Clik! 124 gram AUW + Strecker modificatie foto's / info

  • Topicstarter Topicstarter Koen
  • Startdatum Startdatum
Hey koen, dankje:)

Ik zie dat ik de zelfde motor heb als jou, maar voor mijn gevoel trekt hij het niet.
Waar kan dat aan ligen?
ik heb helaas nu himodel accu`s maar zou het daar aan kunnen ligen, voor mijn gevoel trekt hij hem niet vertikaal, en dat wil ik wel.

Ik zou idd eerst eens een nieuwe accu proberen.

Fullriver 250 mAh, 6,5 gram per cel, 2,5A continu en 5A piekbelasting (kosten 5,50 euro per cel, zitten al draadjes aan dus je maakt er zo een 2S of 3S pakketje van)

http://www.wes-technik.de/English/Battery.htm
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier liggen nog 4 nieuwe cellen met soldeerlipjes, die overigens makkelijk solderen met gewone harskernsoldeer.
Je kunt ook nieuwe met draadjes makkelijk bestellen hier:
http://www.indoorflyer.co.uk/250mah-cell-186-p.asp

Indoorflyer verkoopt ook de DPP carbon buisjes (op verzoek met lengtes langer dan 25cm) en de uitstekende Blenderm tape voor scharnieren....
Lage verzendkosten en Paypal...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier liggen nog 4 nieuwe cellen met soldeerlipjes, die overigens makkelijk solderen met gewone harskernsoldeer.
Je kunt ook nieuwe met draadjes makkelijk bestellen hier:
http://www.indoorflyer.co.uk/250mah-cell-186-p.asp

Indoorflyer verkoopt ook de DPP carbon buisjes (op verzoek met lengtes langer dan 25cm) en de uitstekende Blenderm tape voor scharnieren....
Lage verzendkosten en Paypal...


Zou je die vanmidag mee kunnen nemen??
Moet je maar zegen wat je er voor wil ebben peter.
Of kwam je niet meer langs?
 
Raymon,

Probeer eens een GWS 8"x4.3" Prop. Op m'n iets BlingBling Evo, die ook in die gewichts-catergorie ligt of nog iets hoger, gaf dit net iets meer trek-kracht als zo'n dure Carbon van WES. Het stroomverbruik zal ook wel wat hoger liggen, maar met die lichte Strecker motortjes moet je toch niet continu gaan torqueen.
Met de WES hadt ik ook vol-gas nodig om enigzins te klimmen, met een GWS-je gaat dat beter.

Rick
 
Rick.

Ik ben er achter gekomen dat he echt de accu is, ik heb er een 2S 3100 aan gehangen en had veel meer vermogen.
Hoop niet dat ik een ander propje moet, heb er net 2 gekocht:)

@peter, heb je een ander 06 nummer? ik kan je niet meer berijken.
 
Ik heb vandaag gevlogen, hij vliegt super, alleen toch iets anders als waar ik mee vloog op de wedstrijd.
maar dat gaat helemaal goed komen met nog een trim ronde!

Heb helaas geen foto`s in vlucht, die komen volgende week wel
 
Ik heb vandaag gevlogen, hij vliegt super, alleen toch iets anders als waar ik mee vloog op de wedstrijd.
maar dat gaat helemaal goed komen met nog een trim ronde!

Heb helaas geen foto`s in vlucht, die komen volgende week wel

Hoi Raymon,

Fijn dat ie het nu goed doet en dat het aan de accu lag.
Je 2 losse 250mAh lipo's heb ik vanmorgen voor je in de brievenbus gedaan.
Deze zijn 2,5A continu en 5A piekbelasting, dus niet (lang) gaan torquen / prophangen want dat vinden ze niet fijn...

Mvg,

Koen
 
Ik ben dus ook op zoek naar goede cellen voor mijn Shockflyer(word ook een Clik!). Ik heb een Himodel 2204 motor(deze trekt 6A met een 8x3,8 GWS) ik wil een 8*4,3 gebruiken. Dus zal ietsjes meer trekken (6,5 ampere gok ik). Welke cellen kan ik daarvoor het best gebruiken?

Ik zag deze http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2135 deze zijn redelijk goedkoop en kunnen genoeg lever(15x0,46=6,9A). Ook de prijs zijn het proberen waard, gewicht is volgens mij ook wel redelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben dus ook op zoek naar goede cellen voor mijn Shockflyer(word ook een Clik!). Ik heb een Himodel 2204 motor(deze trekt 6A met een 8x3,8 GWS) ik wil een 8*4,3 gebruiken. Dus zal ietsjes meer trekken (6,5 ampere gok ik). Welke cellen kan ik daarvoor het best gebruiken?

Ik zag deze http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2135 deze zijn redelijk goedkoop en kunnen genoeg lever(15x0,46=6,9A). Ook de prijs zijn het proberen waard, gewicht is volgens mij ook wel redelijk.

