quadcopter

Hallo Herman,

Heb je de stappen in het filmpje gedaan? Dat het een andere versie is doet aan de eerste stappen niks af.
Vragen?

Wat betreft de voltage monitoring van de flightcontroller; dit had ik al geschreven:
Als je de lipo aansluit op de batterij aansluiting op de flightcontroller, kun je instellen wanneer het alarm af gaat dat aangeeft wanneer de batterij leeg raakt en je moet landen. Dat kun je laten, maar dan vlieg je de batterij te leeg en daar reageert een lipo niet goed op en zal oververhit raken en opbollen, nog afgezien van het feit dat je quad op een gegeven moment niet meer reageert en als een steen naar beneden komt.

Groeten, Jan.

 
Hallo Herman,

Heb je de stappen in het filmpje gedaan? Dat het een andere versie is doet aan de eerste stappen niks af.
Vragen?

Wat betreft de voltage monitoring van de flightcontroller; dit had ik al geschreven:
Als je de lipo aansluit op de batterij aansluiting op de flightcontroller, kun je instellen wanneer het alarm af gaat dat aangeeft wanneer de batterij leeg raakt en je moet landen. Dat kun je laten, maar dan vlieg je de batterij te leeg en daar reageert een lipo niet goed op en zal oververhit raken en opbollen, nog afgezien van het feit dat je quad op een gegeven moment niet meer reageert en als een steen naar beneden komt.

Groeten, Jan.

hallo Jan,

ja, ik heb de handelingen van het eerste filmpje zo goed als gedaan, maar op het voorscherm bij SAFE geef hij nog steeds self level off
en error no yaw input en de batterij staat ook nog steeds op 0,0 V
ik snap niet wat ik fout doe, maar dit is geen kk2.0 dit is een kk2.1.5
maar moet er dan een draad van de BATT pin van de FC naar + en de - van de pcb Jan?

groet Herman

ik kom later terug want ik moet gaan eten sorry
maar je kan wel vast reageren op deze tekst
 
Hallo Herman,

Heb je de stappen in het filmpje gedaan? Dat het een andere versie is doet aan de eerste stappen niks af.
Vragen?

Wat betreft de voltage monitoring van de flightcontroller; dit had ik al geschreven:
Als je de lipo aansluit op de batterij aansluiting op de flightcontroller, kun je instellen wanneer het alarm af gaat dat aangeeft wanneer de batterij leeg raakt en je moet landen. Dat kun je laten, maar dan vlieg je de batterij te leeg en daar reageert een lipo niet goed op en zal oververhit raken en opbollen, nog afgezien van het feit dat je quad op een gegeven moment niet meer reageert en als een steen naar beneden komt.

Groeten, Jan.

maar Jan ik heb bij de handelingen wel de onvanger aangesloten en alle pinnen ook aangesloten op de FC
ik weet niet of dat het probleem is?

groet Herman
 
Hallo Herman,

Heb je de stappen in het filmpje gedaan? Dat het een andere versie is doet aan de eerste stappen niks af.
Vragen?

Wat betreft de voltage monitoring van de flightcontroller; dit had ik al geschreven:
Als je de lipo aansluit op de batterij aansluiting op de flightcontroller, kun je instellen wanneer het alarm af gaat dat aangeeft wanneer de batterij leeg raakt en je moet landen. Dat kun je laten, maar dan vlieg je de batterij te leeg en daar reageert een lipo niet goed op en zal oververhit raken en opbollen, nog afgezien van het feit dat je quad op een gegeven moment niet meer reageert en als een steen naar beneden komt.

Groeten, Jan.


Jan, ik heb in de BATT op de FC 2 jump stekkertjes en rood en zwart draadjes aangesloten en tegen de + en - aangehouden van de pcb batterij soldeer. en ja, nu zie ik op het scherm dat hij 11,7 V aangeeft, dus het is de bedoeling dat de draadjes toch gesoldeerd moeten worden Jan?
of moeten ze gesoldeerd worden bij een ESC aansluiting?
wordt lastig om te solderen.
maar ik weet niet of dat voor de rest met de instellingen te maken heeft van het filmpje.

groet Herman
 
Hallo Herman,

Als je het Voltage van de batterij ziet op de display, dan heb je de stekker op de BATT pennen aangesloten op het onderste deel van de quad, waar ook de plus en min op aangesloten zit.
De kortste verbinding is om de draden aan de plus en min van de regelaar links voor te solderen.

