De successen van Willy de Woofer en Pieter de Tweeter.

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 10 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik had er een lachie bijgezet. Dan nu maar :D.
     
  2. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Jij bent een van de vaste adviseurs, waarvan ik de adviezen altijd wik en weeg ;).
     
  3. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    En hij kan ook half gas.
    Zoals JVE al aangaf vraagt/vroeg het instellen en afstellen nogal veel tijd.
    Toen we het eindelijk voor elkaar hadden, sloeg het noodlot (lipo) toe. Grrrrrrrrrr............
    Gloeiende gloeiende.
    Daarom was de teleurstelling nogal heftig.
     
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Daarom moet je altijd meerdere modellen van hetzelfde op voorraad hebben.
    Met F5B bestelde ik altijd 2 dezelfde modellen.
    Einde van het seizoen brachten ze altijd meer op dan ik ervoor betaald had, 1 was nieuw, andere was van mij geweest dus bij de duitsers meer waard dan nieuw.

    GJ
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  5. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.212
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Nader tot ei... altijd link... zeg dat nu niet...
    Humpty Dumpty... en het gevolg...
    andere ergelijkheid... paaseierlijk eieren rapen... vooral het veldwerk… als de rapen gaar zijn... het het ruimen van de spl-ei-t...

    F5B vliegt beter... als een mes door de boter :)

    Wik en weeg, maar let op het CG, dat gaat vóór de waaghalzer-ei…
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2021
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  6. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dat heb ik dan nog niet.
    Maar ja, wie wil er nou een kliko-fertig toestel.
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2021
    Mugen MRX-3 vindt dit leuk.
  7. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Een Avionik pylonracer is een beetje als een kleinere F5B.
    Vliegt net zo strak voor minimaal de helft van de prijs.
    Koop hem als 4 kleppenuitvoering en dan is ie ook op een stip te landen.
    En het hoeft niet met een enorme motor uitgerust te worden, als je er iets van 500 Watt inzet heb je een leuke pittige electrozwever.

    GJ
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  8. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    1 van de redenen dat ik die snelle dingen leuk vind, maar er niet voor ga :D
    teveel potentieel brandhout
    denk dat de wederhelft gek wordt als ik van iedere kist een paar op voorraad neem :D
     
  9. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dat was dan ook een bewuste keuze van GJ. Betaalbaar voor mij en misschien anderen.
    Voorlopig ligt hij nog even op voorraad.
     
  10. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Echt waar? Mijn vrouw is mijn grootste sponsor :D. "Ga maar haaaalen (zucht)"
     
  11. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Ja...
    maar als je mn hangar nu al ziet..
    als ik dan iedere kist dubbel neem, heb ik 2 kamers in huis nodig :D

    Daarbij, mijn kisten worden in de regel oud.
    Dus ALS er 1 crasht, is er echt wat aan de hand geweest.

    Pylonracen wordt het crashen ook regelmatig voor je bepaald:D
    dan heb je inderdaad meerdere dezelfde toestellen nodig om door de dag te komen.
    maar dat zit niet zo in mijn gestel...
     
  12. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Dan heb je nooit een F5B kist gevlogen.
    Dat vliegt echt heel makkelijk en strak.
    Strakker dan een gemiddelde laagdekker en ook heel breed inzetbaar.
    Het kan hard, 300+, het zweeft best goed en langzaam het is ook bruikbaar pp de helling.
    Dus alles van verschillende modellen in 1.
    En de prijs is ook niet veel hoger dan een gemiddeld vliegtuig.
    Vol carbon en kevlar, incl servo's, 1000 Euro.
    De aandrijving kan je net zo duur maken als je wilt, vanaf 300 Euro heb je een motor en regelaar.
    De echte wedstrijdaandrijvingen beginnen bij 250 Euro voor alleen de motor en 70 Euro voor regelaar en dan nog 70 euro voor prop en spinner.
    Maar de meeste mensen vliegen geen wedstrijden en gebruiken ze gewoon als speeltje.
    Ik ben in 10 jaar vliegen 1 maal gecrasht in de wedstrijd, dat was niet mijn schuld maar een bouwfout van de fabrikant, de vleugel brak in de lucht, is ook allemaal vergoed,
    Verder heb ik nooit schade gehad, 2 sets accu's per seizoen en die waren daarna ook nog prima.
    Denk dat de gemiddelde vlieger meer geld uitgeeft per jaar dan dat ik deed.
    Het enige dat geld kostte was de diesel voor de auto, de hotelovernachtingen tijdens de wedstrijden en het eten.
    Maar het was vaak gewoon een weekendje vakantie in Duitsland, Belgie of Engeland.

