De perikelen van WdeW;

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 9 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.523
    Locatie:
    Ede
  2. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.523
    Locatie:
    Ede
    Willy als je nog langs hobby Inn komt zou je een setje aeronaut cam klappropbladen 16x8 mee willen nemen? Reken ik ze gelijk zaterdag met je af bij de bbq
     
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik zou wel even vantevoren bellen, de spullen die ik moest hebben, 2 gewone APC E propjes had ie ook al niet.
    En ik denk dat Wil en vriend te vroeg vertrekken om bij W&W langs te kunnen, die gaat pas om 10 uur open.
    Zo ziet het eruit Wil.
    [​IMG]
     
    serge pot vindt dit leuk.
  4. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dag Serge,
    Ik was vandaag bij Hobby Inn.
    Maar met alle plezier rijd ik er vrijdag nog eens naar toe.
    Ik bel hem vooraf, of het op voorraad is.
    Groeten,
    Wil
     
    serge pot vindt dit leuk.
  5. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    GJ,
    Wij vertrekken zaterdagochtend om 8.00 uur.
    Om 11.21 uur zijn we bij jou.
     
    serge pot vindt dit leuk.
  6. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.523
    Locatie:
    Ede
    Als je een meisje was zou ik je zoenen.
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  7. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Dat kan alsnog, doen Fransen ook.
    Maar doe het niet voor mijn deur, dan krijg ik weer een rare naam bij die Duitsers hier.
    Ik maak sateetjes en shasliks, Wil zijn vliegvriend de satesaus.
    Ik heb ook kroketten, frikandellen en friet.
    Dus kijk maar even wat de Lidl bied.
    Fris en bier is aanwezig.
    Er is wel een omleiding, de B257 bij Wallenborn is dicht.
    Bij Oberstadtfeld, dat is net voorbij Daun/Putzborn moet je richting Schutz.
    Daar staan ook omleidingborden.
    In Schutz rechtsaf naar Weidenbach, borden Bitburg/Luxemburg volgen, dan rij je door mijn dorp.

    GJ
     
    serge pot vindt dit leuk.
  8. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Een beetje??
    1. op de club, schoot van de lijn, uit zicht achter bomen, boven in n boom. Geen schade. Stom, ja behoorlijk. Les geleerd? Zeker, niet stiekstarten voor n bomenrij.
    2. Tijdens een RES training, vanaf zeer hoog naar landingcircuit, vlieg m zo in n bomenrij. Stom, ja behoorlijk, geen schade behalve 8 Bossche Bollen. Les geleerd? Ja, landingcircuit nooit vanuit bomen vliegen.
    Vliegen is leren en oefenen en wijze lessen opslaan en het de volgende keer weer anders gaan doen.
    En zo maak je fouten, en dat mag want van fouten leer je het beste.
     
  9. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Tijdens de wedstrijden f5b kom je op velden die echt vreselijk zijn.
    Dat is gewoon kwestie van goed kijken en plannen.
    Op sommige velden staat een boompje waar je net bij je laatste rak last van hebt, dus dan moet je de afstand goed inschatten.
    Of je limiter grijpt in en je moet met spoed landen en dan op 100 meter afstand van de reserve landingplek, ik had hem wel op de stip.
    Of je vergeet de accu vast te zetten en dan moet je op een veldje zo groot als een postzegel landen met een super achterlijk zwaartepunt.
    Allemaal dingen die leuk en uitdagend zijn.
    Een beetje dom rondvliegen kan iedereen.
    En dit soort dingen gebeuren eigenlijk alleen maar in wedstrijdsituaties.
    Dus daarom hebben Gerben en ik altijdvwel clubwedstrijdjes georganiseerd bij de ack.
    Puur om het niveau op te krikken.
    En op een gegeven moment zijn we met de lesploeg, Ruud Kroes, Gerben en ik, ook oudere leden gaan herscholen omdat ze zoveel stukvlogen.
    Ze vlogen achter de kist aan ipv de kist te sturen.
    Door ze uit de routine te halen leerden ze weer echt vliegen.
    Ze hadden allemaal een brevet maar een brevet wil niet zeggen dat je kan vliegen.
    Ik heb ook een prestatiebrevet, dat bewijst dat je echt kan vliegen.
    Maar dat heeft de knvvl nu afgeschaft.
    Voor mij zegt een brevet niks, ga maar vliegen en laat zien dat je de kist de baas bent.
    Dat geeft mij meer vertrouwen dan dat je een papiertje laat zien.
    80% van wat er op de weg rijdt beheerst de auto niet in grensgevallen, terwijl ze wel een rijbewijs hebben.

