Zoals het topic titel al doet vermoeden.... Ik ben benieuwd wat er in de komende maanden van de bouwplanken gaan komen, mocht je iets leuks te melden hebben (met bouw foto‘s) plaats het hier. Zelf ben ik net klaar met de Slite v1 van Seta tech. Jaren gelden had ik er al een gebouwd, weinig mee gevlogen en verkocht aan Willem. Nu het Res vliegen toch heel leuk is en ik naast de Xres nog een kist wilde, toch maar even wat contacten aangeboord en kon ik nog aan een verse bouwdoos komen.
Kijk eens aan, goed om te horen. Vanmorgen heb ik een pakket ontvangen en ik ben vanavond begonnen met de rubricering van de onderdelen. Eerste aanzet van de romp krijgt al vorm evenals het richtingsroer.
Nog wat fysieke problemen over gehouden aan mijn trip naar India, maar ben toch deze week begonnen met de bouw van de Slite V2. Geweldige maatvoering van de kit. Constructief lijkt het erg veel op de Inside F5J die ik eerder gebouwd heb.
Mijn 2de Slite V1 wordt in februari uitgepakt. M'n 2de hands ASW20 heb ik net van de bouwtafel gehaald, deze heb ik uitgerust met n sleepkoppeling en alle electro (oude multiplex stekkers aan de servo's) afgesteld en aangesloten. Klepjes van het landingswiel moeten nog n beetje getuned worden, dan uitwegen, maar dan is ie klaar voor de remaiden.
Mijn Res vloot is kompleet met de Xres en de Slite V2 voor 2020. Ik wil deze winter wel gaan experimenteren met Turbulator band. Dit nav een artikel in Aufwind (1-2018) genaamd Profile Light. Er wordt uitgelegd dat Turbulator band, bij kisten met een meervoudige knik in de vleugel, een positieve invloed heeft op het insturen van bochten. Bij Hyperflight heb ik 5 meter Zackerband 60 grad en 0,4 mm dik besteld. Heb de knikken van de vleugel van mijn X-Res voorzien van de tape. Nu nog wachten op een zaterdag zonder regen. Gr Hans
Ben benieuwd naar je bevindingen Hans, altijd interessant om dit te testen. Zou je misschien het artikel volledig kunnen posten? Gr Lyckele
Ik snap die constructie met "halve ribbetjes" niet zo goed. Is dat nou echt lichter dan een D-box met beplanking en een flink lager aantal ribben? Dit lijkt me ongeveer netzoveel balsa opleveren, maar misschien valt dat tegen in de praktijk. Met een d-box moet het toch zeker met minder ribben toe kunnen (ook de full-size ribben)?
Sja, moeilijk te beantwoorden, de res-kistjes zonder of met D-box wegen nagenoeg hetzelfde. Het vlieggedrag kan anders zijn, een D-box kist blijkt beter te steken (profiel is beter in te schuren). Tis maar net wat je graag wil.
Hallo, Omdat ik wel eens last had van flutter heb ik van het middenstuk de tussenribben weggehaald, deze lager gefreesd en beplankt met 1mm. Het resultaat is een veel stijvere vleugel en een gewichtstoename van 23g (van 93 naar 116g). Het totaal gewicht komt nu op 416g met kruisstaart. Ik heb er nog niet mee gevlogen, als ie blijft flutteren wordt een deel van de tippen te beplankt met 0.6mm maar zo ver zijn we nog niet. Volgende versie wordt ene met 2 remklepjes. groetjes uit het zuiden, Rudi
Waarschijnlijk met zoomen of hard aanduiken. Res vleugels zonder dbox kan je niet volgas zoomen. Daar is de vleugel niet stijf genoeg voor. Gr Lyckele