Nou... die cockpit is helaas al weer aan flenters (kromme wiel-as, zwaarlopend wiel, nose-over bij 3e take-off).
Maar de baffle werkt, en goed. Niet zo goed als ik gehoopt had, maar ruim goed genoeg en een zeer grote verbetering.
De kist is gestroomlijnder, en vliegt merkbaar beter (komt makkelijker los van het veld, hangt na loskomen gelijk beter aan de roeren), en ik kan behoorlijk wat meer gas geven. Nog niet continue vol gas, maar dat vind ik niet zo heel belangrijk. voorheen hield ik volgas beperkt tot de duik, low pass en climb-out en nu kan ik min of meer een volle ronde doen, en ik kan ook duidelijk méér gas houden in de "afkoel" fase, dus het hele vliegbeeld is in zijn algemeenheid beter geworden.
De vorige prop was een MenzS 20 x 10 en daar draaide ik op de grond ongeveer 5600 toeren, en in de lucht (vlakke vlucht, vol gas) ongeveer 6500 toeren mee.
De nieuwe prop is een JustEngines hout, 20 x 12 (al vertrouw ik die "12" niet helemaal, want ik zie weinig hoekverschil met de MenzS) en daar draai ik op de grond óók 5600 toeren mee, maar in de lucht loopt hij nu door tot 6800~6900 ongeveer.
Deze JE prop heeft duidelijk iets bredere bladen, vooral naar de tippen toe, maar de oppervlakte afwerking, de laklaag, is duidelijk veel gladder, dus ik denk dat er gewoon minder energie aan die bladen door de lucht duwen besteed wordt, en méér aan het naar achteren sleuren van dat spul.
Hoe dan ook, de kist komt behoorlijk veel levendiger over.
Ben er happy mee.