Yep! (2x)
In de racefietserij werden het 'luggen' genoemd.
Smeedstalen eindstukken, kopergesoldeerd in de vederlichte dunne Reynoldsbuizen.
Gesoldeerd in deze, omdat deze hechting beter de buigkrachten kan doorgeven aan het frame of vork,
dan een harde las dat kan. Elasticiteit. Las of soldering met een vlam uiteraard.
Het kopersoldeer op een lagere temperatuur vloeit.
Deze vleugelverbinding heeft alleen druk en trekkracht te verwerken. Verstaging BigLift...
De kist blijft in de lucht bij de gratie van deze verbinding... en dan M3 boutje... over het hout eronder maar te zwijgen...
De pen die door de romp steekt, origineel MPX, en daarin fix verlijmd is, bestaat uit een buisstuk en
weerzijde luggen, die in de buis verlijmd zijn. Deze zijn zeker 1 cm als het niet meer is, in de buis ingelaten.
Hoeven geen torsie krachten te verwerken, alleen duw en trek.
Ik weet niet hoe een BigLift zal reageren op een volledige RC1 programma, met veel negatieve G.
Maar is als sleeptoestel bedoeld.
Met een 1:1 Cessna 150 met struts, mag dat overigens ook niet gevlogen worden... had ik vernomen.
Beziet de prachtige 'hout wijkt voor staal' embosste romp...
Betere plaatjes dan deze had ik effe niet... maar hier is nagedacht over de plaatsing van de buizen.
Bij de invering zal minder vervorming ontstaan. Carbon rondstaf, ingelijmd in draaiwerk... luggen.
Bijna als de achterbrug van een mij welbekend Italiaans automerk... McPherson analoog...
Van de fusee heb ik in deze foto geen goed beeld...
Maar krijg op dit punt een zekere mate op z'n donder...
Nog even geen BigLift... modelschip vraagt alle aandacht!
Totzovers...
In de racefietserij werden het 'luggen' genoemd.
Smeedstalen eindstukken, kopergesoldeerd in de vederlichte dunne Reynoldsbuizen.
Gesoldeerd in deze, omdat deze hechting beter de buigkrachten kan doorgeven aan het frame of vork,
dan een harde las dat kan. Elasticiteit. Las of soldering met een vlam uiteraard.
Het kopersoldeer op een lagere temperatuur vloeit.
Deze vleugelverbinding heeft alleen druk en trekkracht te verwerken. Verstaging BigLift...
De kist blijft in de lucht bij de gratie van deze verbinding... en dan M3 boutje... over het hout eronder maar te zwijgen...
De pen die door de romp steekt, origineel MPX, en daarin fix verlijmd is, bestaat uit een buisstuk en
weerzijde luggen, die in de buis verlijmd zijn. Deze zijn zeker 1 cm als het niet meer is, in de buis ingelaten.
Hoeven geen torsie krachten te verwerken, alleen duw en trek.
Ik weet niet hoe een BigLift zal reageren op een volledige RC1 programma, met veel negatieve G.
Maar is als sleeptoestel bedoeld.
Met een 1:1 Cessna 150 met struts, mag dat overigens ook niet gevlogen worden... had ik vernomen.
Beziet de prachtige 'hout wijkt voor staal' embosste romp...

Betere plaatjes dan deze had ik effe niet... maar hier is nagedacht over de plaatsing van de buizen.
Bij de invering zal minder vervorming ontstaan. Carbon rondstaf, ingelijmd in draaiwerk... luggen.
Bijna als de achterbrug van een mij welbekend Italiaans automerk... McPherson analoog...
Van de fusee heb ik in deze foto geen goed beeld...
Maar krijg op dit punt een zekere mate op z'n donder...
Nog even geen BigLift... modelschip vraagt alle aandacht!
Totzovers...
Laatst bewerkt: