Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Toen ik een tijd geleden dit kleurenschema voor het eerst zag dacht ik: "moet dat nou ... ?" Maar gaandeweg ben ik het steeds mooier gaan vinden. Fraai gestileerde veren en sprekende kleuren zonder "schreeuwerig" te zijn en een artistiek design (je kunt'm ook beter zien, in de lucht bedoel ik dan). Wist je trouwens dat het Nederlandse demo-team dat ermee vliegt wereldberoemd is? Waren ze al vóór het 100-jarig jubileum! De namen van de crew vind je dan ook op heel veel schaalmodellen.
Idd dat denk ik ook, maar met de 1300kv motor had ik daar geen problemen mee… toen had ik problemen met warm lopen van de escHet kan zo zijn dat brons en titanium niet goed matchen
Wel draait hij nu de pinion kapot omdat het titanium tandwiel natuurlijk zo sterk is… met de 1300kv motor geen last van dus dat is dan weer wel vreemd, toch?
Dat zou mijn eerste gedachte zijn. Sowiso in een open en ongesmeerde tandwielcombinatie van gelijke materialen, loopt altijd het kleinste tandwiel als eerste kapot, daarom is meestal het kleine tandwiel van metaal en het grote van kunststof.Klopt de speling tussen pinion en main gear wel?
De speling zou inderdaad kunnen! Meer smering zou misschien ook nog wel helpen, tandwielen leken nog goed voorzien, maar schijn kan bedriegen. Zodra de nieuwe binnen is nieuwe ronde…Dat zou mijn eerste gedachte zijn. Sowiso in een open en ongesmeerde tandwielcombinatie van gelijke materialen, loopt altijd het kleinste tandwiel als eerste kapot, daarom is meestal het kleine tandwiel van metaal en het grote van kunststof.
Maar als het kleine tandwiel het hield met de vorige motor, moet hij het nu ook houden, want de motor kan dan wel sterker zijn (meer KUNNEN), hij werkt echter even hard als de zwakkere motor, want je heli is verder niet veranderd. En het kost X watt om een heli van Y gram in de lucht te houden. Y is niet wezenlijk veranderd, en dan verandert X ook niet.
Dus ik denk dat de tandspeling verkeerd staat. Iets anders kan ik niet verzinnen.
Het is metaal op metaal. Smeer je wel?
Heel eerlijk van je, had vast gekund. De kap is aardig krap, weinig zicht… had het sowieso aan het eerste tandwiel kunnen zien, dus dat is wel een beetje jammer…Oh, ja... dat is vrij logisch dat dát in elkaar loopt met zo'n uitlijning... Doordat het hoofdtandwiel met de hoeken van de tanden in de uitloop van de frees draait, kun je de tandspeling niet goed instellen, en loopt de boel in elkaar.
Daar moet een shim onder de motor, denk ik, om dat rondsel beter in lijn te krijgen met het hoofdtandwiel.
Om heel eerlijk te zijn, dat had je van te voren kunnen zien aankomen?
Ach... je wilt niet weten wat ik in het verleden allemaal gesloopt heb door pure onkunde... Het grote nadeel van veel slopen is dat het een hoop geld kost, het grote voordeel is dan weer dat je best wel een hoop leertHeel eerlijk van je, had vast gekund. De kap is aardig krap, weinig zicht… had het sowieso aan het eerste tandwiel kunnen zien, dus dat is wel een beetje jammer…