    GJ
     
    serge pot vindt dit leuk.
  10. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Iedereen maakt fouten, zelfs ik :D.

    Een brevet is geen garantie dat je nooit meer crashed.
     
  11. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Zit ik trouwens al aan de 100 pagina´s?
    O nee, we zijn pas bij 94 :D.
     
  12. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Die bewaar ik alvast voor 5 december.
     
  13. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Kom je dan ook in december?
    Dan ligt er hier sneeuw.
     
    Laatst bewerkt: 29 jul 2020
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  14. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    FunCub is leuk!
    Maar daarmee kan je inderdaad, zodra je gas dicht is, meteen alles in de hoek gooien en dan draait hij naar beneden totdat je het zat bent. Als je de knuppels los laat vliegt hij alweer voordat de roeren in het midden staan. Met een 13x4 vliegt hij te langzaam voor mesvlucht maar is dan wel lekker zuinig en kan je laaaaaang oefenen op touch and go's en na elke Go een tolvlucht voor de volgende Touch. (Ik haalde 14min op een 1500mAh, geen idee wat ik op de huidige 2200s haal)

    Gewoon 8jes vliegen is er wel heeeeel makkelijk mee en als je er niet je eigen grenzen mee op zoekt heel snel een beetje saai.

    Wat ik met de funcub uitdagender vind is écht netjes landen. Motor uit en neer kwakken lukt altijd want dat ding overtrekt niet maar dat ziet er niet uit.
    Juist met een klein beetje gas hem naar de grond sturen, eerste de wielen laten raken en dan gas helemaal dicht en staart laten zakken is met dat gekke ding moeilijker dan met m'n JokerXL

    Veel plezier met oefenen!!!
     
  15. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Heb je het over de kleine of de XL funcub?
    Eigenlijk maakt dat niet zoveel uit.

    Je mag nog even door oefenen, eerst de staart aan de grond en dan de rest van de wielen.

    En overtrekken is wel degelijk mogelijk, het overkomt mij natuurlijk een meter boven de grond en dat is hoog genoeg om een motoras te moeten vervangen + prop en toebehoren.
    Dat zijn allemaal van die mindere momenten.
     
  16. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Gewone 1ste generatie FunCub met de originele mpx drive set. Ik noemde dit omdat dat juist is wat ik er het liefste mee doe ;)

    Gewoon rondjes op hoogte vliegen ben ik met dat ding al na 3 bochtjes zat, dus netjes landen, of een echt goede touch and go, of met flaps en zo langzaam mogelijk op ooghoogte zo klein mogelijk 8jes vliegen. Staart eerst aan de grond en dan pas de wielen is ook een hele leuke!

    Maar aangezien ik nog geen motorbrevet heb:oops::oops: probeer ik elke accu wel 1 of meerdere keren alle brevetfiguren te vliegen (doe ik met de JokerXL ook na bijna elk 3de sleepje) zodar ik er klaar voor ben als het mij lukt om mijn agenda overeen te krijgen met die van 1 van de clubs zodat ik hem een keertje kan halen.
     
  17. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Wat een leuk bericht Justus.

    Ik had al langer het idee dat het e.e.a. toestel/afhankelijk is. De afwijkende adviezen hebben mij aan het denken gezet. Elke auto rijdt ook weer anders.
    Goed om nu te weten dat de knuppel in de hoek kan, maar heb je het over rudder of aileron?

    Met landen heb ik juist geen moeite. Ik kom binnen zoals ik opstijg. Vrij snel dus, maar daardoor heb ik geen last van plotselinge windvlagen en
    nauwelijks nog werkende roeren.I k trek hem op het laatst pas een beetje up.
     
  18. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik heb de verkleinde versie van de kleine FunCub (doordenkertje :D).
     
  19. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Zo te horen ga jij het brevet makkelijk halen.
     
    Justus vindt dit leuk.
  20. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Richting, rol en hoogte kan je tegelijk de hoek in duwen. Of richting en rol tegen elkaar in, hoogte down i.p.v. up, ook allemaal grappig en zodra je de knuppels in het midden zet vliegt hij weer alleen kan het dan zijn dat hij een vreemd standje heeft maar dat is dan weer goede oefening om dat er weer uit te sturen
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina