Vroeguh.. toen ik bij Muco werkte, zat er ook al niet een enorme marge op, behalve op reserve onderdelen en dan speciaal op dingen voor auto's, daarom wilde de eigenaar van Muco liever geen vliegtuigen verkopen want de marges waren daar laag en de piloten hadden toch niet veel nodig.
Maar als je markt in Alkmaar voor minimaal 50% bestaat uit vliegers dan moet je wel, dus draaide Alkmaar minder winst dan Amsterdam.
Ik heb het nog geprobeerd op te krikken door met een raceteam actief te zijn in de Tamiyacup en zelf met Serpent te gaan racen maar dan heb je weer 2 merken (Tamiya en Serpent) waar weer weinig marge op zat.
2 Brothers hebben dat wel goed gedaan, nieuwe markt aangeboord in Bussum, zelf ook racen en ook echt goed advies kunnen geven.
Daarnaast hadden ze een groep helivliegers, ook leuk voor onderdelen.
Toen dat opdroogde zijn ze zich gaan specialiseren in boten.
Maar boten kan je kopieren dus blijf je met een hoop modellen zitten.
Ik ben toen wedstrijden gaan vliegen in F5B dus dat kan je al helemaal niet in winkels kopen en ik heb ook geen zicht waarom het nou fout gegaan is met 2 Brothers.
Ik hoorde wel dat ook gezondheidsproblemen steeds meer een issue werden, het kan ook deels stress geweest zijn omdat dingen onder je handen wegglippen.
IK hoop wel dat ze er goed uitgekomen zijn, zonder schulden en nog wel steeds plezier in de hobby houden.
Ik was er na Muco wel even klaar mee met die modelbouw.
GJ