De perikelen van WdeW, deel 2

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 11 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik vind schuimpjes heerlijk.
    (ze zijn om op te eten)
     
  2. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Een schuimpje is ook niet bedoeld om mooi te zijn, het is fun.
     
    WillydeWoofer en Antonio69 vinden dit leuk.
  3. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    P=UxI

    Ik weet het. Iets in me zegt me dat er geen kleine motor op zit. Maar iets wat er ook bij past prop idem.

    In de praktijk resulteert het dan in een hoger vermogen.

    Ja. Mensen doen dat soort dingen. Kijken hoe snel het kan. Een 1/8 buggy met 12 cellen 200kmh laten gaan zie ik de lol ook niet van in. Vind ik die hjk indrukwekkender.

    Snap de kick wel, een toestel met 4a500kmh langs je laten schieten, ongeacht de vraag wat makkelijker of moeilijker
    Een veredelde zwever op 18 cellen is wel grappig.
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2020
  4. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Een soort van kick waarbij adrenaline vrij komt. Dat gevoel is moeilijk uit te leggen.
     
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Maar wat is er dan moeilijk om een model gewoon recht over te laten vliegen?
    Dat ontgaat mij een beetje.
    Een moderne GFK zwever haalt al makkelijk de 250+ als je hem van hoogte aan laat duiken, zonder motor.
    Neem een goed profiel, zet er een motor op en je haalt makkelijk 300, met een goede aandrijving 350.
    Ik vind het indrukwekkender om die "opgevoerde" zwever recht omhoog te zien gaan met 300+ en dan haaks door bochten heen te sturen.
    Dan ligt de echt gemeten topsnelheid maar rond de 375 km/u maar het is veel meer een uitdaging om dom heen en weer te knallen zoals in de speedcup gedaan word.
    En als je wilt zweven, dan kan dat, wil je kunstvlucht, kan dat ook.
    En het is goedkoper dan die veel te dure HJK modellen als de Monster.

    GJ
     
  6. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Ding voor je op oog hoogte. En fractie later al uit het zicht en 200 meter hoog. Was gewoon een kick te zien.

    Heb een poosje supermoto gereden. Zwaar en moeilijk. 1 foutje en je ligt zelf aan flarden ipv je model. Maar neemt niet weg dat ik die monster indrukwekkend vind.
     
  7. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Morgen eens kijken of me zoontje er een beetje mee uit de voeten kan.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  8. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Bezoek eens een F5B wedstrijd.
    Dat is binnen 1,5 seconde op 300 meter hoogte en keert binnen 5 meter met 300 km/u.
    Veel heftiger en explosiever dan die F3S modellen, zelfs al gaan ze 500 km/u.
    Echt spectaculair was een Crocoblade op de beurs in Friedrichshafen, daar sloeg er 1 met 400+ in de grond. je voelde de grond trillen.

    GJ
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  9. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Volgens mij is er dan het een en ander veranderd in de f5b



    Dit lijkt redelijk op wat ik Gerben in Dalfsen heb zien doen.

    Bloedsnel...absoluut! Maar geen 300meter in 1,5 seconde hoor;)
     
  10. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Kan het zijn dat dit een training was? In een wedstrijd gaat het toch een stuk sneller!?
     
  11. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Volgens de Unilogs wel hoor.
    Maar in wedstrijden moet je rekening houden met je energieverbruik, dus zit er een zachtere aanloop in de zender geprogrammeerd, die loopt met een curve en vertraging langzaam in toerental op.

    GJ
     
  12. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Wel heel explosief. Gigantisch koppel. Zal wel door het formaat windmolen prop komen.
     
  13. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Tja, motor met 7:1 vertraging en props van 18-19 inch en 20 tm 25 inch pitch.
    Aandrijving van gemiddeld 6500 Watt in een model van nog geen 1700 gram.
    Daar kan zelfs geen F1 auto tegenop.

    GJ
     
  14. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Jeetje. Ja het lijkt ook echt op instant power. Vliegen jullie dan op 12a14s?
     
  15. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.780
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Aehm... dat zou ongeveer 600 km/u verticaal omhoog zijn.... Lijkt me stug.
    En keren binnen 5 meter (dus radius 2,5) bij 300 km/U is ongeveer 270 G, dat lijkt me ook vrij sterk...
    Nog afgezien van dat de tijdsduur van het "UP geven" in de bocht van neutraal tot volle uitslag tot weer terug naar neutraal ongeveer 0,08 seconden mag duren, anders ben je de 180 graden richtingsverandering alweer voorbijgeschoten...

    Kortom: getallen liegen niet, en ik geloof die getallen niet.
    50 meter keerafstand geloof ik (dan duurt een keerbocht iets minder dan een seconde), 25~30G geloof ik, 3,5 seconden naar 300 meter (plm 300 km/u recht omhoog), geloof ik ook nog wel. Maar heel veel raarder als dat wordt het echt niet.
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2020
  16. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Nou, dat zeg je wel, maar mijn vrouw gaat in 1 seconde van nul naar honderd.
     
  17. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.438
    Locatie:
    Lunteren
    Heb je een analoge of een digitale?
     
  18. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Een digitale van Blokker :D.
     
    Arnold 85 vindt dit leuk.
  19. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Heb er wel eens een vlak voor m’n neus, zittend op het rak... wel... knipperen met ogen en al weer weg... ook een voor mijn voeten de grond in...
    was niet snel geïntimideerd... maar in de pits piepten ze anders...

    Wel in eCalc zijn wel wat waarden goed in te schatten...

    Loeihard gaat het wel... haha...
     
  20. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Veel gekker moet het niet worden .Vier keer les in 1 week

    Na elke vlucht maak ik aantekeningen.
    JVE heeft twee filmpjes gemaakt, van 12 minuten, van mijn verrichtingen.

    Al vrij snel kwamen er een paar ingeslopen fouten aan het licht en een paar zaken moesten beslist anders. Je zou het verschil eens moeten zien.

    JVE begon gisteren zelfs complimentjes te geven. Ik herhaal de openingszin nog eens;
    Veel gekker moet het niet worden.
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2020
    MicropropSport, Justus, Huibert en 3 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina