hmmm groot probleem gisteren wat in de sneeuw gereden en daarna met de haardroger alles gedroogd maar als ik er nu weer wil mee gaan rijden wil de carburator niet meer open :? de motor er af gehaald, de carb ook en daar al aan beide kanten wat after run in gedaan.... komt nog altijd niet los, en ik trek er redelijk hard aan.... :cry: wil ook geen andere dingen kapot maken.... rap een antwoord zou heel handig zijn.... thx nitro
dat betwijfel ik want tot zover ik kan kijken zie ik geen tekenen van roest.... dat blinkende, de opening is nog niet geroest dus.... kga nu nog eens proberen :roll:
Eerst ff inspuiten met wd 40, dan ff inlaten trekken, en dan de fohn er weer op, moet lukken.... en anders pak je kruipolie
uhm... mss proberen om in alcohol of iets bijtens te leggen... wss komt het dan wel los! groeten, thomas
dit heb je ook bij vliegtuigmotoren die wat langer liggen dus inderdaad gewoon wat wd40 eropspuiten ff in latten trekken en 'lostrekken'
wd40... ik heb het met een andere spuitbus gedaan die "kruipt" en "los maakt" nu maar even laten intrekken dus
okee het is opgelost, had het doorgespoten met kruipolie en dan met de haardroger verwarmd en toen kwam het los.... daarna een beetje ingeolied met afterrun maar vraag me wel af hoe het kwam dat hij zo muurvast zat....niets van roest gezien...
is er verder ook geen pekel oid tussengekomen? misschien even flink doorspoelen, om er zeker van te zijn dat ie helemaal schoon is. (eventueel uitelkaar halen) iig mooi dat hij weer los is!
voor de rest niet gezien... geen zandkorrel, niets horen kraken... in de motor ook geen viezigheid.... zou het niet kunnen door de hele tijd afkoelen/opwarmen *had in de sneeuw gereden, motor warm, koude sneeuw, motor stil, bijtanken, weer starten, weer sneeuw, motor weer stil, haardroger erop.... verder kan ik niet bedenken wat er gebeurd zou kunnen zijn nitro
Rij je Tornado brandstof of een eigen mengsel met TexM olie ??? Zo ja moet je ook eens je achterdeksel van de motor loshalen, ik vrees dat je krukas en misschien lager ook bruinig eruit ziet. Dat de schuif niet roestig eruit zag wil niet zeggen dat het geen roest is, er zitten meer onderdelen in de carb. Dat TexM olie neemt namelijk vrij gemakkelijk vocht op.......
opzich is het niet slim om als het nat is te gaan drogen met een föhn. Dat bevordert alleen maar roest.
ik rij met bmi 16% als je de carb erafhaalt en dan in dat gat kijkt zag ik alleen blinkend metaal.... trouwens was de motor niet nat want als je motor zo rond de 100° heeft zal er geen sneeuw op zitten, er kwam wel damp af maar dat heb ik als ik in nat gras of plassen rij ook....
Ik heb zoiets ook ooit gehad met m's 21BB Savagaemotor. Heel vaag. Weet niet meer waar het nu eigenlijk aan lag. Even later ging het gewoon weer goed. Nix is geroest in elk geval. Check even je Mid-speed needle, misschien dat het daar aan ligt. Greetzz, Robbert
Nu herriner ik mij, dat toen ik mijn nova mega kocht hij ook dicht zat, dit zou volgens de mannen van speedlane komen door de beschermende coating die aangebracht was om de motor te beschermen. die coating komt er bij het inlopen van de motor ook helemaal via de uitlaad uit (en dat geeft best veel troep) en kan zelfs de motor stroef laten lopen als je hem te langzaam heb laten inlopen (had ik dus last van)