Hoi Fabian,

Ik zou de Hyperion Litestorm 300's nemen, deze kwaliteitslipo's zijn o.a. te bestellen bij www.aircraft-world.com en de dollar staat momenteel heerlijk laag...
Deze zijn 20C oftewel mogen 6A continu belast worden.
Een (gestript) 2S pakketje weegt zo'n 20 gram, zie mijn 1e postje van dit draadje.

Mvg,

Koen
 
Ik ben dus ook op zoek naar goede cellen voor mijn Shockflyer(word ook een Clik!). Ik heb een Himodel 2204 motor(deze trekt 6A met een 8x3,8 GWS) ik wil een 8*4,3 gebruiken. Dus zal ietsjes meer trekken (6,5 ampere gok ik). Welke cellen kan ik daarvoor het best gebruiken?

Ik zag deze http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2135 deze zijn redelijk goedkoop en kunnen genoeg lever(15x0,46=6,9A). Ook de prijs zijn het proberen waard, gewicht is volgens mij ook wel redelijk.

Zonder te beweren dat het de beste zijn - ik heb de combo FLY 12 ESC, TP2204 motor, GWS8x4SF prop en gebruik de Himodel accu's van RCTechnics. En dat gaat prima, 'veel voor weinig'. De 300 mAh accu's zijn niet gestript 21 gram incl stekers aangesoldeerd. Ze zijn 20C dus da's ook geen probleem. Ik heb ook de 460 maar die komt op 29 gram en da's toch wel veel te zwaar op een vliegklaar gewicht van 150gram. Voordeel is wel dat je er heel lang mee kunt vliegen.
 
Ik heb ook de 460 maar die komt op 29 gram en da's toch wel veel te zwaar op een vliegklaar gewicht van 150gram. Voordeel is wel dat je er heel lang mee kunt vliegen.

Komende wedstrijd ga ik het helemaal bont maken; in mijn 77cm Clik! komt een Himodel 2s540 pakketje, alle andere pakketten zakten bij torquen in na zo'n 10 seconden, en laat ik nou 15 sec. nodig hebben in mijn aeromusical......:(

Het is alleen een beetje een vicieuze cirkel allemaal; je neemt een groter en zwaarder accupakket om hogere stromen te kunnen leveren, het model wordt zwaarder (10 gram in mijn voorbeeld) wat resulteert in het feit dat de motor meer toeren moet maken om in een torque te blijven hangen, hierdoor gaat hij meer stroom trekken weer en valt te bezien of het wel nut heeft gehad achteraf........:(

Anyway, volgende week zondag zien we wel wat het gaat worden......

Het (lipo-)leven is nog niet zo eenvoudig als dat het lijkt:)

Grt.
 
Hezik heeft in dit topic verteld welke carbonlengtes hij had gekocht, jammergenoeg is het forum toen down gegaan, en heb ik dus dat bericht niet meer :( Zou jij(hezik) nog even kunnen reposten?
 
eh.. denk niet dat je mij bedoeld, maar bram.. ik heb niets gekocht :P

(sorry)
 
Tjee Hezik - dat ze mij voor jou aanzien - ik ga me zorgen maken :D

@Fabian: ja ik had een heel verhaal voor je gepost en dat is nu weg dank zij onze inbreker.

Het lijstje reproduceren gaat wel:
Afspanning stabilo en kielvlak: 0.5mm, 1 meter lengte
Afspanning romp: 0.7mm, 1 meter lengte
Vleugelkruisen: 1.2mm, 1.5 meter lengte
Stuurstangen: 1mm, 1 meter lengte x 2
Afspanning neus (torsie) van restjes 1 en 1.2mm

Zoals gezegd, hiermee houd je nauwelijks iets bruikbaars over dus fouten kun je je niet veroorloven. Wat extra kopen is dus wel zo verstandig.

suk6
 
foutje moet kunnen, of niet:D;)

BTW ik had er gelijk een excel bestandje bij gemaakt met jou""maten" br@m. Maar ik wilde even zekerheid
 
zo wil ik het niet zeggen.. misschien dat bram het nog in zn achterhoofd had zitten;). Ik wilde nog even weten wat precies waarvoor gebruikt werd, weet ik dat ook weer:D
 
Zo, mijn clik is af (nieuw)
Hij heeft dit kleuren schema.
175479dcf5899fbd.gif


de setup
Motor: Strecker 195-03
Servo`s: D47S
Ontvanger: Futaba R 606 FS/2,4 G
Regelaar: CC10
Accu: 2s 300, komen nieuwe voor 4 gram lichter.

Totaal gewicht 115Gram, daar gaat nog 4 af straks als ik de nieuwe accu`s heb.
Als ik echt nog lichter wil, kan ik alle servo kabels nog stripen e.d.
 
Back
Top