bouwverslag graupner taxi 2 uit depron

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door robert14, 3 jan 2008.

  1. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
  2. tip

    tip

    Lid geworden:
    9 mrt 2007
    Berichten:
    635
    Locatie:
    Denekamp
    ik zou een zwaardere en sterkere accu nemen. iets van een 3s 1800 tot 2200 mah.
     
  3. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    maar die is ook duurder, deze accu kan het makkelijk aan en is goedkoop. dan koop ik later een betere erbij.
     
  4. tip

    tip

    Lid geworden:
    9 mrt 2007
    Berichten:
    635
    Locatie:
    Denekamp
    je kunt het beter in 1 keer goed doen.
     
  5. ivo brosens

    ivo brosens Guest

    ik zouw persoonlijk ook een zwaardere lipo nemen ten eerste je kan langer vliegen en ten tweede denk ik ook dat je anders problemen gaat krijgen met je zwaartepunt
    en twee keer kopen is ook twee keer betalen
     
  6. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    verder bouwen

    Ik heb ff dat lipo-verhaal achterwege gelaten en ben lekker verder gaan bouwen. Al het roerwerk zit er nu op en is helemaal spelling vrij. Als schanieren ben ik toch voor de floppy’s van mike gegaan. Goede oplossing. Hier dan de foto’s;

    [​IMG]
    het richtingsroer

    [​IMG]
    het hoogteroer in aanbouw :D

    [​IMG]
    het hele roerwerk

    [​IMG]
    servo’s in de romp

    [​IMG]
    ik heb de bovenkant al dicht gemaakt

    hier een filmpje van de test van de roeren:
    [media=youtube]lR54gF0aFbc[/media]

    reacties zijn welkom :wink:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. tip

    tip

    Lid geworden:
    9 mrt 2007
    Berichten:
    635
    Locatie:
    Denekamp
    ok ziet er goed uit!

    (wanneer maiden? :wink:)
     
  8. Wickinger

    Wickinger Guest

    wow wat een bouw snelheid.
    ziet er goed uit !
     
  9. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    ik zou het niet weten.

    ik ben er wel uit dat ik als vleugel gewoon de bestaande vleugel van de brandstoftrainer ga gebruiken. ik ben geen held met depron en ik weet bijna zeker dat als ik een vleugel probeer te bouwen, dat het mis gaat.

    ik heb het geheel ook ff gewogen. het weegt nu ongeveer 450 gram met ontvanger, ontvangeraccu en servo's acceptabel denk ik. nog een paar foto's met de vleugel erop:


    [​IMG]

    het begint al op een vliegtuig te lijken :D

    [​IMG]

    opmerkingen zijn welkom :wink:
     
  10. tip

    tip

    Lid geworden:
    9 mrt 2007
    Berichten:
    635
    Locatie:
    Denekamp
    gewicht is prima!! ik blijf bij de accu die ik zei, die rode motor die je zei is ook prima, maar met
    dit gewicht zou ik voor zo'n motor/esc/prop combo gaan. bespaart geld en power is misschien wel meer
     
  11. Commander Clumsy

    Commander Clumsy

    Lid geworden:
    20 feb 2007
    Berichten:
    1.503
    Locatie:
    Proud of brushless sprouts
    De bevestiging met die geleidingsbuisjes is gevaarlijk.
    Als één van die buisjes loslaat schiet de stuurstang ineens een heel andere kant op, met heel waarschijnlijk een crash als gevolg.
    Beter is het om flexibele stuurkabels met binnen- en buitenbuis te gebruiken, of gewoon onbuigbare stuurstangen die rechtstreeks van servo naar roerhoorntje lopen.
     
  12. tip

    tip

    Lid geworden:
    9 mrt 2007
    Berichten:
    635
    Locatie:
    Denekamp
    of nog 1 tussenspant maken en daar ook buisjes in doen. als je die goed vastlijmt.
     
  13. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    zonder gaat het ook wel goed, maar dit zag er gewoon beter uit. dat is de enige reden waarom ik dit zo heb gedaan :wink:
     
  14. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    de taxi heeft een soort van maiden gehad. ik had ff de vleugel van de easystar erop gebonden en een ontvangeraccu erin gelegd. kwam mooi uit met het zwaartepunt dus ik ben even naar het veldje hier in de buurt gelopen en heb de taxi gelanceerd. supermooi zwevertje. bijna geen hoogteverlies en ik denk dat als ik er een speed 400 op zou plakken dat het dan al goed zou vliegen. dus dat ga ik even proberen denk ik. ik vind de neus toch iets te lang dus ik plak er een speed 400 met propje op, als dit niet werk snij ik hem er gewoon weer af. proberen kan altijd :wink:

    nog ff een fotootje:
    [​IMG]
     
  15. Thobo6

    Thobo6

    Lid geworden:
    26 feb 2007
    Berichten:
    281
    Locatie:
    Hengelo OV
    Robert! Ben je inmiddels al verder?
    Gegroet, Thomas
     
  16. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    nope, mischien morgen
     

Deel Deze Pagina