K45-G2 flame out: Probleem of paranoia?

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Dirk77, 11 nov 2020.

  1. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Je hebt zelf sluitende connectoren, maar veel gebruiken een festo kraantje. Niet vergeten te sluiten na het tanken ;)
     
  2. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.816
    Locatie:
    Zeewolde
    Klinkt allemaal goed.

    Kraantje is de makkelijkste en goedkoopste oplossing, (niet helemaal waar het kan nog iets goedkoper).
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2020
  3. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Ja, een plug in de slang werkt ook.....
     
  4. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.816
    Locatie:
    Zeewolde
    Da`s de goedkoopste oplossing (ik doelde op een Festo koppeling en daar een plug of dicht gesmolten slangetje in).
     
  5. Dirk77

    Dirk77

    Lid geworden:
    6 nov 2014
    Berichten:
    178
    Locatie:
    Haarlem
    Ben ook wel benieuwd naar de sjiekere oplossingen... Maareh, de tankaansluiting zit toch ook in het zuig gedeelte, daar wil je toch geen festo in?
     
  6. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Klopt, daarom heb deze koppeling[​IMG]
     
  7. Dirk77

    Dirk77

    Lid geworden:
    6 nov 2014
    Berichten:
    178
    Locatie:
    Haarlem
    Mooi @Tadango ! Maar wat is het precies en waar is het verkrijgbaar? @Berto : Heb jij iets dergelijks in de winkel?
     
  8. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.816
    Locatie:
    Zeewolde
  9. Dirk77

    Dirk77

    Lid geworden:
    6 nov 2014
    Berichten:
    178
    Locatie:
    Haarlem
    Bedankt @Berto, ik haal het systeem binnenkort even uit elkaar, inspecteer ik eerst even de bubble trap. Kom ik daarna even winkelen in de digitale winkel!
     
  10. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.816
    Locatie:
    Zeewolde
    Prima.
    (op de woensdagavonden mag je ook live komen shoppen (of een andere avond op afspraak) kan je eventueel ook je model meenemen)
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2020
    Dirk77 en Vale Ouwe vinden dit leuk.
  11. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    267
    Heb deze toen ook van Berto gekocht echt super dingen en lekken totaal niet.
    Kost wat maar is geld zijn dubbel en dwars waard.
     
    Dirk77 vindt dit leuk.
  12. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    267
    Trouwens heel netjes als je al jaren deze heel hebt kunnen houden.
    Heb er 1 heel vakkundig gesloopt kwam niet los invalshoek niet goed een beetje dom.
    En later bij een stuiterlanding vleugel en neuspoot bevestiging kapot gemaakt bij de andere.
    Had altijd het probleem dat ik te snel binnen kwam.
    Maar ze vliegen echt geweldig en heel snel in combinatie met de k45.
     
  13. Dirk77

    Dirk77

    Lid geworden:
    6 nov 2014
    Berichten:
    178
    Locatie:
    Haarlem
    @arjan.grolleman@hotmail.c : Heel houden is niet zo moeilijk als ie op de plank in het knutselhok staat... :hammer:

    Ik heb de trap even uit elkaar gehaald. Wel iets gevonden dat ik niet helemaal kan plaatsen... Lijkt mij het probleem, maar je zou toch denken dat ze erover hebben nagedacht. Ik snap hem niet. Aan de aanzuigkant van de trap zit een bovenin een sleufje. Dit sleufje loopt door het schroefdraad heen. In het gedeelte waar het 'bruissteentje' op zit, zit achter het schoefdraad een gaatje. Dit is door en door. Door deze constructie kan je dus, als ik het zo zie, heel goed de lucht bovenin de trap aanzuigen.... wat je precies niet wilt dus. Ben erg benieuwd wat jullie ervan maken!


     
  14. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    267
    Het lijkt me toch wel wenselijk dat alles door het het bruissteentje gaat en niet nog via een andere weg.
    Maar je mag toch aannemen dat er over nagedacht is.
    De lucht in het filmpje lijkt wel heel makkelijk zijn weg te kunnen vinden die je absoluut niet wilt hebben.
    Kwam dit filmpje ook laatst tegen.
    Lees af en toe dat mensen helemaal geen air trap gebruiken en misschien kan dat wel als je zo'n clunk gebruikt.

     
  15. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.517
    Locatie:
    Zuidelijk
    Ik heb nog nooit een airtrap gebruikt. Ook geen vilt klunk. Wél heb ik (misschien wel vergelijkbaar met airtrap :rolleyes:) altijd in de aanzuig een 200cc tankje met een pick-up gebogen precies in het drie dimensionale midden, heb ik overgenomen uit het ducted-fan tijdperk. Áls er al een luchtbelletje aangezogen wordt komt hij in dat tankje. Hoe je het tankje ook husselt of draait, de luchtbel zal zich altijd langs de wand verplaatsen en zo spaart de tank alle luchtbellen op. Dat kan tot hij ongeveer 1/3 gevuld is, dus nog 2/3 brandstof over dan wordt het spannend. Maar zoveel lucht er in is een ander probleem. Het tanken gebeurt via de aanzuigleiding zodat hij dan altijd weer gevuld wordt. Misschien niet de sjiekste oplossing maar werkt erg goed, doeltreffend en niet zo duur als die mooi geanodiseerde airtraps.
     
    Jonkje en Danny-P47 vinden dit leuk.
  16. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Eeh.... Dat is exact een airtrap. Die ik gebruik hebben ook niets meer dan een starre pickup in het midden van de ruimte. Dat is in de meeste gevallen voldoende.
     
    Berto vindt dit leuk.
  17. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.517
    Locatie:
    Zuidelijk
    Aha, ik verwar me met dat BVM ding met dat zakje. :weetnie:
     
  18. Peterjan

    Peterjan

    Lid geworden:
    27 aug 2006
    Berichten:
    78
    Die met zo een zakje werken wel heeeeeeeeel goed.
    Veel beter als die met dat “bruinsteentje”
    Is ook helemaal niet voor vloeistof ontworpen.
    En zeker niet bij grotere motoren , waar de fuel flow
    Nog groter is.
     
    Tadango vindt dit leuk.
  19. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Daarom heb ik een open buisje :) Die zit weinig in de weg.

    Die met zak filter werken erg goed maar in de vouwen kan een luchtbel zich verstoppen. Goed ontluchten is dus wat lastiger. Heeft mij al een keer een flameout opgeleverd. Wel zag ik ook nog een motor lopen waarbij zo'n hopper 75 leeg was, dus ze werken echt super ja.
     
  20. Dirk77

    Dirk77

    Lid geworden:
    6 nov 2014
    Berichten:
    178
    Locatie:
    Haarlem
    Ik heb vanavond voor de zekerheid de proef even op de som genomen. Ik heb het bruissteentje afgesloten door een stukje cellofaan over het schroefdraad te doen. Daar komt dus niets doorheen. Vervolgens voorzichting wat diesel de trap in proberen te pompen vanuit de zuigzijde. En warempel, het komt inderdaard binnen via het sleufje en het gaatje. Dat betekend dus ook dat alle lucht die gevangen wordt, direct naar de motor gaat. Het is mij echt een raadsel wat ze bij Intrairo dachten toen ze dat ding zo maakten... @Berto: Zie ik iets over het hoofd, komt dit je bekend voor?

    Ik ben van plan het gaatje dicht te maken door er een imbusje in te tappen en vast te lijmen. Dan kan de brandstof alleen door de bruissteen...

    Een filmpje zegt meer dan 1000 woorden:

     
    arjan.grolleman@hotmail.c vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina