Heb sinds 2 dagen een Nitro rustler Het is een tweedehandsje maar gewoon bij de winkel gekocht nou wil die helaas dus niet starten en ben ik ook nieuw in de Nitro wereld ik heb nog weinig aan de afstelling gedaan de high speed needle heb ik terug gedraaid naar fabrieks instelling en that's IT ook heb ik met een beetje gas proberen te starten maar hij wil maar niet door starten helaas kan ik zo niet bij de cabrateur maar vanavond wil ik het motortje er uit halen om de cabrateur te controleren of die genoeg open staat (1 mm toch) Heeft iemand nog wat tips wat ik zou kunnen proberen Gr Joey
Dat klopt heb hem natuurlijk ook eerst proberen te starten op de basis instellingen maar zo wou die niet starten toen heb ik gekeken wat de fabrieks instellingen zijn en gekeken of die daar ook niet op wou starten maar helaas ook niet
Bij het starten kan je best wel iets meer gas geven om de motor goed op gang te laten komen. Als je vanuit de stationair stand wilt starten loop je de kans dat de motor inderdaad snel afslaat. En omdat het een 2e handsje is zou ik beginnen met een verse gloeiplug.
Oke dan zal ik die vast bestellen het valt me op dat er ook vloeistof (lijkt onverbrand) uit de uitlaat komt duidt dit ergens op ? Het probleem is ook dat die helemaal niet op start hij maakt wel redelijk wat lawaai al maar hij lijkt hem niet helemaal door te pakken
Verzopen? Hebben ze bij de winkel de auto niet samen gestart? Doen wij wel. Vooral met nieuwe nitro rijders dan starten we altijd samen ff de auto. Geven wat tips over hoe en wat. Zet ff in je profiel waar je woont. Misschien is er iemand in de buurt die je kan helpen. En anders terug naar de winkel en ff uitleg krijgen over hoe te starten.
Oke dus u tip is even een bezoekje aan de winkel kan ik hem als ik morgen de nieuwe gloei plug stekker binnen heb wel proberen op te starten of maak ik dan meer stuk als dat ik er mee redt En nee helaas heb ik hem niet werkend gezien wegens mij werk ben ik haast genoodzaakt te bestellen dus (ik weet het ) heb ik deze niet zo verstandige keuze gemaakt om hem online te bestellen
Klopt Dat klopt maar de plug is een stekkertje bij Traxxas vandaag dat ik het zo zeg en ik ken nog niet alle termen helaas maar ik bedoel inderdaad de plug
Een gloeiplug bedoelt Roelof. De gloeiplug draai je in de koelkop van je motor. Dus dat is zeker geen stekkertje. M.v.g. Mark
Nee oke maar ik heb hem nu aan de praat gekregen ofja min of meer alleen toen die eenmaal gestart was toen wou ik gas geven en toen viel die uit waar kan dit door komen
Hou je de gloei-accu er wel even op bij de 1e keer has geven? Het beste kan je die er even op houden en met wat kleine gaspulsjes de motor langzaam opwarmen, als de motor handwarm is kan je de gloeier eraf halen.
Kijk is of je gloeiplug en starter oke zijn? Een nitro auto moet je elke keer weer opnieuw bij schafen kwa afstellen! Elke weer tiepe heb invloed Maar wat ik zou doen als je alleen aan de highspeed heb gezeten! ff je carb iets open zetten, Je low speed 1/4 slag uit en je highspeed 1/2 slag uit En nu 5 keer hele snelle rukjes aan je trekstarter geven! Korte pulls van 15cm Nu gloeiplug en starter er op en 10 keer langere ruskjes 20 a 25 cm geven als hij nu nog niet start is er meer aan de hand
Laatbhet motortje eerst een vol/halfvol tankje warmlopen! En daarna even weer vullen starten en dan kan je hem rustig aan gaan afstellen en niet gelijk volgas geven! rustig traps gewijs opbouwen! Hoelang heeft hij stilgestaan en of en afterbreak olie in is gedaan ?
Ik voel het al aankomen . Uiteindelijk nitro verkocht en electro verkocht... Niet opgeven! Er zit een leercurve in. Duurde bij mij ook een tijd met vele tips en leeswerk. En dan nog voel ik mer er verre van expert in.
Heren, tim is wat overijverig geweest met oplossingen aanbieden en heeft een aantal oude topics gekicked. Topicstarter heeft op 19 feb zijn vraag gesteld en is sinds 20 feb niet meer gezien. Om op het advies van tim terug te komen. Ja, per dag kan de afstelling iets anders zijn maar het is niet nodig om alle naalden iets open te draaien. De LSN hoef je meestal niets mee te doen en de motor laat zich altijd wel starten als het weer anders is, alleen even de prestaties, klank, rook en daarmee ook de temperatuur in de gaten houden, meestal gaat het goed en soms moet je alleen een kleine correctie aan de HSN geven. Er is geen reden om alle naalden verder open te zetten en van daar opnieuw de motor afstellen.