Ho Ho.... wacht heel even!!
Dit hele verhaal is ontstaan omdat jij beweert dat vertikaal optimaal is voor alle zwevers vanwege de propellorverliezen als je onder een hoek klimt.
Dus mijn resdart elektro vleugel met z'n 600 gram en 110W motortje hoef ik alleen maar een propellor te kiezen waarmee ik recht omhoog kan klimmen (want dat kan nu niet) en dan kom ik hoger dan ik nu haal met de huidige 9x7 op 3s500mAh accu. Dus diameter omhoog, spoed omlaag want je hebt het over gelijkblijvend vermogen, en klaar!
En nu kom je ineens hiermee
Dit is dus juist de basis van mijn verhaal!
Voor elke zwever, met een bepaalde setup, is er een optimale klimhoek maar dat is niet altijd vertikaal!
Het spreekt voor zich dat je sneller op hoogte bent als je met 10m/s recht omhoog vliegt dan wanneer je met 10m/s onder 45° omhoog vliegt.
Maar mijn resdart KAN niet recht omhoog dus is dat niet efficiënter
Kan ik er een motor in stoppen die hem wel recht omhoog laat gaan? Vast wel maar dat moet een grotere en zwaardere worden want het huidige motortje mag niet veel meer dan 110W verwerken en ik heb meer nodig om jouw idee van 'static thrust 2x eigen gewicht' te halen
Dus voor jouw ellips met je fijne aandrijving zal recht omhoog de snelste optie zijn om met weinig motorlooptijd snel hoog te zijn.
Voor mijn resdart is dat het niet en er is geen propellor op de markt waarmee ik met 110W motor en 3S500mAh accu een resdart vertikaal sneller op hoogte krijg dan onder een hoekje met de huidige setup.
Hiermee
zeg je dus eigenlijk
"Verrek! Als ik een hele sterke aandrijving monteer kan ik sneller en steiler klimmen dan wanneer ik dat niet doe"
Nou...daar ben ik het helemaal mee eens maar het is niet gezegd dat je dan het meest efficiënt bezig bent. Alleen dat he snel boven bent een een hoop plezier beleeft en DAAR gaat het om.
En als je een looping maakt of in rugvlucht gaat vliegen kost dat je wel zweefduur dus dat moet je uit je vergelijking halen
Dit hele verhaal is ontstaan omdat jij beweert dat vertikaal optimaal is voor alle zwevers vanwege de propellorverliezen als je onder een hoek klimt.
Dus mijn resdart elektro vleugel met z'n 600 gram en 110W motortje hoef ik alleen maar een propellor te kiezen waarmee ik recht omhoog kan klimmen (want dat kan nu niet) en dan kom ik hoger dan ik nu haal met de huidige 9x7 op 3s500mAh accu. Dus diameter omhoog, spoed omlaag want je hebt het over gelijkblijvend vermogen, en klaar!
En nu kom je ineens hiermee
. .. een bepaalde electrozwever heeft een Optimale hoek. kan heel vlak zijn, of verticaal.
.....
.
"
Dit is dus juist de basis van mijn verhaal!
Voor elke zwever, met een bepaalde setup, is er een optimale klimhoek maar dat is niet altijd vertikaal!
Het spreekt voor zich dat je sneller op hoogte bent als je met 10m/s recht omhoog vliegt dan wanneer je met 10m/s onder 45° omhoog vliegt.
Maar mijn resdart KAN niet recht omhoog dus is dat niet efficiënter
Kan ik er een motor in stoppen die hem wel recht omhoog laat gaan? Vast wel maar dat moet een grotere en zwaardere worden want het huidige motortje mag niet veel meer dan 110W verwerken en ik heb meer nodig om jouw idee van 'static thrust 2x eigen gewicht' te halen
Dus voor jouw ellips met je fijne aandrijving zal recht omhoog de snelste optie zijn om met weinig motorlooptijd snel hoog te zijn.
Voor mijn resdart is dat het niet en er is geen propellor op de markt waarmee ik met 110W motor en 3S500mAh accu een resdart vertikaal sneller op hoogte krijg dan onder een hoekje met de huidige setup.
Hiermee
. .. een bepaalde electrozwever heeft een Optimale hoek. kan heel vlak zijn, of verticaal.
.....
.
"
zeg je dus eigenlijk
"Verrek! Als ik een hele sterke aandrijving monteer kan ik sneller en steiler klimmen dan wanneer ik dat niet doe"
Nou...daar ben ik het helemaal mee eens maar het is niet gezegd dat je dan het meest efficiënt bezig bent. Alleen dat he snel boven bent een een hoop plezier beleeft en DAAR gaat het om.
En als je een looping maakt of in rugvlucht gaat vliegen kost dat je wel zweefduur dus dat moet je uit je vergelijking halen