rcgroups.com voor single channel modellen, doe ook mee!

Gebruik je de motorregeling dan als een soort "hoogteroer"
of laat je die op een toerental staan.

Begrijp Max zijn argument wel. Ons veld is namelijk omringd door hongerige bomen die vliegtuigjes eten. Echt waar.... Dus een verzekering in de zin van een hoogteroer is geruststellend.
Maar het blijft valsspelen ;)
Ja motorregeling als soort hoogteroer en dat gaat erg leuk en ook soort van safe, krijg de leukere vids van facebook niet hier jammer.
 
Bekijk bijlage 603300

Ome Evert had dat al lang geleden begrepen:
Bekijk bijlage 603301

P.S., Mijn Topsy had alleen rudder en een pittige Wen Mac 0,8 cc op de neus.
Wel woog het ding vliegklaar 450 gram (normale servo, oude ontvanger en 4 stuks AA - er was nog niks anders)
Daarmee vloog ik een hele aerobatics routine. Maar je moest wel de kinetische energie managen. Dat leer je daar heel goed van.
Met de besturing van nu is een cox 0,8 te veel, zag dat aan mijn Blazer die ging rijk weg maar toen de cox armer ging was die niet te houden.
 
Vergeet niet dat het meeste RC vliegen in de begintijd op grote, open vlaktes (heide, weilandcomplexen) plaatsvond, op kleine uitzonderingen na inmiddels verboden gebied voor de meeste modelvliegers.:mad:
Vroeger had je die enorme ruimte echt nodig, want afgezien dat er niet meer besturingsmogelijkheden waren, was je al blij als je de hele vlucht radioverbinding had.... Een wandeling van 500 meter heen en weer terug was niets bjzonders.
Dus ja, je ontkomt op de kleine clubveldjes vaak niet aan hoogteroer voor de 'forse ingrepen'.
Die terreinen zijn standaard zo geworden, doordat de besturingsmogelijkheden veel preciezer werden.
Onmerkbaar evolueerde RC van een soort gecontroleerde Vrije Vlucht naar totale beheersing.
Ik zou trouwens opteren voor een pendelstabilo als triminstelling en daar dan verder van afblijven...
Met de besturing van nu is een cox 0,8 te veel, zag dat aan mijn Blazer die ging rijk weg maar toen de cox armer ging was die niet te houden.
Mijn Wen Mac zat meer in de buurt van een Cox Medallion dan een Babe Bee, en dat op een Topsy tegen de bovengrens van het gewicht, nou, daar kun je je vast wel iets bij voorstellen.
Het was wel een goede leerschool want mijn volgende motormodel was een laagdekkertje met een ST G21/35.
Die is uiteindelijk pas gesneuveld door storing...
 
En ..de Kersman komt met een Keil Kraft Caprice..( maar dat mocht ik nog niet weten) wordt SC met een piepklein E- torretje er voor in..( ik heb een bosje indoor heli staartrotor motortjes met overbrenging liggen als spin off van het indoor gebeuren).

Kissie zal hoogstwaarschijnlijk net als toen Hanneke en ik het in de eind sixties samen gemaakt hebben een iets verlengde vleugel gaan krijgen..iets van 30 cm extra span.
 
En ..de Kersman komt met een Keil Kraft Caprice..( maar dat mocht ik nog niet weten) wordt SC met een piepklein E- torretje er voor in..
Zal hoogstwaarschijnlijk net als toen Hanneke en ik het in de eind sixties samen gemaakt hebben een iets verlengde vleugel gaan krijgen..iets van 30 cm extra span.
Leuk en ben benieuwd heb die ook nog op de todo lijst staan
 
Misschien iets teveel modellen om volgend jaar vliegend te hebben, maar ben deze ook aan het tekenen en lijkt me leuk om daar wat meer kunstvlucht mee te vliegen.

Denk dat ik met de Topsy ook al een heel eind kan komen , want de rol en loop is te doen en de split-S moet ook prima kunnen.

eenkanaals-stunt-2a-jpg.365722
 
Back
Top