Dat zei mijn ex vriendin ook altijd ,daarom is het nu een exHet succes voor een goede afronding van een project is:
Per project afwerken.
Hoe meer je er hebt, hoe slechter de afwerking.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat zei mijn ex vriendin ook altijd ,daarom is het nu een exHet succes voor een goede afronding van een project is:
Per project afwerken.
Hoe meer je er hebt, hoe slechter de afwerking.
Nu nog op mijn leeftijd ??? Dacht het niet,prakiseer er niet overDan was dan een heel wijze vrouw.
Ooit kom je tot de ontdekking.
Ik geef hier maar geen antwoord meer op,mijn vrouw was 44 toen ze overleed ,ik doe nu wat ik wil ,elke dag kan de laatste zijn ,ik weet het helaas uit ervaringAch, ik ben pas 74 jaar, bijna 52 jaar getrouwd en weet je wat irritant is?
Soms heeft de vrouw in dit soort dingen veel gelijk, nu ja, 95%.
Geeft niet hoor ,daar hoef je geen excuses voor te maken ,is al 18 jaar geleden en het leven gaat verderGelet op je antwoord, had ik, indien geweten, mijn reactie niet geplaatst.
Excuses. Henk.
Oke ,was bang dat die te zwaar was ,bedanktNee hoor Juki, niets mis met die motor! Geeft gelijk wat gewicht onderin. Mijn Bugsier 3 is een stuk lichter en daar ligt ook een Bühler met een gewicht van 400 gram in. Gr. Klaas.
Had deze ook nog ,maar dat is gekkenwerk volgens mijOke ,was bang dat die te zwaar was ,bedankt
Denk dat die Bühler wat zuiniger omspringt met stroom. Geen idee hoeveel toeren die ventilatormotor maakt. Dat in combinatie met diameter en spoed van je schroef bepaalt het opgenomen vermogen. En het is maar net wat je met je boot wilt. Zelf heb ik twee sleepboten. Een enkel en een dubbelschroever. Beide gemotoriseerd met Bühlers (Zon03). Wil je een sleepboot echt aan het werk zetten dan hoort daar een flink sleepobject bij. En dan ontstaat gauw een transportprobleem. Maar misschien kan je ergens varen waar iemand een klein roeibootje heeft om te slepen. Mijn Smit Finland nam ik wel mee naar de jachthaven en sleepte daar een werkvlotje. Gr. Klaas.
Bekijk bijlage 463124
En heb vroeger de smit Singapore gebouwd van meer dan160,en daar lagen 2 ventilator motoren in ,was oersterk ,maar onhandelbaar,door het gewicht als alles er in zatHeb wel een grote rubberboot haha,maar het gaat mij om het bouwen, dat varen verveelt mij al snel
Heb wel een grote rubberboot haha,maar het gaat mij om het bouwen, dat varen verveelt mij al snel
Dat is volgens mij veel voorkomend. Ik heb een tijdje r/c auto's als hobby gehad. 9 elektro auto's en 1 nitro. Het bouwen en sleutelen was leuk maar het rijden vond ik niet veel aan en merkte dat dit bij veel mensen het geval is. R/c auto's (lexaan kappen) zijn statisch niet zo mooi maar bij schepen kun je het zo realistisch maken als je maar wilt.
@Juki mooi project en ga even zoeken naar de Sanson. De Sanson van Artesania Latina vind ik zo ontzettend leuk maar was lang niet/ beperkt leverbaar en heb hier de Palamos van Occre klaar op de plank liggen om te bouwen. Eerst de Lemsteraak in elkaar priegelen.
Juki, die Buhler is een prima motor. Laagtoerig en uiterst zuinig met stroom. Daar kun je ook een flinke (schaal-) schroef aan hangen.
In een Engelse Thamestug van mij heb ik ook een auto-ventilatormotor liggen... Ooit voor 25 euro op een autosloop gekocht. Een beest van een ding, die een 65mm vierbladsschroef ronddraait.
De tug heeft een mooie bolle romp en weegt zo'n 15 kilo. Die ventilatormotor is iets minder zuinig; op volle kracht en met stilgehouden model (in het water) verbruikt hij 4,5A.
En slepen... roeibootje met drie kinderen er in: geen probleem!
Wees dus niet te bang voor een 'te zware motor' in je model; lage toeren en power, daar gaat het om. Niet het aantal toeren per minuut.