De prestaties van de modellen en van het rubber werden steeds beter.
'Mei 1999' was een magische batch. Dit is nog steeds de goud standaard voor indoor duurvlucht modellen.
Bij F1B is modern rubber gelukkig weer een stuk consistenter.
Een verschil met de oude samenstelling is dat er nu vooral aan het einde veel energie in kan. Prima voor een power burst, maar indoor modellen lijken er niet beter mee om te gaan.
Wedstrijden worden dus niet meer gewonnen door beter/ duurder rubber.
De modellen worden wel nog steeds beter.. Dus er gaan weer stemmen op om iets aan te passen..
Nog minder rubber?
En moderne Wakefields hebben vaak een spanwijdte van 1.8 meter, wegen 200 gram, digitale klokken, gps, hoogtemeters,...etc.
F1C (2.5cc) ging van een motorloop van ..eh 40 seconden in stappen naar 7...5 en recentelijk 4 seconden. Is voor tijdwaarnemers niet makkelijk meer te meten.
F1A lanceert ook steeds hoger...
Prachtig, maar ook meteen lastig.
p.s. De Wakefield in mijn profielfoto is mijn eerste, gebouwd rond 1998, balsa D-doos en een spanwijdte van 1.55 geloof ik. Ik heb 'm nog steeds!