Lesu Caterpillar 374 F en Scania R 620

na lang wikken en wegen en veel lezen toch gekozen voor de rupskraan van magom.
inmiddels de giek in huis en volgende pakketje onderweg.
het schiet mij te kort aan kennis en machines om dit zelf te maken zoals sommige exemplaren hier.
vooralsnog vind ik het er super netjes uitzien en kan al niet wachten om verder te gaan.
later zelf wat dingen anders maken om het er echter uit te laten zien.
dus wie weet waar je kroonmoertjes in m2,3 en 4 kan krijgen?
zal zo nu en dan een update doen maar zal zeker niet wekelijks zijn.
 

Bijlagen

Magom noemt dit een CAT 330 D.
Helaas is dit een vaag onbekend merk van Magom ? maar zeker geen CAT 330 D
Dit ziet er heel anders uit !
Zie onderstaande foto :
Nieuwe CAT 330 D LN
CATERPILLAR 330 D.01.jpg

Dit was voor mij een bekende machine, regelmatig vervoerd, de rupskraan is inmiddels al lang ingeruild voor een 329 F
 
Dat heb je niet goed Pieter. Magom gebruikt de naam Caterpillar niet....... Alleen 330D. Mark titelt met CAT maar Magom doet dat niet hoor.
 
klopt rolf....mijn fout,idd alleen 330d.
denk dat het een universeel model is waar je zelf je draai aan kunt geven.
volvo bedankt voor je link,heb m opgeslagen en ook gevonden wat ik zocht.
ben helaas met een computer geen genie maar zal eens kijken hoe dat met die foto,s wel moet,wel zo leuk ook.
inmiddels lichtsetje en andere zaken in huis.volgende gaat de onderwagen zijn
 
Dat heb je niet goed Pieter. Magom gebruikt de naam Caterpillar niet....... Alleen 330D. Mark titelt met CAT maar Magom doet dat niet hoor.

Hallo Rolf,

Ik was op de tekst van Mark B. afgegaan en ik heb zijn foto's bekeken.
Ik ben zelf niet bekend met Magom, ik heb even gekeken op de site van Magom en ik zie een hele andere rupskraan.
Deze rupskraan zie ik regelmatig op diverse forums en rij-demo's, er zitten dan CAT 330 D stickers opgeplakt.
Daardoor ben ik op het verkeerde been gezet.
Smiley Blozen Klein.jpg

Het is dus geen CAT.
 
hoop dat de foto,s nu zichtbaar zijn.
inmiddels diverse kleingoed binnen,maar helaas een missende connector,deze word keurig nageleverd.
en ook de onderwagen is in de maak.
IMG_5983[2].JPG


IMG_5984[1].JPG
 
Het is al iets beter maar de foto's zijn nog steeds thumbnails die je moet openen op mijn laptop in ieder geval.
 
kleine update:foto,s plaatsen blijft een project maar ben dan ook zeer slecht met een computer.
kwa onderdelen is de bovenwagen onderweg samen met de cabine,verwacht deze volgende week.
pieter,jij bedankt voor de knupfler site,wilde kruiskopjes voor echte boutjes vervangen en zijn te kust en te keur uit te zoeken.
en vlot geleverd ook dus top!
we bouwen rustig verder,maar om een beetje vooruit te denken wil ik in de toekomst ook een sorteer knijper kunnen monteren.
als ik gewoon de magom kraan bouw zit hier een 3 weg valve bij,ga ik dan bij uitbreiding naar een 4 weg valve?of vraagt een toevoeging om meerdere valve,S?
dit is voor mij nog een compleet leerproces dus wie me hier wat meer over kan vertellen............

mvg mark
 
hoi mark
ik zou voor een blok van 5 gaan dan kan je de sorteer knijper ook hydraulisch draaien maar elektrisch draaien is ook een optie. rcbrmin heeft wel een mooie sorteer knijper je zal wel het een en ander moeten veranderen om hem aan je kraan te monteren. ik heb er ook een besteld voor mijn komatsu

groeten raoul
 
hoi raoul,
klopt die van rcbrmin heb ik dus ook gezien
ik ga dan voor de hydrolische,waarom?nou omdat je dit naar mijn idee zoveel mogelijk hydrolisch wilt draaien,ieder zo zn gedachten
idd aanpassen van hun snelwissel naar magom snelwissel en dan nog de leidingen enzzz.
maar bedankt voor je input en zal dan tzt de 5 way valve gebruiken.
 
dus de standaard opstelling met een 3 way valve is dus bak open/bak dicht lepelsteel op/neer en hoofdgiek op/neer
dus per valve 2 bewegingen,dus bij een sorteerbak open/dicht en links/rechts,daar zijn dus 2 kleppen voor nodig?zeg ik het zo goed?
 
Back
Top