Hey Berrie,
Alvast bedankt voor je snelle en duidelijke antwoord,heb het eerst 3 keer volledig gelezen voor mijn antwoord.
Een f5j is licht snel wendbaar en pakt heel snel thermiek op en kan uit de hand gevlogen worden.En ik wou een zwever die ook in slechte thermiek toch boven kan blijven en niet na 3/4 min al terug beneden is.
Ik vlieg op het vliegveld van Schaffen waar ook echte zwevers vliegen en de parachutisten landen dus ons vliegbereik is niet zo heel groot maar er zijn dagen bij dat wij de plein voor ons zelf hebben en dan is er meer mogelijk.
En ik ben zeker geen wedstrijdpiloot enkel voor plezier.
Mijn eerste f5j zwever is de Vulture 3.5 mlt span en een gewicht van 2.5kg en vlieg ik als er meer wind is.
Mijn tweede f5j zwever is de Hawk 4 mt span en een gewicht van 1.4 kg en das voor de rustige dagen en later op de middag.
Heb ik een voorkeur voor 1 van beide,nee nie echt het zijn beide trage zwevers en leveren beide goede resultaten naargelang de windsterkte.
Tja en waarom een 5 mt bak,een mooier vliegpatroon beter zichtbaar voor mijn oude ogen en gewoon omdat het kan,maar hij moet wel uit de hand te starten zijn daarom mag het gewicht niet te hoog liggen,zeker als je alleen op de plein bent.
Ik vlieg ook geen motortoestellen dat vind ik allemaal te snel gaan,voor mij moet het traag vliegen en relax zijn,gewoon genieten.
Maar heb al wel gemerkt dat het zeer moeillijk is om een juist toestel van 5 mt te vinden dat beantwoord aan mijn eisen.
Ofwel zijn ze veel te duur of veel te zwaar,maar de valenta thermiek xxxl valt nog binnen mijn verwachtingen,robbe heeft ook wel verschillende toestellen maar daar speelt het hogere gewicht een rol.
Maar als jij nog andere toestellen kan voordragen word het in dank aangenomen,hoemeer keus hoe beter natuurlijk.
Alvast bedankt voor je snelle en duidelijke antwoord,heb het eerst 3 keer volledig gelezen voor mijn antwoord.
Een f5j is licht snel wendbaar en pakt heel snel thermiek op en kan uit de hand gevlogen worden.En ik wou een zwever die ook in slechte thermiek toch boven kan blijven en niet na 3/4 min al terug beneden is.
Ik vlieg op het vliegveld van Schaffen waar ook echte zwevers vliegen en de parachutisten landen dus ons vliegbereik is niet zo heel groot maar er zijn dagen bij dat wij de plein voor ons zelf hebben en dan is er meer mogelijk.
En ik ben zeker geen wedstrijdpiloot enkel voor plezier.
Mijn eerste f5j zwever is de Vulture 3.5 mlt span en een gewicht van 2.5kg en vlieg ik als er meer wind is.
Mijn tweede f5j zwever is de Hawk 4 mt span en een gewicht van 1.4 kg en das voor de rustige dagen en later op de middag.
Heb ik een voorkeur voor 1 van beide,nee nie echt het zijn beide trage zwevers en leveren beide goede resultaten naargelang de windsterkte.
Tja en waarom een 5 mt bak,een mooier vliegpatroon beter zichtbaar voor mijn oude ogen en gewoon omdat het kan,maar hij moet wel uit de hand te starten zijn daarom mag het gewicht niet te hoog liggen,zeker als je alleen op de plein bent.
Ik vlieg ook geen motortoestellen dat vind ik allemaal te snel gaan,voor mij moet het traag vliegen en relax zijn,gewoon genieten.
Maar heb al wel gemerkt dat het zeer moeillijk is om een juist toestel van 5 mt te vinden dat beantwoord aan mijn eisen.
Ofwel zijn ze veel te duur of veel te zwaar,maar de valenta thermiek xxxl valt nog binnen mijn verwachtingen,robbe heeft ook wel verschillende toestellen maar daar speelt het hogere gewicht een rol.
Maar als jij nog andere toestellen kan voordragen word het in dank aangenomen,hoemeer keus hoe beter natuurlijk.