    GJ
     
  13. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Een stukje logica van GJ:
    De Avionik pylonracer kan zo hard omdat hij perfect en makkelijk vliegt.
    Zou hij moeilijk vliegen, dan zou hij nooit zo snel kunnen.

    Het is niet mijn bedoeling, om als een idioot met zo'n ding tekeer te gaan.
    Wat dan wel? Simpel, je komt keurig aanvliegen, op veilige hoogte, in de lengte van het veld. Dan geef je even volgas. Dat is de kick.
    Ben je dan gek? Ja, misschien een beetje wel. Maar altijd nog beter dan hulpverleners in elkaar slaan.
    Ik spreek mijzelf hopelijk niet teveel tegen.
     
  14. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.935
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dat lijkt me (niet om te zeuren) nu juist verschrikkelijk... Ik vind het juist leuk als iedere kist die ik heb "anders" is, en de keuze "waar zal ik vandaag eens mee gaan vliegen?" is een deel van de voorpret. Het houd de afwisseling er in.

    Vanwege de kou beperk ik me in deze tijd van het jaar tot kistjes met een korte opbouwtijd (kouwe handjes, stugge vingertjes) en ben ik wat voorzichtiger met handstarten, en ik verheug me nu al op het voorjaar, als de keuze wat vrijer kan zijn. Moet er niet aan denken dat, als het mooie weer er aankomt, dat ik dan nog steeds met dezelfde kist moet vliegen omdat ik een "one size fits all" vliegtuig heb...

    Maar da's persoonlijk, hoor...
     
  15. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.935
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Gelukkig zeg je het zelf.... :p (sorry, open deur, kon het niet laten)
    Nou, daar had ik je sowiso niet voor aangezien, eigenlijk...
    Of is je derde, nog niet onthulde bijnaam opeens "Harry de Hooligan"?
     
  16. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Dat geldt voor elk goed wedstrijdmodel.
    Een F3A model vliegt neutraal zodat elke input van de piloot vertaald word naar een beweging die men wil.
    Een F5J model zweeft ook uit zichzelf, elke roeruitslag is verlies.


    Als "andere" modellen had ik grote, echt grote, brandstof of renoracers en grote zwevers.
    Dat is een totaal andere kant van de hobby.
    Alleen had ik er daar maar 1 van elk model van.

    En op het moment heb ik al maanden niks meer gevlogen, geen zin en voel de uitdaging niet.
    Bouwen... in mijn bouwkamer was ik even bezig met UHU Endfest maar dat heeft 18 graden of meer nodig.
    In de hobbykamer is het een graad of 10, dus het duurde 2 dagen voordat er iets hard was.
    Dus bouwen ligt ook stil.
    Ik wil naar Bali, even opwarmen en het huis verder bouwen, maar dat is nog steeds dicht.
    Dus daar kan ik ook al niet bouwen.

    GJ
     
  17. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ieder het zijne, mijn beste. Dat houdt de hobby levendig.
     
  18. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Bedankt voor het inkoppen ;) :D. Enne, blijf gewoon je mening geven. Ik doe er wel niet veel mee :p :D.
    Best knap eigenlijk, dat ik precies weet wat ik wil.
     
  19. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Verdraaid, "De Successen" zijn ongemerkt richting de "De Perikelen" gegaan :( :confused: :eek:.

    Dan zullen "De Adviezen van W.de W." wel nooit het levenslicht gaan zien. En ik wilde daar nog wel geld mee gaan verdienen :D.
     
  20. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.212
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Foei Student! Carbon staat nader tot diamant...
    Dus als je goed perst... kan je rijk worden... :D

    Om tot 'Kliko Fertig' te komen, moet je er als de knuppels bij wezen...
    Iets om onder de duim te houden dus...
     
    Laatst bewerkt: 25 nov 2021
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina