Bouwproject Keil Kraft Invader 150%

(in blue), steel key and aluminum scabbard, at the end of the aluminum (in green) glued neodymium magnet

IMG_20201219_183921.jpg
 
Ronde magneten die gewoon zoals normaal in dikte richting zijn gemagnetiseerd blijven werken bij draaiing.
Alleen als je met heel veel moeite diametraal gemagnetiseerde magneten hebt gevonden zal jouw vrees bewaarheid worden.
 
Heb met ‘de tang’ de 3 mm stuurstangen iets gebogen. Gaat lastig want 3 mm staaldraad is toch behoorlijk stijf.
Is toch gelukt.
Als ik de Invader150 bij de vleugels draag dan hangt de romp iets door en bij flink bewegen blijven ze tegen de romp aan.
Misschien breng ik ook nog de magneetjes aan.
Als extra zekerheid.

2F3B67A2-11EA-4D34-B026-CF00BD1A2784.jpeg 60D7134E-DE17-43E5-9413-B3AD4F62B4B0.jpeg 361081FC-57BB-44C0-9014-5C0F87AD8783.jpeg
 
Magneetjes aan de uiteinden van de alu buis in de vleugels gemonteerd.

In de doorgaande buis die de vleugels aan de romp verbindt én waaromheen de vleugels draaien aan beide kanten twee ijzerpropjes (M5) gelijmd.
Deze exact op maat geslepen zodanig dat vleugels aanliggen aan de romp én de binnenste buis de magneetjes in de vleugel raakt.
Zoals ik het nu kan beoordelen kleeft eea goed en tezamen met de ‘kromme’ stuurpennen heb ik er vertrouwen in dat de vleugels op hun plaats blijven zitten.

D6FB0728-57B3-484B-8BF0-6800EE413317.jpeg
19E708D2-1F12-4E96-BF97-B5F539E2E76E.jpeg
EF468002-7CD1-4C39-B53E-5C43CDFE0D8F.jpeg
 
Oi Fabrício,
Você pode ver que as moscas maiores voam melhor e mais suavemente.
Muito agradável.
Qual motor BL, hélice, ESC e LIPO você usa?
Como você fez o controle das asas?
M curioso. Você tem fotos de construção?
 
F9055589-339E-4803-AD73-4411A981C850.jpeg


Omdat ik aan de Topsy werk voor de Webra Picco en af en toe ook aan Mosquito vleugels krijgt de Invader150 wat lagere prioriteit. Ben inmiddels bezig de cockpit afneembaar te maken. Hier en daar verstevigt. Bovenkant nog indekken met raamwerk van 0,8 mm vliegtuigtriplex. Cockpit komt daar weer bovenop. Met de lockdown heerlijk rustig bezig. Nu eens aan het één en dan weer aan het ander. ALV fietst daar ook nog tussendoor.
 
Heb onderstaand motortje gevonden voor plan A. Iemand ervaring mee??

Ben benieuwd of wel sterk genoeg.
Indien niet dan plan B.
Zaag in de neus en D-Power AL 28-13

01AF52A9-3B7B-490A-87C7-C867CD7C7CFB.jpeg 3FA18F90-BC22-4210-88E5-4F5F1DD84159.jpeg 6625302C-87E3-4D79-90D8-2276C6323250.jpeg 1412B26A-03AA-45F9-8BFB-AD5AB313EEC1.jpeg 60A504B7-912C-494E-9DBF-C6A4A9ED8CC1.jpeg 965257DD-8F10-4836-8145-208B0A91EE04.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Zo gemakkelijk kom je er niet af..Ed was hier vanmorgen en..( Ed is de 8 luiken fabrikant)...en zit om werk verlegen...

Kom maar op met je 8 bouwfoto's voor de volgende website 8 luik..en ja..ziet er gelikt uit!!

Zet je de beauty ook nog fff in de Catalogus??
 
Met een 28/13 motor voldoe je aan de norm max 30x30 motor voor E-Power.

En wanneer je dan ook nog dit doet:

Electro
- Alle ontwerpen tot 1980
- Motor max D30x L30mm
- Lipo max 500 mAh
- Motorloop:
30 sec bij 2S
22 sec bij 3S
18 sec bij 4S
- Prop directe aandrijving

...dan heb ik er een geduchte concurrent bij voor E Power...
 
Hallo Stephane
I’ve paid €79 for mine.
Please be aware that the specs for the Tahmazo state only 80W and 370gr Thrust.
I will give it a try, got some feedback from other clubmembers that it will be sufficient for the Invader150. If not I can always replace it with a stronger BL.
Regards Gerard

9DA93636-920C-481F-B4EC-225A4A6FF839.png


E225F6DB-E0D5-487E-98CA-A89E1DFE9D3D.png
 
Laatst bewerkt:
Back
Top