klopt. Ik wil de motor op de meest geschikte plaats positioneren. Hier ben ik nog niet uit. Schaal zal ondergeschikt zijn.
Prachtig gemaakt . Is het richting/hoogteroer instelbaar? Ik ben benieuwd hoe je ze hoog/laag en links/rechts kunt bewegen. Groeten, Eddy
Ik ga een dergelijk onderdeel maken om zo wel het hoogteroer als richtingsroer mee te kunnen trimmen. Afgekeken van een SIG Demoiselle
Loop de modellen eens langs die aangemerkt zijn als, gebouwd door de toppers. Daar zie je nog steeds kleine foutjes in het bekleden. Als ik zie hoe goed dit nu is, dan komt t wel goed. Vooral veel doen. Bij sommige modellen heb je altijd die kleine puntjes die blijven maar mis gaan, en dan telkens opnieuw bekleden is ook niet altijd goed voor de constructie.
Bedank voor de bemoedigende woorden. Verheug me er nu al op om al dat moois straks in Nijmegen te kunnen aanschouwen.
Was de voetbeschermer vergeten. Van dunwandig aluminium buisje gebogen en krimpkous overheen gekrompen. Moet nog aan de romp worden gemonteerd
Mocht je mee willen doen aan 1 van de wedstrijden of de meeting zou ik je willen verzoeken je vast in te schrijven. Dit scheelt mij een hele hoop werk als dit van te voren geregeld is. https://forms.gle/w86jiYzJ9mZGJ4Gk7 Ik hoop binnenkort meer te horen over eventuele aanpassing in zaalhuur zodat we de kosten dan preciezer kunnen berekenen voor de wedstrijd/meeting.
Ik zou heel graag mee willen doen maar op dit moment heb ik geen enkel model die voldoet aan de eisen. De vleugelbelasting van alle modellen liggen boven het maximum. Probeer wel, in de tussentijd, één te bouwen die wel aan de eisen voldoet.
Klopt, schitterende film. Zou leuk zijn om een meeting te organiseren waarin de modellen van deze film centraal staan.
De huidige Demoiselle is te zwaar om mee te mogen doen in Nijmegen tijdens de IFFI in november a.s. Ik heb besloten om nu een tweede te gaan bouwen om wel aan de limiet te voldoen. Hiervoor zal ik de tekening van Darren Bos gaan gebruiken. Wat mij opvalt is de vleugel instelhoek. De tekening van Darren Bos is een vergrote versie van het ontwerp van Walt Mooney. De instelhoek van de kleine 12 inch is beduidend groter dan de 30 inch versie. Profiel is van beide gelijk. Is dit omdat de kleine versie een vrije vlucht model is ? Zie verschil op beide tekeningen. Walst Mooney ontwerp 12 inch spanwijdte Darren Bos ontwerp 30 inch spanwijdte
De tweede Demoiselle is in de maak. Nog nooit een vleugel zo'n vreemd profiel gebouwd. De hoofdliggers zijn bamboe stokjes die gebruikt worden om planten te geleiden. Deze worden ook voor de romp toegepast De delen zijn nog niet verlijmd. Ook zal deze vleugel een uitsparing voor de propeller krijgen.
Dit zijn altijd van die scherpe vragen die in je eigen achterhoofd al gesteld zijn. ik wil voor authentiek gaan en van daar. En dan twijfel je of je er wel goed aan doet. De weegschaal gepakt en een meter bamboe met een meter carbon buis van gelijke diameter gewogen. Tot mijn stomme zijn ze even zwaar. Bamboe is dus licht en de keuze voor zijn Demoiselle , van Santos Dumont, was vooruitstrevend. De rechtervleugel weegt nu 13 gram. Als dit zo doorgaat, dan zal het model mooi licht worden.