De perikelen van WdeW, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, ja, vanmiddag gaat hij weer vliegen. En morgen en overmorgen en de dag daarna.

Ben benieuwd of het nieuwe onderstel van de Curare beter is. Op de XTra zit een nieuwe kap, met dank aan onze vriend uit St. Wil Brord :D.

Ik ben me toch een partij gemotiveerd!
 
Nu zijn de pootjes onder de Xtra vandaan gevlogen.
Dat worden weer protheses plakken.

GJ
 
Tja, en Wil heeft het niet eens zelf gedaan, het was zijn oude instructeur.
Valwind...

GJ
 
Valwind..... Het was een zuiderlijke wind die westelijk wegdraaide..
Denk eerder te langzaam gemaakt in turbulentie het veld in vught kennende.
Het is geen makkelijk veld daar met zuiden wind over de bomen.
 
Ja, de wind komt over de bomen en dan krijg je een rotor.
Wat ik niet snap is dat niemand met de F5B wedstrijden daar last van heeft, of er is nooit zuidenwind geweest tijdens een wedstrijd.
Ik ken het veld niet zo goed maar ik wil er wel eens een keer vliegen met een stevige zuidenwind, eens kijken of het echt zo lastig is.

GJ
 
Mwah... alleen dat prik zonnetje op ons typische veldje...

Wel vandaag 4x schades... 3x foamies... versnipperd en van een Warbird... pootjes niet goed gestekkerd... dus of links of rechts uit te klappen?
Maar alleen de prop een tik... hoe complexer, des te meer te checken.

Zonnulentie... dus... maar het was verder wel weer even lekker de duimen te strekken... muggen te pletten...
 
  • Like
Reactions: Cnn
ja, hier ook een paar oepsjes van andere vliegeniers, gelukkig geen schade. Voor mij hooguit een enkele zware landing.

met zulke weersomstandigheden vliegen is wel een goede oefening :D
 
Ik mag niets verkeerds meer zeggen over schuimpies want ik ben een narcist en probeer een mening door te drukken... Dat hout beter vliegt.
Morgen ga ik weer hier vliegen, vandaag eerst de ledlampen in de Alfa gezet, eindelijk heb ik weer zicht in het donker zoals ik het met de Porsche had, ik zag de hertjes weer langs de weg staan.
En daarna ben ik even naar de Nurburgring gegaan maar die was geopend voor wandelaars en fietsers.
Geen tijd om te vliegen vandaag.
Morgen de Willy Speedkist met motor testen, zweven doet ie, nu eens kijken of ie ook met motor wil vliegen.
Iemand een idee hoe ik het kan filmen als ik alleen ben?

GJ
 
Ik mag niets verkeerds meer zeggen over schuimpies want ik ben een narcist en probeer een mening door te drukken... Dat hout beter vliegt.
Morgen ga ik weer hier vliegen, vandaag eerst de ledlampen in de Alfa gezet, eindelijk heb ik weer zicht in het donker zoals ik het met de Porsche had, ik zag de hertjes weer langs de weg staan.
En daarna ben ik even naar de Nurburgring gegaan maar die was geopend voor wandelaars en fietsers.
Geen tijd om te vliegen vandaag.
Morgen de Willy Speedkist met motor testen, zweven doet ie, nu eens kijken of ie ook met motor wil vliegen.
Iemand een idee hoe ik het kan filmen als ik alleen ben?

GJ
Euh hout vliegt ook beter dat is geen mening mast een feit. Schuim wordt zachter naar verloop van tijd en flext daardoor meer.
Nee als je dat niet mag zeggen hier, wow dan zijn de corona lontjes wel erg kort geworden tot het zielige aan toe.
 
Mike Patey even vragen.

Misschien kan hij een extra setje voor je maken
Screenshot_20210221-211433_YouTube.jpg
Screenshot_20210221-211406_YouTube.jpg
Screenshot_20210221-211250_YouTube.jpg
Screenshot_20210221-211217_YouTube.jpg
 
Ik mag niets verkeerds meer zeggen over schuimpies want ik ben een narcist en probeer een mening door te drukken... Dat hout beter vliegt.
Morgen ga ik weer hier vliegen, vandaag eerst de ledlampen in de Alfa gezet, eindelijk heb ik weer zicht in het donker zoals ik het met de Porsche had, ik zag de hertjes weer langs de weg staan.
En daarna ben ik even naar de Nurburgring gegaan maar die was geopend voor wandelaars en fietsers.
Geen tijd om te vliegen vandaag.
Morgen de Willy Speedkist met motor testen, zweven doet ie, nu eens kijken of ie ook met motor wil vliegen.
Iemand een idee hoe ik het kan filmen als ik alleen ben?

GJ


Nou zo was het niet GJ. Je zeikt alles af wat geen hout is haha. Niemand heeft gezegd dat jij je moest stil houden. Sterker nog, men respecteert je expertise enorm. Maar dat maakt schuim niet per definitie slecht
 
Laatst bewerkt:
Ja, de wind komt over de bomen en dan krijg je een rotor.
Wat ik niet snap is dat niemand met de F5B wedstrijden daar last van heeft, of er is nooit zuidenwind geweest tijdens een wedstrijd.

GJ
Nee.

En ja, met zuiden wind bij ons vliegen is iets lastiger. Af en toe wordt je tegen het dek aan gekwakt als je niet oppast.
Dan verlies je wel eens n onderstel of je zakt er doorheen.

Een beetje doorvliegen en dichter onder/tegen de bomenrij vliegen is het advies.
 
Nou zo was het niet GJ. Je zeikt alles af wat geen hout is haha. Niemand heeft gezegd dat jij je moest stil houden. Sterker nog, men respecteert je expertise enorm. Maar dat maakt schuim niet per definitie slecht

Ervaringsdeskundige Wil heeft zich ook uitgesproken over het verschil.
En ik sprak net degene die de Wot van mij overgenomen heeft, die was op de club en zag ook al het verschil tussen schuim en houten vliegtuigen.
En ook een zeer ervaren vlieger als Serge zegt het.
Maar als men het beter weet, prima, dan geef ik toch geen advies meer.

GJ
 
Nee.

En ja, met zuiden wind bij ons vliegen is iets lastiger. Af en toe wordt je tegen het dek aan gekwakt als je niet oppast.
Dan verlies je wel eens n onderstel of je zakt er doorheen.

Een beetje doorvliegen en dichter onder/tegen de bomenrij vliegen is het advies.

Ik heb Wil al een tip gegeven, daar zal ie het morgen wel met je over hebben.
Waarschijnlijk ken je het systeem al, het word wel eens gebruikt bij thermiektrainingen.

GJ
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top