Het volgende dat je moet doen, is de ontvanger binden met de zender, volg de gebruiksaanwijzing van de zender/ontvanger.
Als dat gedaan is kun je een servo (of een regelaar met motor zonder prop!) aansluiten op aansluiting 1 van de ontvanger, de ontvanger van 5V voorzien en kijken of de servo aan aansluiting 1 reageert als je de rechterknuppel op en neer beweegt.

Controleer de andere aansluitingen op dezelfde manier, je prikt de servo in aansluiting 2, nu moet de servo reageren als je de rechterknuppel van links naar rechts beweegt.

Hetzelfde voor de linkerknuppel, kanaal 3 en 4.

Laat me weten of dat gelukt is.

Groeten, Jan.
 
Hallo Herman,

Als je het Voltage van de batterij ziet op de display, dan heb je de stekker op de BATT pennen aangesloten op het onderste deel van de quad, waar ook de plus en min op aangesloten zit.
De kortste verbinding is om de draden aan de plus en min van de regelaar links voor te solderen.

Het volgende dat je moet doen, is de ontvanger binden met de zender, volg de gebruiksaanwijzing van de zender/ontvanger.
Als dat gedaan is kun je een servo (of een regelaar met motor zonder prop!) aansluiten op aansluiting 1 van de ontvanger, de ontvanger van 5V voorzien en kijken of de servo aan aansluiting 1 reageert als je de rechterknuppel op en neer beweegt.

Controleer de andere aansluitingen op dezelfde manier, je prikt de servo in aansluiting 2, nu moet de servo reageren als je de rechterknuppel van links naar rechts beweegt.

Hetzelfde voor de linkerknuppel, kanaal 3 en 4.

Laat me weten of dat gelukt is.

Groeten, Jan.


Hallo Jan,

Wat is een regelaar,is dat een Esc aansluiting op het pcb board?

Groet Herman
 
Hallo Herman,

Als je het Voltage van de batterij ziet op de display, dan heb je de stekker op de BATT pennen aangesloten op het onderste deel van de quad, waar ook de plus en min op aangesloten zit.
De kortste verbinding is om de draden aan de plus en min van de regelaar links voor te solderen.

Het volgende dat je moet doen, is de ontvanger binden met de zender, volg de gebruiksaanwijzing van de zender/ontvanger.
Als dat gedaan is kun je een servo (of een regelaar met motor zonder prop!) aansluiten op aansluiting 1 van de ontvanger, de ontvanger van 5V voorzien en kijken of de servo aan aansluiting 1 reageert als je de rechterknuppel op en neer beweegt.

Controleer de andere aansluitingen op dezelfde manier, je prikt de servo in aansluiting 2, nu moet de servo reageren als je de rechterknuppel van links naar rechts beweegt.

Hetzelfde voor de linkerknuppel, kanaal 3 en 4.

Laat me weten of dat gelukt is.

Groeten, Jan.

Hallo Jan,

ik zie dat er 3 pinnen zitten op de ontvanger BATT staat erop, is het dan mogelijk om de BATT aansluiting aan te sluiten op de BATT VAN DE ontvanger?

groet Herman
 
Hier een filmpje bijna zonder gesproken Engelse tekst.
Hetzelfde frame, dezelfde FC, andere zender, maar dat maakt niks uit.

Groeten, Jan.
 
ik zie dat er 3 pinnen zitten op de ontvanger BATT staat erop, is het dan mogelijk om de BATT aansluiting aan te sluiten op de BATT VAN DE ontvanger?
Hallo Herman,

Alle middelste pennen zijn plus (rood) alle pennen aan de zijde waar de kanaal namen staan zijn signaal, de andere rij pennen is min (zwart of bruin).

Je 5V moet dus op een rode en een zwarte pen.

Groeten, Jan.
 
Hier een filmpje bijna zonder gesproken Engelse tekst.
Hetzelfde frame, dezelfde FC, andere zender, maar dat maakt niks uit.

Groeten, Jan.

Hallo Jan,

ik heb al die stappen gedaan , maar wel met de ontvanger ingeschakeld.
op eeen gegeven moment moet je in de film de FC uitzetten en dan knop 1 en 4 ingedruk houden maar tegelijkertijd moet je de FC weer aanzetten,
en daar gaat het mis, want die handeling kan ik niet allemaal tegelijk doen. hij heeft in die film een aan en uit knop,dat maakt het makkelijker.

groet Herman
 
Hallo Jan,

ik heb al die stappen gedaan , maar wel met de ontvanger ingeschakeld.
op eeen gegeven moment moet je in de film de FC uitzetten en dan knop 1 en 4 ingedruk houden maar tegelijkertijd moet je de FC weer aanzetten,
en daar gaat het mis, want die handeling kan ik niet allemaal tegelijk doen. hij heeft in die film een aan en uit knop,dat maakt het makkelijker.

groet Herman
Hallo Herman,

Alle middelste pennen zijn plus (rood) alle pennen aan de zijde waar de kanaal namen staan zijn signaal, de andere rij pennen is min (zwart of bruin).

Je 5V moet dus op een rode en een zwarte pen.

Groeten, Jan.


Jan, moet de draden speciaall aan de ESC gesoldeerd of kan het ook aan de batterij aansluiting van de lipo zeg maar.
 
Op een gegeven moment moet je in de film de FC uitzetten en dan knop 1 en 4 ingedrukt houden maar tegelijkertijd moet je de FC weer aanzetten.
Dat is inderdaad lastig en hangt een beetje af van welke stekker er aan je lipo zit, ik gebruik 4 mm goudstekkers, daarmee kan ik de min al vast aansluiten en lukt het me om met één hand de beide plus stekkers in elkaar te duwen.

Iemand vragen om je even te helpen is natuurlijk ook een optie.

De lipo aansluiting en die van de regelaar zijn dezelfde, dus dat maakt niet uit.

Groeten, Jan.
 
Dat is inderdaad lastig en hangt een beetje af van welke stekker er aan je lipo zit, ik gebruik 4 mm goudstekkers, daarmee kan ik de min al vast aansluiten en lukt het me om met één hand de beide plus stekkers in elkaar te duwen.

Iemand vragen om je even te helpen is natuurlijk ook een optie.

De lipo aansluiting en die van de regelaar zijn dezelfde, dus dat maakt niet uit.

Groeten, Jan.

dus dat solderen kan als het laatst altijd dan nog?
belangrijk eerst de FC instellen dus zoals dat filmpje?
maar de zender afstellen weet ik ook niet hoe die instellingen moeten staan Jan,.
want als je de FC goed hebt ingesteld ,dan moet de instellingen van de zender ook goed wezen neem ik aan,
anders werkt hij nog niet.

groet Herman
 
Dat is inderdaad lastig en hangt een beetje af van welke stekker er aan je lipo zit, ik gebruik 4 mm goudstekkers, daarmee kan ik de min al vast aansluiten en lukt het me om met één hand de beide plus stekkers in elkaar te duwen.

Iemand vragen om je even te helpen is natuurlijk ook een optie.

De lipo aansluiting en die van de regelaar zijn dezelfde, dus dat maakt niet uit.

Groeten, Jan.


Jan ik heb van die banana pluggen
 
Hallo Herman,

Als je zo tegen het solderen op ziet, hoe heb je dan de regelaars aan het PDB gesoldeerd, als ik vragen mag?

Goed verder.
Ik ga ervan uit dat je de zender met de ontvanger hebt gebonden en dat de kanalen 1 t/m 4 werken en aangesloten zijn op de FC (als je de self level functie wilt gebruiken, dan een vijfde kabel van uitgang 5 van de ontvanger naar ingang 5 van de FC, waarbij kanaal 5 is toegewezen aan een schakelaar op je zender).

