De perikelen van WdeW, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als experiment gaan morgen de grote sponsbanden er af en komen er wat kleinere gewone wielen op.
Gaat de boel kapot, dan gaat de boel kapot (eenvoudige muzikanten-logica :D).
Het wordt alles of niks. Een soort D-Day.
Ik ga morgen de mollen eens flink laten schrikken.
zet er eens van die grote Bushwheels onder 15cm doorsnede en lekker breed, dat geeft een goede luchtweerstand en remt goed af, bijkomend voordeel met die grote wielen is dat ze eerder aan de grond staan omdat je kist zo hoog op zn pootjes komt te staan :yes:
 
  • Like
Reactions: Cnn
Dat is de Schweighofer... jazekers! Maar is in overleg met Prettner ontwikkeld. Toch?

Het zijn voorbeelden. Is een beetje vergelijkbaar met mijn KAOS.
Blue Angel zijn ook filmpjes van etc...

KAOS... Heb daar een filmpje van... maar iedereen kletst daar kuis doorheen. Een grote keet.
Dus ik was al brommergeluid aan het opjurken en inspraak aan het wegmoffelen... maar dat gaat klinken als motorstoring...
Dusss.... ware het niet dat modelbouwen is nu eenmaal leuker dan 'flimpertjes e-diten'...

Zoek en gij zult vinden... goed voor leermomenten...

Wie zegt niet dat de verkeerde vleugel op de verkeerde romp zit... Een V-tail en een snuggere snuit maakt nog geen Curare...
maar eerder 'rare-curry'... dat kan dun gaan lopen... :rolleyes:

Zou ik uitklapbare flaps maken... Als die van een warbird... barn-doors :)
Werpanker of 'para-gut'... voor tegen het remmen...
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: Cnn
Ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat de curare van Wil een curare is.....
Eigen bouw geinspireerd op een curare w.s , met een fancy negatief V-stelling stabilo
Heeft hij ooit wel een neuspoot gehad, maar omgebouwd naar staartwiel?
 
Ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat de curare van Wil een curare is.....
Eigen bouw geinspireerd op een curare w.s , met een fancy negatief V-stelling stabilo
Heeft hij ooit wel een neuspoot gehad, maar omgebouwd naar staartwiel?

Er bestaan onder de Curares ook verschillende versies.
De ene beter dan de andere.
De enige echte was de Simprop Curare.
Maar het maakt niet uit wat het is, het is een ding om te leren sneller te vliegen.
Dat doel is gehaald.
Landen ging ook prima, tot iemand over mais begon.

GJ
 
Ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat de curare van Wil een curare is.....
Eigen bouw geinspireerd op een curare w.s , met een fancy negatief V-stelling stabilo
Heeft hij ooit wel een neuspoot gehad, maar omgebouwd naar staartwiel?

Dat zou zomaar kunnen Nico. Ik heb het van begin af aan al een rare gevonden, die Curare.

Neuspoot, weet ik niet.
 
Er bestaan onder de Curares ook verschillende versies.
De ene beter dan de andere.
De enige echte was de Simprop Curare.
Maar het maakt niet uit wat het is, het is een ding om te leren sneller te vliegen.
Dat doel is gehaald.
Landen ging ook prima, tot iemand over mais begon.

GJ
Dat was ik en ik doe het graag, het is toch geen mietje die commandoos van ons.
 
Er bestaan onder de Curares ook verschillende versies.
De ene beter dan de andere.
De enige echte was de Simprop Curare.
Maar het maakt niet uit wat het is, het is een ding om te leren sneller te vliegen.
Dat doel is gehaald.
Landen ging ook prima, tot iemand over mais begon.

GJ

Nou prima. Hij kwam meestal toch wel hard op de grond terecht. Steeds de pootjes repareren.
Over hoog binnen komen hebben JVE en ik het al niet meer. Dat was een goed bedoelde oefening die bij mij niet werkte.
Gewoon landen is al moeilijk genoeg.

Sneller vliegen is nu geen punt meer en dat zonder op te scheppen. Eerder het gas dicht zetten bij de landing durf ik nu ook.
Wat verder weg vliegen ook. Met een meer wendbare kist omgaan, ook geleerd.
Ik ben weer een stapje dichter bij de Avionik. Het ging met vallen en opstaan, maar dat zal er wel bij horen.
 
  • Like
Reactions: Cnn
O jee, nu zijn de rapen gaar :D. Kom er maar in GJ.

Nee hoor.
Iedereen maakt fouten.
Wat betreft landen met de Avionik.
Je hebt gezien hoe de Ion Pro landde.
Zo zal de Avionik ook landen, beetje zelfde verhouding.

En wat betreft de Curare.
Niet nadenken, gewoon vliegen en wat proeflandingen op hoogte doen.
En dan steeds verder zakken tot je ineens op het veld staat.
Je denkt te veel.

GJ
 
Nee hoor.
Iedereen maakt fouten.
Wat betreft landen met de Avionik.
Je hebt gezien hoe de Ion Pro landde.
Zo zal de Avionik ook landen, beetje zelfde verhouding.

En wat betreft de Curare.
Niet nadenken, gewoon vliegen en wat proeflandingen op hoogte doen.
En dan steeds verder zakken tot je ineens op het veld staat.
Je denkt te veel.

GJ

Ion en Avionik landen, dat zie ik wel zitten. Die wegen ook geen 4 kilo.
Mooie grote ruime bochten maken en weten waar je wanneer moet zitten.

Curare: dat was al de bedoeling.
 
Corona?
De terrassen gaan weer open zie ik net.
OK, hier zijn ze al weken open maar ik werd vandaag nog aangesproken omdat ik per ongeluk zonder mondkapje op het parkeerterrein liep.
Hier letten de mensen wat meer op elkaar.
Helaas is de Pappelhof nog dicht, het begint langzaam weer wat beter vliegweer te worden.

GJ
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top