Vic Smeed Tomboy

Discussie in 'Bouwverslagen' gestart door H. de Vries, 7 jul 2020.

  1. ArthurP

    ArthurP Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    18 jul 2007
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Rotterdam
    Het wordt een Tomboy ontworpen door Vic, getekend door Arthur, met CAD van files van Ton en met RC aanpassingen van Max. :D
     
  2. ArthurP

    ArthurP Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    18 jul 2007
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik zie dat de Tomboy met floats op de cover staat dus die doe ik er ook bij, is er een goede brede sloot bij OHA?

    Aeromodeller_1950.jpg
     
    Ton van Munsteren vindt dit leuk.
  3. H. de Vries

    H. de Vries PH-SAM

    Lid geworden:
    4 dec 2016
    Berichten:
    70
    Locatie:
    Heerde
    Vanmiddag lekker gevlogen met de Tomboy. Bij 3 Bft en redelijk veel turbulentie en zonder enige thermiek zomaar tijden van rond de 5 minuten met de MP-jet. Veranderen van de prop van 7x3 naar 6x4 en iets krappere afstelling gaf ca. 30 sec. meer motorloop en hogere klim.
     
  4. HBZWEEF

    HBZWEEF PH-SAM

    Lid geworden:
    8 okt 2008
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Harderwijk
    Starthoogte 60 meter, vliegtijd 24 minuten. Hoezo geen thermiek? Locatie Elspeet/ Uddel. Model Helios_2. Onverwachte mooie dag, zwakke wind en rustige belletjes.
     
  5. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Wij hadden ook een onverwacht succesvolle LB dag!
     
    Énke Blériot vindt dit leuk.
  6. ArthurP

    ArthurP Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    18 jul 2007
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Rotterdam
    Hoe hebben diegene die hem al gebouwd hebben het zwaartepunt goed gekregen? De neus lijkt me erg kort.
     
  7. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.984
    Locatie:
    Zwolle region
    Add lightness. Lichtgebouwde staart-sectie?
     
    ArthurP vindt dit leuk.
  8. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    2.278
    Locatie:
    Boskoop
    Daarom heb ik de 2s accu direct achter het motorschot zitten, verticaal, dus nog vóór de voorruit. de regelaar ligt onder de voorruit, vóór F3, de kabels gaan door de opening tussen de 'restanten' van F1. Het is een beetje een Houdini-act om die er in te krijgen. Servo's en ontvanger zo ver mogelijk vooraan, staart en aansturing HR en RR zo licht mogelijk (2 mm carbon+1 mm staaldraad voor HR, pull-pull met dunne nylon draadjes voor RR). Litespan bekleding.
     
    Harry van Melick en ArthurP vinden dit leuk.
  9. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Zware brandstof gebruiken? :rolleyes: :D
     
  10. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.958
    Locatie:
    Rottevalle
    scheeps diesel
     
  11. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Dat wordt dan een hele flinke prop, ben ik bang....:rolleyes:
     
  12. ArthurP

    ArthurP Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    18 jul 2007
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Rotterdam
    Er zijn van de Tomboy 2 vleugel versies (36" en 44") met hun eigen stabilo versies, volgens de beschrijving behorend bij 0.5-1cc en 1.3-1.5 cc. ook zijn er 2 neus versies. Volgens mij zie ik ze op de foto's ook door elkaar, welke versie heeft de voorkeur?
     
  13. ArthurP

    ArthurP Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    18 jul 2007
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Rotterdam
    De Senior is een vernieuwde opgeblazen versie, het origineel is er ook in 2 versies waarbij alleen de vleugels met 2 ribben extra verlengd zijn. Als ik het goed zie als die van Jef hierboven.
    Als je de wedstrijd limiteert tot 36" sluit je een waarschijnlijk een paar al gebouwde uit.

    verlengd.jpg
     
  14. jef

    jef PH-SAM

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.870
    Locatie:
    Hulshout België
    Dat heb je goed gezien Arthur , ik heb inderdaad de vleugel met 2 extra ribben gebouwd.

    Groeten Jef
     
    ArthurP vindt dit leuk.
  15. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    Met mijn bouwtempo moet ik niet teveel hobbels onderweg creeren en spanvlies is zo'n hobbel. Ondanks dat ik het veel mooier vind heb ik inmiddels toch maar de folie besteld.
    De MayFly duurt nog even maar lijkt me wel leuk om bij te zijn volgend jaar voor de Tomboy en de zweeftaak.
     
  16. ArthurP

    ArthurP Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    18 jul 2007
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Rotterdam
    Voor degene met tijd, budget en spanvlies hobbels komt er ook een Ebeneerzer versie. :)
     
    Énke Blériot vindt dit leuk.
  17. pappawinnie

    pappawinnie PH-SAM

    Lid geworden:
    22 aug 2014
    Berichten:
    87
    Locatie:
    Akersloot
    bij de weg....... is er nog iemand die een paar meter spanvlies kan missen of wordt er misschien weer een nieuwe bestelling van voorbereid.... (kwam het niet ergens uit het oosten vandaan?) zou ook graag eens een kistje bekleden met dat wonderspul.
    Heb op DOW volgens mij heel wat kisten gespot met dat vlies.
     
  18. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.958
    Locatie:
    Rottevalle
    als we weer gezamenlijk vlies gaan bestellen doe ik graag mee, mijn rol gaat er vlot doorheen .
     
  19. H. de Vries

    H. de Vries PH-SAM

    Lid geworden:
    4 dec 2016
    Berichten:
    70
    Locatie:
    Heerde
    Als de 36 inch en ook de grotere versie van de vleugel van de Tomboy worden toegelaten voor de competitie is dat wel meten met 2 maten gezien het verschil in vleugelbelasting.
     
  20. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.958
    Locatie:
    Rottevalle
    ehhh 10 strafpunten voor electro vliegers wegens het ontbreken van rook en muziek tijdens de vlucht .
     
    crins, H. de Vries en Énke Blériot vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina