Zou ze niet voorzien van 'Loctite'! Veel te vast, en trillen doen die motoren niet.
Wil je iets borgen voor het vertrouwen, kan je dat met een likje nagellak doen.
Het is prettig als je de zaak gangbaar houdt voor onderhoud... en zelfs met een soepele Loctite zet je het soms te vast.
Je heb de motoren nu fix met met kruiskop... imbus werkt prettiger.
De hex kan je beter op lichte kracht vast zetten, verder kan je met een imbussleuteltje prachtig om een hoekje werken.
Koppel afgeven aan de bout, met een kruiskopje gaat dat nu eenmaal minder.
Dat is in een soms benauwde ruimte prettiger werken...
En let op! Die boutjes niet te lang! Je raakt het anker...
lengte van het inwendige draad, in de motor, is lang genoeg.
Stel dat je de motoren 100% in lijn wilt hebben met je assen. Kan je in je haaksprofiel steunen
gaatjes boren en draad tappen, dan kan jet met 4 boutjes, als pootjes, de motoren onder een gewenste hoek stellen. Blijven dan mooi staan.
Kan je later het er om, en er onder volstorten met 'fun-datie'...
Voor een ieder: Werk met een cardan... en niet met 1x een kruiskoppeling. Dat zal nimmer gaan wrikken.
Overbodig te noemen... De lengte van de setup met cardan moet je wel inplannen met motor en schroefas tegelijk.
Gr Bas
Wil je iets borgen voor het vertrouwen, kan je dat met een likje nagellak doen.
Het is prettig als je de zaak gangbaar houdt voor onderhoud... en zelfs met een soepele Loctite zet je het soms te vast.
Je heb de motoren nu fix met met kruiskop... imbus werkt prettiger.
De hex kan je beter op lichte kracht vast zetten, verder kan je met een imbussleuteltje prachtig om een hoekje werken.
Koppel afgeven aan de bout, met een kruiskopje gaat dat nu eenmaal minder.
Dat is in een soms benauwde ruimte prettiger werken...
En let op! Die boutjes niet te lang! Je raakt het anker...
lengte van het inwendige draad, in de motor, is lang genoeg.
Stel dat je de motoren 100% in lijn wilt hebben met je assen. Kan je in je haaksprofiel steunen
gaatjes boren en draad tappen, dan kan jet met 4 boutjes, als pootjes, de motoren onder een gewenste hoek stellen. Blijven dan mooi staan.
Kan je later het er om, en er onder volstorten met 'fun-datie'...
Voor een ieder: Werk met een cardan... en niet met 1x een kruiskoppeling. Dat zal nimmer gaan wrikken.
Overbodig te noemen... De lengte van de setup met cardan moet je wel inplannen met motor en schroefas tegelijk.
Gr Bas
Laatst bewerkt: