren, in een Hotliner draaien ze ook wel hoger dan 60krpm. Jos heeft zijn Hacker ooit op 100.000rpm laten draaien zonder probleem.
De Hacker B50-6L kan ook op 5S, ook met de RFM 17x18-Rood prop (op 5graden of 7graden spinner).
Belangrijk bij deze vermogens is dat je de 'F5B' variant hebt, de versterkte versie van de 17x18 Rood.
De oude versie, zonder 'F5B' had het risiko dat er een blad breekt. Dat geeft een behoorlijke chaos kan ik je vertellen, als er 1 blad breekt en het andere met 9000rpm rondslingert.
Neem aan dat je al een 5- of 7-graden middenstuk hebt, anders gaat het ook mis.
De begrenzing in jouw setup zit hem in de regelaar. Veel meer als 200-220A zou ik de regelaar in de standaard vorm niet willen toevertrouwen.
Met een goede en voorverwarmde 4S lipo zou je nu rond de 200A uit moeten komen. Dat gaat, als alles verder klopt (korte kabels - draadlengte regelaar en accu- plus en min samen max 20cm, goede stekkers, warme lipo).
Op 5S zou wellicht je net met een gemodificeerde regelaar (Sunrise ICE 150 Dutch Special) toekunnen (zit op het randje), maar beter met een Castle Edge 200 (of een Phoenix 180 met 'Big George Mod' als je die nog kunt vinden).
Qua lipo zijn er vele keuzes. In mijn ervaring doet het label/merk er minder toe dan een nette behandeling van je pack. Netjes op storage wegleggen als je niet vliegt, voor je gaat vliegen de lipo lekker opwarmen (ideaal: 40C minimaal 1 uur).
MyLipo, Turnigy,SLS etc etc, ze worden allemaal wel gebruikt bij het F5Bvliegen.