Marco is weer thuis en belangrijker, de spullen die 'ie besteld had voor het varen en laden van 6S, waren ook binnengekomen.
Gistermiddag een paar uurtjes zitten solderen (en kleppen), zodat alle aansluitingen aan zijn vier 3S Lipo's, de laadkabels en de ESC nu voorzien zijn van 5 mm goudstekkers.
Met losse 5 mm stekkers aan elke kabel is het gemakkelijker om 6S te maken van twee 3S lipo's dan met een serie harnas voor stekkers waar plus en min naast elkaar vast zitten, scheelt ook in kabellengte.
In de boot zit een surplus aan siliconenslang, Marco had op 3S nog nooit water uit de uitloop aan de zijkant van de romp zien komen, dus die lengte siliconen heeft flink wat inwendige weerstand.
Alle siliconenslang er uit en vervangen door dezelfde diameter PVC slang, die is gladder en heeft minder weerstand.
Door de plaats van regelaar en lipo schalen werd het ondanks het formaat boot toch nog wat krap met de bochten, maar gelukkig zitten om de siliconen slangen veren, om te voorkomen dat bij krappere bochten de slang afknikt, die hebben we opnieuw gebruikt.
De bodem is redelijk stijf, door de ingelijmde schaal waar de motor en servo op gemonteerd zitten. De regelaar wordt, evenals de lipo schalen aan deze plastic basis vastgeschroefd.
Zolang het niet te gek gaat, zal het wel heel blijven, maar bij een klapper op 6S heb ik m'n twijfels of de lipo's niet door de romp gaan zwerven...
De standaard prop is redelijk in balans, maar ongelofelijk bot; ik heb er gistermiddag nog wat materiaal afgedremeld zodat de leading edge niet zo dik meer is, voor het uitgebreid dunner maken van de bladen hadden we geen tijd meer.
Vandaag heeft Marco gevaren op 6S, het filmpje ervan liet een goed lopende boot zien die er behoorlijk de sokken in had.
Groeten, Jan.