De perikelen van WdeW, deel 2

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 11 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.419
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Zo, lekker bezig Wil.
    Ik ga wat verrassingen inbrengen, da's het mooie van leraar/leerling zender.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  2. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ja en vergeet niet: "zonder drank geen klank" :D.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  3. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Nee hoor, als je maar 1,5 meter van je computer vandaan blijft :D.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  4. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Nee toch zeker. Nou dat weer. Help :D.
     
  5. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.419
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Jaha, beetje reflexen testen!!
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  6. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.926
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Je vliegtuig hoeft ook niet in die kofferbak, alleen die kan brandstof... Die motor wikkel je gewoon een oud T-shirt omheen.
     
  7. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik snap het.
     
  8. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.926
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Kan haast niet anders, of er moeten een paar mensen met ontwenningsverschijnselen rond lopen... Het is hier zo stil...
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  9. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik neem aan, dat er weinig tot geen positieve adviezen zijn ;) :D.

    Maar morgen heb ik weer les. Misschien heb ik wel iets positiefs te melden.
     
  10. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Jawel. Een foam pylonracer kopen, 5 Liter seconde lijm mee en je mag er pas weer weg als het goed gaat.

    Daarna deze halen:
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  11. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ja, die ken ik de Big Monster. Zijn broertje is de Crocoblade. Bij een Speedtreffen in Duitsland heb ik ze al eens gezien.
    Daar gaan dure Scorpion motoren in, die vaak nog eens opnieuw gewikkeld worden.
    Dan praat je over zo´n 2000 euro. Voor mij is dat niet haalbaar en deze snelheden ook niet.

    GJ heeft een Speeder ontworpen van 140 span. Daarin kun je met een meer betaalbare motor ook leuke snelheden mee bereiken.
    Misschien vertelt hij er zelf wat over!? Binnenkort gaat hij voor het eerst de lucht in.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  12. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Wel een bruut ding zeg. Vanmiddag op televisie bekeken. Jezus je zag hem amper. Was aan het kijken naar een hjk micro. Zag er schattig uit. Formaat umx. Maar ook 400 plus. Amper te zien. Kreng was op 6s.

    Leuk spul maar gaat mijn reactie vermogen te boven.

    Ik had al wel eens contact met GJVO als ik wat leuke modellen tegen kwam. Die zei ook dat gj met modellen bezig was inderdaad.

    Moet eerst maar eens mijn sukhoi klaar maken. Vandaag even alles bij elkaar gezocht. Opnieuw gewikkelde strecker

    Heb nog een timberx op 6s. Misschien dat dat me nieuwe pylonracer word haha. Vorige eigenaar moet een kronkel gehad hebben. Ding gaat oneindig recht omhoog. Slats op de op de vleugels. Arme foamy. Ding maakte loopings met volgas. Domping beetje bij gesteld.

    Veel succes morgen met vliegen. Waar ga je mee lessen?
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2020
  13. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Je bent lekker actief. Leuk om te lezen allemaal.

    Ik heb de Wot Trainer op 6 cellen.
     
  14. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja, de speeder is eigenlijk op het stabilo na wel klaar.
    De motor moet nog de neus ingetrokken worden, heb ik gisteren M4 draadeind voor gekocht.
    Zelf zie ik de uitdaging niet zo, hard heen en weer vliegen kan iedereen.
    Beetje als met speedboten varen, degenen met het meeste geld gaan het hardst, dat is ook zo met de speeders.
    Je hoeft niet echt iets te kunnen.
    In het begin van F3S met Gerben bij wat speedmeetings geweest.
    Best wel lachen als je dan mensen keihard ziet vliegen maar als ze dan echt moeten sturen, rakken vliegen, ze echt alle kanten op gaan.

    GJ
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  15. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    We zijn net verhuisd.

    Zoveel projecten in mijn handen gehad tijdens de verhuizing die nog af moeten en al vrij lang liggen. Mij voor genomen dat eerst te gaan doen.

    Was weer even een reminder.

    Die WOT op 6s? Wat ik zo zie op google vliegt dat normaliter ook op 3a4s? Gaat ook oneindig recht omhoog zeker haha
     
  16. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Waarom denkt iedereen dat 6S altijd meer vermogen is?
    Je kan met 6S veel efficientere aandrijvingen gebruiken dan met 3-4S.
    Vermogen is nog altijd Volt maal Ampere.
    In de Wot zit ongeveer 900 Watt.
    Op 4S zou dat ongeveer 64 Ampere zijn.
    Op 6S is dat maar 42 Ampere.
    Je kan met kleinere accu's net zo lang vliegen of met dezelfde accu, maar dan 2 cellen meer, veel langer.
    De Wot heeft geen problemen met wat extra gewicht.

    GJ
     
  17. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Rakken vliegen en kunstvlucht zal aanzienlijk moeilijker zijn dan het gas open zetten op een `recht stuk`.
    Maar ja, iedere gek zijn gebrek zal ik maar zeggen :D.
     
  18. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Haha, mijn Wot 4 en Wot Acro gingen ook recht omhoog op 6 cellen. De Calmato ook. Hoe gek kan iemand zijn? :D
    De hobby heeft mij zoveel plezier, gezelligheid en kameraadschap gebracht.
     
    toostbeek en jve vinden dit leuk.
  19. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dat klopt. Als je ziet hoe lang ik kan vliegen met een 6s/5000.
    Voor de veiligheid gaan wij voor 12 minuten, maar 15 minuten moet makkelijk kunnen bij half gas.

    Verder ken ik genoeg vliegers, die zich het leplazerus schrikken van 900 Watt :D. Hun voorkeur gaat uit naar stapvoets gaande zwevers.
    Dan ga ik nog liever vissen!
     
  20. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Je zou met de WOT genoeg hebben aan ongeveer 500 Watt, dan zit je aan het vermogen dat je met een brandstofmotor hebt.
    Eigenlijk zou minder vermogen beter zijn op een trainer maar de motor die Wil heeft moet nu eenmaal een bepaalde spanning hebben en we hebben het vermogen al terug gebracht door er een iets te kleine (minder pitch) prop op te zetten.
    Een zwever heeft ook wel wat, vroeger had ik zoiets van, dat is voor ouwe mensen, maar om een zwever goed te kunnen vliegen moet je ook echt goed kunnen vliegen.
    Ik vond het de laatste jaren wel kicken, die grote zwevers, mooi in de vleugels hangend, met de electrosleper omhoog en dan zoeken naar thermiek en bij de landing maar 1 kans hebben om hem op het veld te krijgen.
    Echt wel mooi hoor.
    En dan het volgende weekend weer een wedstrijd vliegen met een hotliner die 350+ de rakken in knalt.
    Alles wat vliegt is mooi, behalve schuimpies.

    GJ
     
    jve vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina