Multiplex Cockpit SX7 laad niet.

Normaal gesproken sluit ik deze kabel aan en begint hij te laden.
Zit ik er compleet naast?
Of je er naast zat? dat lijkt me beter dan er op zitten.:D

Het zoek-het-zelf-maar-uit gehalte, is bij deze zender erg hoog.
Ja en? als iemand een trompet aanschaf, zit daar dan ook een uitgebreide handleiding bij om er de mooiste klanken uit te halen?
Daar gaat jaren training in zitten / wel of niet onder begeleiding van een ervaringsdeskundige.

Je hebt @GJVO als ervaringsdeskundige.

Elders gaf ik al aan, dat de bijgeleverde handleiding alleen voor helderzienden is.
Wat is het probleem nu?
Ik zal niet schrijven dat het de meest uitgebreide handleiding is en toch staat er voldoende in om de eerste configuratie stapjes te zetten.
Waar het ontbreekt is je affiniteit met de luchtvaart techniek.
En dan gaat het niet om aerodynamica en zo, maar meer om waar dient welk stuurvlak voor en wat is daarvan de benaming.
 
Of je er naast zat? dat lijkt me beter dan er op zitten.:D


Ja en? als iemand een trompet aanschaf, zit daar dan ook een uitgebreide handleiding bij om er de mooiste klanken uit te halen?
Daar gaat jaren training in zitten / wel of niet onder begeleiding van een ervaringsdeskundige.

Je hebt @GJVO als ervaringsdeskundige.


Wat is het probleem nu?
Ik zal niet schrijven dat het de meest uitgebreide handleiding is en toch staat er voldoende in om de eerste configuratie stapjes te zetten.
Waar het ontbreekt is je affiniteit met de luchtvaart techniek.
En dan gaat het niet om aerodynamica en zo, maar meer om waar dient welk stuurvlak voor en wat is daarvan de benaming.

Ik ben dom en GJ is ziek.
 
Het zoek-het-zelf-maar-uit gehalte, is bij deze zender erg hoog. Elders gaf ik al aan, dat de bijgeleverde handleiding alleen voor helderzienden is.


hieraan kan ik afleiden dat je nooit de handleiding gelezen hebt. Op pagina 5 staat precies wat je moet doen om deze zender te laden. Voor de rest sluit ik mij aan bij Hobbyist. Doe eens wat meer moeite om eerst eens alles te begrijpen. en ja er zijn meer dan genoeg mensen die jou hulp hebben aangeboden, maar dat sla je steeds af. GJVO is idd ziek, maar hij is geen heer en meester in alles, ook al lijkt dat wel het geval. en alles zo maar afkraken is ook een heel grote kunst.

multiplex handleiding zei:
Die COCKPIT SX wird aus einem robusten, langlebigen LiFe PO Akku mit Strom versorgt. Der Akku ist zusammen mit der Elektronik des Akku-Managements verbaut. Im Neuzustand reichen die über 4000 mAh des Akkus für eine beachtliche Betriebszeit. Zusätzliche Einbauten erhöhen den Stromverbrauch und reduzieren die Betriebszeit. Bei Temperaturen unter -10°C vermindert sich die Betriebszeit erheblich. Der Senderakku ist für die Stromversorgung dieses Geräts verantwortlich und trägt damit wesentlich zur Betriebssicherheit bei.


Der Ladevorgang Verbinden Sie das mitgelieferte Mini-USB-Kabel mit der Multifunktionsbuchse. Die Buchse befindet sich auf der Senderrückseite unterhalb des Lautsprechers. Schalten Sie den Sender ein. Verbinden Sie das andere Ende entweder · mit dem USB-Kabel über ihren PC oder Laptop, der Ladestrom beträgt hier 500mAh. (es werden maximal 2000mAh nachgeladen) · oder mit dem USB-Steckerladegerät 12V DC für Kfz von MULTIPLEX #14 5533. (Ladestrom ca. 1500mAh) · oder mit dem USB-Steckerladegerät 100-240V AC von MULTIPLEX #14 5534. (Ladestrom ca. 1500mAh) Schalten Sie im Anschluss den Sender ein. Wählen Sie im Display „Abschalten und Laden“, bestätigen Sie den Ladevorgang mit „o.k.“. Der Ladevorgang beginnt und wird durch stetiges Rotieren der roten LEDs der Corona angezeigt. Wurde der Akku vollständig aufgeladen, wird dies durch Wechsel der Corona auf orangenfarbenes Dauerlicht symbolisiert. Sicherheitsladeabschaltung: Nach insgesamt 4 Stunden, wird der Ladevorgang komplett abgebrochen um eine Tiefentladung externer Geräte (z. B. Powerbank/Laptop) zu verhindern. Bei Ladung über PC oder Laptop werden daher maximal 2000mAh eingeladen. Nach dieser Zeit erlöschen die LEDs der Corona komplett
 
hieraan kan ik afleiden dat je nooit de handleiding gelezen hebt. Op pagina 5 staat precies wat je moet doen om deze zender te laden. Voor de rest sluit ik mij aan bij Hobbyist. Doe eens wat meer moeite om eerst eens alles te begrijpen. en ja er zijn meer dan genoeg mensen die jou hulp hebben aangeboden, maar dat sla je steeds af. GJVO is idd ziek, maar hij is geen heer en meester in alles, ook al lijkt dat wel het geval. en alles zo maar afkraken is ook een heel grote kunst.

GJ is de beste.
 
hieraan kan ik afleiden dat je nooit de handleiding gelezen hebt. Op pagina 5 staat precies wat je moet doen om deze zender te laden. Voor de rest sluit ik mij aan bij Hobbyist. Doe eens wat meer moeite om eerst eens alles te begrijpen. en ja er zijn meer dan genoeg mensen die jou hulp hebben aangeboden, maar dat sla je steeds af. GJVO is idd ziek, maar hij is geen heer en meester in alles, ook al lijkt dat wel het geval. en alles zo maar afkraken is ook een heel grote kunst.

Ik vind het helemaal niet erg om vals beschuldigd te worden. En al helemaal niet als ik weet wie het zegt.
Maar op blz. 5 staat nergens de oplossing van het probleem dat ik aangaf.
Verder proef ik wat afgunst voor wat betreft de fenomenale kennis van GJ.
Vanwege de altijd en eeuwige tegengestelde adviezen, heb ik acht jaar geleden voor die van GJ gekozen.
Een eenvoudige muzikant moet toch iets!?
 
Op deze pagina vind je beide handleidingen. De basis is de v1.30 en daar stast alles op pagina 5. Maar ook de rest van wat je moet weten. V1.40 is de korte handleiding voor de software update.
https://shop.multiplex-rc.de/de/cockpit-sx-12-m-link-einzelsender-p2239/
Link gaat niet direct naar de goede pagina. Kies voor downloads en daar kun je 3 documenten downloaden.


Afgunst, welke afgunst. Hij weet veel, maar net zoals ik niet alles. Als ik iemand help dan weet ik precies waar ik het over heb. Ik hen alleen die Amsterdamse arrogantsie niet. En ja, ik ben ruim 50 jaar bezig met modelvliegen en weet helaas ook hoe ik trombone moet spelen. Vroeger ooit eens geleerd bij de lokale fanfare.
 
Op deze pagina vind je beide handleidingen. De basis is de v1.30 en daar stast alles op pagina 5. Maar ook de rest van wat je moet weten. V1.40 is de korte handleiding voor de software update.
https://shop.multiplex-rc.de/de/cockpit-sx-12-m-link-einzelsender-p2239/
Link gaat niet direct naar de goede pagina. Kies voor downloads en daar kun je 3 documenten downloaden.


Afgunst, welke afgunst. Hij weet veel, maar net zoals ik niet alles. Als ik iemand help dan weet ik precies waar ik het over heb. Ik hen alleen die Amsterdamse arrogantsie niet. En ja, ik ben ruim 50 jaar bezig met modelvliegen en weet helaas ook hoe ik trombone moet spelen. Vroeger ooit eens geleerd bij de lokale fanfare.

Ik heb geen SX 12 Theo. Je moet kennelijk zelf bedenken dat je eerst andere manuals moet downloaden.
Je koopt een Golf. Er zit een manual bij van een Polo. Maar eerst moet je die van een Passat zien te krijgen.
Het werk van amateurs.

Een lokale fanfare zegt niets over kwaliteit. Vaak leert Pietje aan Jantje hoe er getoeterd moet worden.
 
De zenders zijn 100% gelijk. Ook al heb jij de sx6 of 7. De handleiding is voor ze alle 3. Trouwens nu is er alleen nog maar de 9 en de 12.
 
Bij alle spullen die ik de laatste tijd aangekocht heb moest ik steeds de uitgebreide handleiding op internet zoeken. Staat dan ook met die qr code in de korte beschrijving of er is helemaal niks bij.
 
Bij alle spullen die ik de laatste tijd aangekocht heb moest ik steeds de uitgebreide handleiding op internet zoeken. Staat dan ook met die qr code in de korte beschrijving of er is helemaal niks bij.

Vorig jaar vond ik ook een handleiding, die was ik even vergeten.
 
Ik ben nooit wijzer geworden van een handleiding.
Ik had verschillende mpx zenders waaronder de mc3030 en de Evo 9. De handleidingen die erbij zaten waren uitgebreid, zo uitgebreid dat ze onleesbaar werden. Ik heb heel wat avonden zitten piepen op die zenders tot ik ze begreep.
Welliswaar, als je ouder wordt gaat dat lastiger.
 
Ik ben nooit wijzer geworden van een handleiding.
Ik had verschillende mpx zenders waaronder de mc3030 en de Evo 9. De handleidingen die erbij zaten waren uitgebreid, zo uitgebreid dat ze onleesbaar werden. Ik heb heel wat avonden zitten piepen op die zenders tot ik ze begreep.
Welliswaar, als je ouder wordt gaat dat lastiger.

Ja, ik ben erg oud :D.
 
Back
Top