brushless easystar

Daar mijn 480 motor in de easystar de lagers verrot zijn wil ik nu overstappen op brushless.
Ik heb 3 LIPO accus 3S1p (helaas maar 10C).
Wat motor betreft heb ik begrepen dat dit een INRUNNER moet zijn met een dezelfde grote als de 400 hiervoor had ik deze uitgezocht Hobbycity Online R/C Hobby Store : HXT 2835 (380S) 2700kv Brushless Inrunner $19.50

Vragen
1) kan ik een zwaardere ESC kopen dit ivm toekomstige zwaardere vliegtuig of moet deze in balance zijn met de accus en motor.
2) Wat bepaald de max amp stroom dit omdat accus niet te zwaar zijn moet ik deze niet overbelasten, hoe kan ik dus de Amp stroom regelen de 10C is mijn beperking op moment
3) Prop maatgeving 6 x 4 lees ik het zijn inches is 6 de diam en wat is deze 4
4) Prop adapter is deze afhankelijk van prop grote
5) Nog andere motor tip wel bij hobbycity daar wil ik alles bestellen
6) Hoeveel watt heeft hoeveel stuwkracht in gramms bv. 100 Watt ... gram stuwkracht is hier een verhouding in

zoek op guus4 op youtube voor het resultaat

92A_KYhKkWc[/media] - brushless easystar start 1
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Abnormaal veel te veel vermogen voor een Easystar, lijkt mij.
Of je moest verticaal willen gaan en in 3 seconden op de maan zitten ;)

Kijk eens in het draadje over mijn brushless Easystar?
Het ding stijgt nu tussen de 35-45 graden omhoog, en ik gebruik maar 8,4V NiMH!
http://www.modelbouwforum.nl/forums/showthread.php?t=45889&highlight=propadvies+easystar

lekker veel vermogen is de bedoeling ook bij de reacties bij deze motor staat ook iemand die deze in een easy star heeft en erg tevreden is vandaar de keuze alleen het aantal AMps is even kijken hoe ik die moet kunnen beperken tot 22 Amp ivm LIPO
 
Niet vergeten dat door het vleugelprofiel een Easystar he-le-maal niet leuk vliegt met grote snelheid.
Hoe harder je gaat hoe harder hij wil stijgen, je trimt je een ongeluk... :nosmile:
 
Ik sluit mij bijn clumsy aan, die motor is te sterk vor de easystar. je trimt je een ongeluk. gasdicht moet je trim neutraal staan en volgas zul je bijna met voldiep moeten gaan vliegen om op dezelfde hoogte te kunnen blijven. Echt leuk vliegen is dat niet.

Ik vlieg hem met een jamara pro 480 met guntherprop op 3s lipo en moet al de powertrim gebruiken om lekker neutraal te kunnen vliegen.
 
wat trimmen betreft heb je gelijk maar daar ik natuurlijk ook verder kijk met modellen in toekomst (acromaster funjet) wil ik toch graag deze richting op denk ik met een gas beperking van bv 70/80 % in mijn zender geprogrammeerd maar zal toch ook kijken naar een motor met wat minder vermogen, bestel er gewoon 2 bij hobbicity zijn deze toch veel goedkoper (en beter) dan spul uit ned
 
Laatst bewerkt:
Borstelloze Easy Star

Met rolletjes erop en zulke motor is wel best leuk hoor, mijn zoon van 12 heeft hiermee afgelopen zomer zelfs leren vliegen, maar wel op een 2S cellen pakket. Nu is hij overgestapt op 3S paketten, en hij doet het aardig.

De motor is een Align 300 watt, 2800 Kv. Stroom zo'n slordige 30 amp. (dus zowel je regelaar als je lipocellen moeten hiertegen gewapend zijn.)
Op 2S verbruikt hij zo'n 18 amp, en heeft toch wel wat meer power dan de standaard speed 400.

Wat geschreven wordt over stuureigenschappen is helaas waar. Maar de fun-factor stijgt met elke amp extra. :-)
 
Mijn zoontje , 11 jaar , heeft ook leren vliegen met de Easy Star met een 480 , heeft dat motortje gewoon opgevlogen , heb nu een Typhoon 4W geplaatst , als je het vermogen wil beperken , plaats dan een 6x3 , vliegduur is enorm toegenomen door het betere rendement van een borstelloze.
Met een 6x4 , enorm veel power , maar het kistje kan dat vermogen niet aan , dus heeft hij moeten leren met zijn gas spelen , niet zoals er velen vliegen , 2 posities , open of dicht ;)
 
Mijn zoontje , 11 jaar , heeft ook leren vliegen met de Easy Star met een 480 , heeft dat motortje gewoon opgevlogen , heb nu een Typhoon 4W geplaatst , als je het vermogen wil beperken , plaats dan een 6x3 , vliegduur is enorm toegenomen door het betere rendement van een borstelloze.
Met een 6x4 , enorm veel power , maar het kistje kan dat vermogen niet aan , dus heeft hij moeten leren met zijn gas spelen , niet zoals er velen vliegen , 2 posities , open of dicht ;)

kijk hier heb je een punt met gas geven er zijn meer standen dan volgas of niets ik denk dat met een te zware motor en niet teveel gas prima zou kunnen vliegen.
heb je even vermogen nodig (wind tegen klimmen etc) kun je even power erop en hupzakee

We gaan het gewoon proberen

wat prop betreft wat voor maatgeving is 6x4 of 6x3 het zijn inches dat begrijp ik maar 6 inch diam 3 inch ???
 
zonet even de power gechecked van mijn nu geinstalleerde 480 motor
max power
9 Volt
12 Amp

108 Watt dus hoeveel dit in gram stuwkracht is weet ik niet wel weet ik dat er best wat power bij mag en een beter rendement motor dus een brushless 200 watt motor zou toch goed kunnen ??
 
108 Watt dus hoeveel dit in gram stuwkracht is weet ik niet wel weet ik dat er best wat power bij mag en een beter rendement motor dus een brushless 200 watt motor zou toch goed kunnen ??


Mijn Easy Star heeft 300 watt aan boord.

Standaard speed 400 heeft zo'n 60 à 70 watt.
 
@CC; nee, (nog) niet naar de maan gevlogen. ;-)

Vliegt lekker zolang je niet volgas blijft duwen aan je stick. En zoals gezegd, op 2S pakketten kan je lekker rondtuffen met dubbele kracht tegenover standaard. Weliswaar met rolroertjes erbij. (maar dat is absoluut geen noodzaak.)

Bij volgas aanduiken is er bijna geen controle meer over het toestel, (rollen hebben dan geen effect meer) maar het vergrootte richtingsroer doet wonderen. Haalt 'm iedere keer uit de vrille.

Beestje weegt ondertussen 860 gram, maar is in geen tijd ver en/of hoog, wat je maar wil.
 
Bij volgas aanduiken is er bijna geen controle meer over het toestel, (rollen hebben dan geen effect meer) maar het vergrootte richtingsroer doet wonderen. Haalt 'm iedere keer uit de vrille.
Hier klopt iets niet. Als je aanduikt zal het toestel zeker niet in een vrille raken (dat is een overtrokken vliegtoestand).

Ik denk dat, ervan uitgaande dat je handig genoeg bent om met gedoseerd gas te vliegen, een beetje te veel vermogen niet kwalijk is.

Bart
 
Euuhhh, een "spin" dan?

Tolvlucht, neerwaartse spiraal. Noem het zoals je wil, richting moeder aarde en draaiend.
 
Back
Top