De productie planning ligt weer eens in de prullenbak. Wilde eigenlijk eerst de romp afmaken wat betreft het spuiten. Dan zou ook het werkdek definitief bevestigd kunnen worden. Het blijkt nu dat kleuren, met name aan de voorkant, overlopen in de verschansing van de boeg. Mooi te zien overigens op het filmpje van Martin 70. Deze moet er dus ook eerst op. Echter kan dit pas als het voordek exact op maat is gemaakt. De verschansing loopt gelijk aan de ronding van de boeg. Dat betekent eigenlijk dat dit voordek ook eerst op de romp bevestigd moet worden. Er zit nl een bepaalde dekrondte in dit dek maar ook vlak voor de stuurhut gaat het dek licht naar beneden. Om de dekrondte en deze knik te maken wil ik er steunstrippen onder solderen. Om dit goed aan te laten sluiten moet ook eerst de opening onder het stuurhuis gemaakt worden en de opstaande rand worden geplaatst waar het stuurhuis overheen valt. Om dit exact te kunnen doen moet dus ook eerst het stuurhuis gemaakt worden, zeker het deel wat over de opstaande randen geplaatst wordt. Ik ben dus eerst met het stuurhuis begonnen. Zoals eerder gemeld had ik deze al in huis liggen dankzij Pim en Jan.
Dit zijn de sheets waaruit het stuurhuis moet verrijzen. Tesamen met de duidelijke bouw handleiding met plaatjes en een overzicht van de sheets met de verschillende genummerde delen is dit geen hogeschool werk. Geduld met wat goed gereedschap is genoeg. Het samenstellen van de delen doe ik in dit geval met Thinner en een penseeltje. Werkt heel goed zonder dat alles onder de lijm komt te zitten.
De eerste stappen zijn gezet. Ook de dekronding is meegenomen in het pakket en klopt ook precies.
En even een proefpassing op het schip. Ook gelijk weer een heel ander gezicht.
En ik gooi er nog even twee overzichtsplaatjes tegen aan.
Kwam tijdens het maken van de stuurhut nog een dingetje tegen wat ik op moet oplossen. Aangezien mijn intentie is om de stuurhut in te richten moet ik er wel bij kunnen. Ook de verlichting in de stuurhut moet in het dak. Dat betekent dat ik het dak van de stuurhut demontabel moet maken, maar wel weer stevig vast kan zetten. Een andere reden voor het demontabel maken van het dak, is dat de mast die er op komt wordt voorzien van de benodigde verlichting en mogelijk ook draaiende radars. Al de voorzieningen vragen om stroomdraden die via het dak door de stuurhut naar beneden moeten gaan lopen. Ik ga nu dus eerst bedenken hoe ik dit het beste kan gaan doen. Daarna komen de punten aan bod die ik eerder heb genoemd. Weet weer even wat ik moet doen.
Tot de volgende keer maar weer.