KK-bord instellen; schakel de FC in,
druk op: menu,
ga naar: receiver test.
Hier kun je controleren of de sticks de goede kant op werken door ze te bewegen;
Als het goed is staan ze in deze volgorde:
Aileron (rol links en rechts)
Elevator (vooruit en achteruit)
Throttle (gas)
Rudder (draaien naar links en rechts)
Auxilary (schakelaar om self level in-of uit te schakelen, met de schakelaar op kanaal 5 van je zender/ontvanger)

Als een stick de verkeerde waarde aangeeft, vooruit is achteruit bijvoorbeeld, schakel die waarde dan om in je zender met de 'reverse' functie.
Controleer of alle sticks en schakelaar werken zoals op het scherm.

Groeten, Jan.
 
Als alle sticks de goede kant uit werken, is het zaak om alle waarden op nul te zetten, anders vliegt je quad straks weg zonder dat je aan de zender komt.
Dit doe je met de subtrims in je zender menu (niet met de kleine knopjes naast elke stick!).

Als alle waarden op nul zijn gezet, controleer je of de maximale uitslag van elke stick +100 en - 100 is, om de maximale resolutie voor de FC te hebben.
Dit doe je met de eind punt afstelling (endpoint adjustment) in je zender.
Dit geldt voor alle sticks én de schakelaar.

Als dit gedaan is klik op: BACK.

Groeten, Jan.
 
De volgende stap is het selecteren van de motor layout, bijna helemaal onderin het menu.
Selecteer quadcopter X,
Je ziet nu op de display welke kant de motoren op moeten draaien.
Als later blijkt, dat er een motor de verkeerde kant op draait, verwissel je van die motor twee ven de drie motorkabels.

ACC calibratie is de volgende stap.

Eerst het Formule1 cafe kijken.

Groeten, Jan.
 
Hallo Herman,

Als je zo tegen het solderen op ziet, hoe heb je dan de regelaars aan het PDB gesoldeerd, als ik vragen mag?

Goed verder.
Ik ga ervan uit dat je de zender met de ontvanger hebt gebonden en dat de kanalen 1 t/m 4 werken en aangesloten zijn op de FC (als je de self level functie wilt gebruiken, dan een vijfde kabel van uitgang 5 van de ontvanger naar ingang 5 van de FC, waarbij kanaal 5 is toegewezen aan een schakelaar op je zender).

KK-bord instellen; schakel de FC in,
druk op: menu,
ga naar: receiver test.
Hier kun je controleren of de sticks de goede kant op werken door ze te bewegen;
Als het goed is staan ze in deze volgorde:
Aileron (rol links en rechts)
Elevator (vooruit en achteruit)
Throttle (gas)
Rudder (draaien naar links en rechts)
Auxilary (schakelaar om self level in-of uit te schakelen, met de schakelaar op kanaal 5 van je zender/ontvanger)

Als een stick de verkeerde waarde aangeeft, vooruit is achteruit bijvoorbeeld, schakel die waarde dan om in je zender met de 'reverse' functie.
Controleer of alle sticks en schakelaar werken zoals op het scherm.

Groeten, Jan.

Jan, ik heb al een paar pcb niet goed gesoldeerd, en telkens niet goed , dus ik dacht nou laat ik het doen in een electronica winkel,
wat ik wel ga doen is een workshop solderen, ik wil het toch zelf wel goed en beter kunnen/
Jan welke filmpje is nu beter om nog een keer de instellingen van de FC om te kijken of alles goed staat.
of maak het niet uit de eerste film of de laatste die je me stuurde?

groet herman
 
De volgende stap is het selecteren van de motor layout, bijna helemaal onderin het menu.
Selecteer quadcopter X,
Je ziet nu op de display welke kant de motoren op moeten draaien.
Als later blijkt, dat er een motor de verkeerde kant op draait, verwissel je van die motor twee ven de drie motorkabels.

ACC calibratie is de volgende stap.

Eerst het Formule1 cafe kijken.

Groeten, Jan.

Jan,

veel plezier met het formule 1 cafe!
wat betekent eigenlijk error no yaw input ?

groet Herman
 
Back
Top