De perikelen van WdeW;

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kom daar wel eens,
Wat een toeval ik kom ook af en toe in de wat warmere landen.

Dus je weet dus ook niet dat in de wat grotere koel/vrieskisten/kasten een ontdooiinstallatie zit om het koelgas/sap tijdens het koelen niet te laten bevriezen?
En als zo'n groot apparaat stuk gaat, van dat tie niet meer ver genoeg koelt dat het niet aan het koelgas/sap ligt en of de pomp, maar dat er dan meestal een verwarmingselement is gaan hemelen.
(bouwlampje, hallo-geen-lamp)
 
Dus je weet dus ook niet dat in de wat grotere koel/vrieskisten/kasten een ontdooiinstallatie zit om het koelgas/sap tijdens het koelen niet te laten bevriezen?
Ik heb mijn koel en vries papieren en heb nu al minstens 20 jaar de verantwoordelijkheid over zowel AC als domestic refrigeration aan boord van schepen gehad, dus ja, ik weet van het bestaan van defrosters en heb er bijna letterlijk honderden vervangen, al dienen die niet om het koelgas vloeibaar te houden, sterker nog, het is bij de wat grotere installaties meestal hetzelfde gas wat gebruikt wordt voor het defrosten.
Maar dergelijke systemen ben ik ook in de tropen nog nooit in een huishoud-koelkast tegen gekomen.
 
Moet ik anders even komen ?
Ja neem meteen wat ijsjes mee.:)
Vliegtuigje hoeft niet, van modelvliegen komt toch niets terecht behalve dan in de bomen.:D

De voeding was te licht.
Het laden werkt via een memory menu, waar je eerst alle waarden in moet zetten
Ja zo'n memory heeft elke lader als er een computertje in zit.
Wat veel perikelen voorkomt, is wat huiswerk maken, zoals :rtfm:
En met volle accu's naar het veld komen, ook wel zo handig.

Maar dergelijke systemen ben ik ook in de tropen nog nooit in een huishoud-koelkast tegen gekomen
In die grote Amerikaanse koelvrieskasten kom je het tegen, tenminste ik wel en dat zonder diploma.:)
 
Ja neem meteen wat ijsjes mee.:)
Vliegtuigje hoeft niet, van modelvliegen komt toch niets terecht behalve dan in de bomen.:D
Ja zo'n memory heeft elke lader als er een computertje in zit.
Wat veel perikelen voorkomt, is wat huiswerk maken, zoals :rtfm:
En met volle accu's naar het veld komen, ook wel zo handig.

Voor jou hebben ze ook gips :p
 
Waar gaat dit nou weer over?
Koelkasten, ijsjes, geëxplodeerde lijm, gips, de perikelen van WdeW, moet ik nog even door gaan?
Ik word gewoon misbruikt :D
Ja lach maar, de bomen in de directe omgeving van het modelvliegveld en de kuilen in het modelvliegveld, hoe zit het daarmee?
Het is de bedoeling om te starten en te landen vanaf de grond van het modelvliegveld.
En niet te landen in het modelvliegveld en of in een boom.

Als je komt, neem dan genoeg gips mee, moet nog wat malletjes maken.:)
 
Jaren koelkasten gerepareerd, ja ook STEK.
Er zijn klimaatklassen weet ik uit de papieren.
Maar in Indonesie heb ik nooit verschil gezien tussen onze koelkast en die daar staat, behalve dat er achter die in Indonesie vaker kakkerlakken zitten dan die in Nederland, behalve in de Bijlmer, daar tieren ze ook welig.

Huishoudelijke apparaten in modelbouw?
Dezelfde koelkastmotor als vacuumpomp, werkt perfect.
Geintje wat ik op duitse forum wilde zetten maar me door duitse vliegers toch afgeraden werd:
Hoe ik mijn lipo's opwarm?
1 minuut in de magnetron bij 700 Watt..

GJ
 
Au bain Marie?
Mijn frans is niet zo goed, maar vind Marie dat wel goed als je het in haar bain doet?

GJ
 
Nieuw/oud perikel;
Kan een piepschuim(styrofoam) vleugel vervormen bij heet weer en een bepaalde luchtdichtheid, of anders?
Ik probeer de oorzaak van twee crashes tijdens brevet-vliegen te achterhalen. En ik geloof niet in voodoo.
Ik geloof ook niet dat wij beiden plotseling geen controle meer over de toestellen hadden. Een paar dagen daarvoor hebben wij nog prima gevlogen.
Het moet dan ook een bijzondere oorzaak hebben. In 5 jaar tijd hebben wij dit fenomeen nog nooit meegemaakt.
Valt de vraag onder natuurkunde of scheikunde?

Of turbulentie;
Op de grond was het windkracht drie. Zou het kunnen, dat het dan in de lucht zeer turbulent was.
 
Laatst bewerkt:
Rhelie, het was een grap die ik op rc network wilde zetten.
Schuim kan vervormen bij temperatuurverschillen.
Daarom is het ook troep om mee te vliegen.
En ik schreef al eerder dat je maar 10 minuten nodig hebt om je brevet te halen.

GJ
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top