Bouw 450 SE

@Chopstick,

voor het loslopen, of voor het uitbreken? We hebben ze in ieder geval met seconden lijm vastgezet

Het is M2 ja

@Sven,
Mijn vader gaat niet zo hard :pc: die werkt te veel ;)

Maar ben ondertussen wel met de Fischertechniek en de Lego bezig.

En af en toe alvast oefenen op de simulator.

Groeten
Bas
 
En af en toe alvast oefenen op de simulator.

Ja, belangrijk,
en jij krijgt wat gevoel voor het sturen,
geen garantie, dat je perfect leert vliegen en niet crasht,
maar die chance niet te crashen is veel groter !

mij heeft hij veel geld bespaart !

Groet
Uwe
 
We zullen di draadje eens afstoffen.

Er hangt al even een romp aan het plafond
rR3pJ7B.jpg


En er is eens een andere 450 langs komen waaien
X4r6BZh.jpg

Eens kijken wat we hiervan kunnen maken.

Groeten,

Arie
 
Aan de romp is nog wel wat op te knappen, begint al met de dradenbos van de verlichting
YOgaAsL.jpg

Daar zitten wel wat metertjes teveel in,
De licht controller zat met een t-rap door de romp heen vast, dat is geen manier

En ook bij de staart is er wel eea op te knappen
PnlGgxS.jpg


t6fu57Z.jpg

Groeten,

Arie
 
Eerst maar eens alles uit elkaar halen
NkDvJ0W.jpg

Heb er nog een paar
SdBmcBU.jpg

y3qLVEM.jpg

Daar moet wel wat van te maken zijn.

Al zie ik wel dat weer niet alles uitwisselbaar is.

We zullen eens kijken of de aluminium versie wat gaat worden
1Qn17Tp.jpg

Dit is overigens een Jamara 450 e-rix.

Groeten,

Arie
 
Let wel dat dit niet dezelfde frames lijken te zijn.

Het alu frame lijkt me zeker geen Align, maar lijkt wel op het originele 450 SE frame design.
Het 2e frame lijkt hier een carbon versie van te zijn ook een SE design.
Het 3e frame lijkt het "sport" frame te zijn, die is net wat anders als de SE.

Sommige delen passen onderling, maar niet alle.
PS, ik heb in dit geval voorkeur voor een carbon frame, de alu frame delen (ten miste die van HK) buigen makkelijk, dit valt niet altijd op maar je frame is dan niet meer recht.
Carbon is goed, of het scheurt, is digital, goed of fout, dat is wat zekerder.
 
die 3e, de smalle, dat is een sport.

ik heb zelf een 450 se v2 waarvan ik ooit de bodemplaat heb moeten vervangen voor de bodemplaat van een sport.
alles zit op dezelfde plek. is alleen smaller.
daar heb ik ook wat extra dingen voor moeten doen om dat te laten passen..
 
Sommige delen passen onderling, maar niet alle.
Daar kwam ik dus achter, dan kan je het wel vijlen, maar dan past het weer niet in de andere delen

PS, ik heb in dit geval voorkeur voor een carbon frame, de alu frame delen (ten miste die van HK) buigen makkelijk, dit valt niet altijd op maar je frame is dan niet meer recht.
En dat was de reden om alles er weer uit te gooien.

Vooral toen ik onderstaande foto zag, op een plaats waar dit ding werd aangeboden
vegVNHi.jpg


Dat is niet goed voor je verkoopcijfers denk ik ;(

Groeten,

Arie
 
En dus beginnen we weer helemaal opnieuw:
AhM1DEH.jpg


Even opletten, want ook hier zijn verschillende versies van
ubhpjaq.jpg


De achterste serve een beetje schuin, dan past ie net in de romp
gZLzvOJ.jpg


Groeten,

Arie
 
Er zat ook nog een PRO mechaniek in de doos
gRKD6ti.jpg


Die moet dan maar gelijk in dit rompje
h8y2uB7.jpg


Is al gebruikt, bevestigings constructie is er bij
Ajc8A0n.jpg


Staart is er bij
qy63XW7.jpg


Horizontale deel niet, dat komt nog wel eens

En dan een 2 blads kop er op zonder flybar
jQtQPAx.jpg


Dan heb ik genoeg varianten van de 450 om mee te vliegen.

Groeten,

Arie
 
schaaltechnisch, je hebt daar een keiharde kop. (laatste foto's)
die techniek heeft "rubbers" in de bladhouders van knalhard kunststof.
oftewel, weinig zelfoplossend vermogen, en het houd in dat het toerental hoger moet dan wanneer je een " standaard" fbl kop gebruikt
als dit niet uitmaakt, ga ervoor :D

Maar zeker bij schaal, waarschijnlijk een stabilisatie, kan het lastig afstellen zijn
ga je nog voor a symmetrische bladen?
dat scheelt ook nog een stevige reeks toeren..
 
De eerste kop is een DFC kop, de blade grip links nemen ook direct de swash mee.
Wat student zegt is daar een gevolg van, deze koppen hebben meestal harde dampers en draaien graag een hoog toerental.
De tweede kop is een normale FBL kop, de swash word aangedreven door een swash meenemer (het middelste linkje) deze kunnen met zachtere blade dampers toe, kunnen over het algemeen lagere toeren hebben en schijnen "rustiger" te vliegen.

Ik vlieg geen schaal dus spreek niet uit ervaring, maar dit is wat over het algemeen geschreven word.
Als ik moest kiezen zou ik de tweede kiezen voor een romp, en de eerste op een kale heli.

Eigenlijk hetzelfde verhaal als student zegt dus.....,
 
Back
Top