De successen van Willy de Woofer en Pieter de Tweeter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou ik vind 500 euri voor een kistje ook nog best wel veel.
Daar zal ongetwijfeld nog wat klein meuk bij komen, waardoor het één keer aan het boompje schudden niet genoeg zal blijken te zijn, terwijl dat bij een kistje van 50k het er gemakshalve al bij geteld is, ja toch?


Absoluut.
500 voor totaal uitgerekend is niet duur .
 
Het is best leuk om een dagje naar Ferrari's en Lamborghini's te gaan staan kijken.
Maar bij de meest vliegclubs zie je die niet veel. Daar hebben de de Tundra''s en Calmato's de overhand.
Exposanten: laat daar eens wat van zien.
 
Het is best leuk om een dagje naar Ferrari's en Lamborghini's te gaan staan kijken.
Maar bij de meest vliegclubs zie je die niet veel. Daar hebben de de Tundra''s en Calmato's de overhand.
Exposanten: laat daar eens wat van zien.
Prowing is voor de modelbouwers niet de ready steady go dozenvliegers . Daarvoor moet je naar Dortmund of harsewinkel.
 
Ik vind 250 a 300 euro voor een doosje lasergesneden hout belachelijk veel geld en als ik de prijzen van die vol gfk modellen zie dan snap ik niet dat mensen dat ervoor betalen.
Op de eerste Prowing warem er hele aparte modellen en onbekende fabrikanten.
Echt een mooie beurs voor als je iets aparts wilde bouwen.
Het is nu een 13 in een dozijnbeurs geworden met extreem dure dingen.
Ik hoef er niet meer naartoe en dat hoorde ik ook van clubleden die best wel prijzige modellen vliegen.
Het is ook jammer dat er zoveel jets staan, zet die op de jetmesse.
En dat volgfk spul hoort ook niet op Prowing want dat is geen modelbouw maar assemblage.

GJ
 
Hier is het kurkdroog.. maar ik kijk ook vanuit mijn zorgflat uit op een weg met aan de overkant het Amstelpark.
Straks met zusje vogeltjes kijken in Avifauna.
Het waait niet dus ik kan veilg de straat op.
Voor de mensen die af en toe vragen hoe het gaat?
Pijn in de schouder maar vooral rug is nog steeds heftig.
En ergens gaat er ook iets mis in het lichaam.
Ik eet behoorlijk maar ik val af, 55 kilo nu, 1 kilo minder dan vorige week.
Koelkast staat vol met lekkere dingen en flesjes krachtvoeding.
Straks een koffie met gebak, dat zet ook weer wat aan.

Iedereen een fijne en zonnige zondag!
Vergeet je niet in te smeren.

GJ
 
Nee hoor een tweeasser houtbouw zwever.welke je zelf mag bouwen .
Veel beter dan een schuimpje uit een doos .

Hoewel soms anders beweert is zelfbouw in veel gevallen goedkoper dan een arf, zelfs als je goede materialen gebruikt. (De materiaalkosten zijn relatief laag)
Een voorbeeld : een arf Curare koop je nu voor ca 650 euro. Zelf bouw ik een Curare voor rond de 200 euro, beide zijn zonder aandrijving en besturing.

Je moet bouwen natuurlijk wel leuk vinden anders is het geen optie. Al mijn modellen bouw ik zelf, je kunt het net zo mooi maken als je zelf wilt.

Komende winter ga ik voor het eerst een schaalmodel bouwen, weer volledig scratch build van tekening. (spanten zagen met de figuurzaag en ribben gesneden met een mesje) Misschien plaats ik hiervan een bouwverslag.

Grt,

Arnoud.
 
Inderdaad. Zelf bouwen kost weinig.
Balsa en de folie is wat het nog een beetje duur maakt.
Een paar platen gamma triplex(4 euro per plaat?), een plaat tempex van 2x1 meter (kostte mij 18 euro) voor de vleugels....

De setup, dat loopt meer op!

Op prowing kun je inderdaad beter niet teveel kopen, maar je moet mekaar ook wat gunnen.
Leven en laten leven.
 
Inderdaad. Zelf bouwen kost weinig.
Balsa en de folie is wat het nog een beetje duur maakt.
Een paar platen gamma triplex(4 euro per plaat?), een plaat tempex van 2x1 meter (kostte mij 18 euro) voor de vleugels....

De setup, dat loopt meer op!.

De setup kun je net zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt. Met een duurdere servo setup krijg je meestal een strakker en beter sturend model. Echter, dit moet wel bij het model passen. Bij een beginners trainer hebben duurdere servo's nauwelijks nut, het model gaat hierdoor marginaal beter vliegen.

Echter, voor de gehele modelvlieghobby geldt : je kunt met een relatief klein budget al heel veel plezier hebben. Ik zie piloten bij verschillende clubs met zeer eenvoudige en goedkope modellen heel veel plezier beleven.
Uiteindelijk is dat het enige dat telt. ;)

Grt,

Arnoud.
 
De setup kun je net zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt. Met een duurdere servo setup krijg je meestal een strakker en beter sturend model. Echter, dit moet wel bij het model passen. Bij een beginners trainer hebben duurdere servo's nauwelijks nut, het model gaat hierdoor marginaal beter vliegen.

Echter, voor de gehele modelvlieghobby geldt : je kunt met een relatief klein budget al heel veel plezier hebben. Ik zie piloten bij verschillende clubs met zeer eenvoudige en goedkope modellen heel veel plezier beleven.
Uiteindelijk is dat het enige dat telt. ;)

Grt,

Arnoud.
Jup hier hangt ook een calmato . Staartwiel versie van gemaakt . Neus ingekort en een saito91 op benzine omgebouwd er op . Sleephaak erin en fun voor 10 .

En iedereen kan een duur toestel vliegen als je maar spaart. Maar kennelijk brand bij sommigen gewoon het geld in de zak en kopen ze het ene na het andere goedkope geval welke dan ook platgevlogen wordt . Ik kan dat niet . Ik heb geen geld genoeg om rotzooi te kopen .
 
Zo'n calmato laagdekker heb ik ook al best lang!
Elektromotor erop, sleephaak erin.....schik voor 10[emoji56]
Kostte samen met de calmato hoogdekker toen de tijd 150 euro[emoji108]
 
En iedereen kan een duur toestel vliegen als je maar spaart.

Dan moet je wel kunnen sparen, dus geld overhouden..
Toen ik werkte had ik de duurste modellen, duurste motoren, geen vrouw en kinderen dus het maakte niet uit.
Ik heb destijds alles verkocht door ziekte, waarde van de modellen en motoren was ruim 20000 euro.
Dat kan je niet verantwoorden als je een normale baan hebt met een gezin.
Ik zit net weer naar een leuk model te kijken.. kale kist is 1000 euro.
Toebehoren zoals folie, wielen, spinner en servo's zullen richting 400 euro gaan.
En een motor is al gauw 1000-1200 Euro.
Dus 2500 Euro verder heb je een leuk modelletje.
Dat is voor de meeste mensen al redelijk onhaalbaar.

GJ
 
Dan moet je wel kunnen sparen, dus geld overhouden..
Toen ik werkte had ik de duurste modellen, duurste motoren, geen vrouw en kinderen dus het maakte niet uit.
Ik heb destijds alles verkocht door ziekte, waarde van de modellen en motoren was ruim 20000 euro.
Dat kan je niet verantwoorden als je een normale baan hebt met een gezin.
Ik zit net weer naar een leuk model te kijken.. kale kist is 1000 euro.
Toebehoren zoals folie, wielen, spinner en servo's zullen richting 400 euro gaan.
En een motor is al gauw 1000-1200 Euro.
Dus 2500 Euro verder heb je een leuk modelletje.
Dat is voor de meeste mensen al redelijk onhaalbaar.

GJ
Als je niet een 1000 euro op jaarbasis voor deze hobby kunt missen is deze hobby niks voor je . Zo simpel is het .
 
Je oordeelt erg gemakkelijk over anderen en trekt al snel conclusies.
Maar voor het gemak zal ik zeggen: "je hebt gelijk".
Ik heb altijd gelijk ...... Of quote ik nu iemand :) .
Lidmaatschap een 150 euro inclusief verzekering .
Jaarlijkse registratienummer verlengen 15 euro .
Transport kosten 200
De rest is vrij in te delen voor de rest zoals accus,brandstof ,toestellen ,reparatie kosten .
Echt je zit heel snel aan die 1000 euro .
 
Ik heb altijd gelijk ...... Of quote ik nu iemand :) .
Lidmaatschap een 150 euro inclusief verzekering .
Jaarlijkse registratienummer verlengen 15 euro .
Transport kosten 200
De rest is vrij in te delen voor de rest zoals accus,brandstof ,toestellen ,reparatie kosten .
Echt je zit heel snel aan die 1000 euro .

Net even snel de transportkosten berekend, in mijn geval al meer dan 500 euro per jaar. (Heb ik nooit bij stil gestaan)
In het kader daarvan is 1000 euro inderdaad helemaal niets. Ik reken eigenlijk nooit, als er budget is en ik heb iets nodig koop ik het. Als er even geen budget is wacht het.
7 modellen vlieg klaar, en nog een flink aantal in de opslag zonder setup, er is geen haast om nieuwe modellen te kopen of bouwen. ;)

Grt,

Arnoud.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top