Motor Bougie Schroefdraad kapot

  • Topicstarter Topicstarter RagDMezzegis
  • Startdatum Startdatum
hoooi..

k heb 2 nieuwe auto's erbij gekocht.. vandag zijn ze binnen gekomen :-)..

van mijn vorige fouten geleerd en deze goed afgesteld..

1 rijd er al als n trein :-).. morgen gai k me met de 2e bezig houden

helaas werd t donker dus kon ik niet verder rijden.
 
ehh.. laat me t dan ff opnieuw zeggen..



ik heb nog 2 auto's erbij gekocht... reeds ingelopen...

rijden als n trien :-).. alleen zit er bij 1 n "pistoolgreep" bij..

en das toch weer ff heel wat anders...

klopt t dat je deze moet indrukken om te zorgen dat ie stopt... en wat loslaten om steeds meer gas te geven..
en als je echt turbo wil rijden moet je hem naar boven duwen..

schrok me rot toen k deze de 1e keer aandeed.. schoot er meteen vandoor als n idioot :-p.... maargoed dat ik m meteen heb kunnen bijsturen anders had deze zo de sloot in gevlogen :-p...
 
meteen nog even n vraag..

in de auto's zat al n tank met brandstof... rijden ze prima op natuurlijk, maa rik heb n heel ander merk..

als de tankjes leeg zijn, kan ik dan gewoon mijn benzine er in spuiten, of ga ik dan problemen krijgen met t kleine beetje brandstof van de andere soort wat vast nog wel n beetje in de tank van blijft zitten...
 
klopt voor geen ene meter :-S

je servo wordt omgekeerd bedient (das makkelijk op te lossen: reverse knopje op de zender omzetten) maar je gas staat er ook nog eens verkeerd op... Heveltje er eens afnemen, zender en ontvanger aan, zodat servo in neutraal staat, en dan servoheveltje er terug op (en vastschroeven). Nu kijken of de rem niet aansleept in neutraal en er tegelijk ook geen gas gegeven wordt. Als je nu de trekker naar je toe trekt (schiet) dan moet je gas geven, loslaten is uitbollen, en trekker wegduwen is remmen.

Over de brandstof, als je de jouwe erin gooit, eerst ff de motortjes wat rijker zetten voor de zekerheid (zeker halve slag=180°) en dan terug fijn afstellen.

btw, bij je eigen posts kan je op edit drukken, waardoor als je iets vergeten bent, je geen nieuw antwoord moet typen, maar het er gewoon kan bij schrijven
 
Laatst bewerkt:
ah.. dat dacht ik ook al..

heb ff gezocht op de rc hoe k m moest reversen.
was wel even zoeken hoor.. op zo n pistool met digitale instellingen.. wat n gekloot :-p...

maargoed.. reverse gezet, beetje afgesteld weer, en nou geeft ie idd gas als ik de trekker indruk, en staat hij stil als ik m loslaat..

wat n stuk makkelijker is tijdens de start :-)
 
haha, dat snap ik :-D

maar remt ie nu ook nog als je je trekker gewoon los laat? want dat is ook nog niet de bedoeling...

tja en van die digitale zender wist ik niet... ik heb een eenvoudige pistoolzender waar het gewoon een knopje omzetten is.
 
hehe.. k heb t alleen ff ingesteld..

of hij remt of niet.. k heb geen idee...


k heb meteen weer n vraag..

ik heb 2 nieuwe kappen bij de auto's gekregen... maar hier zitten geen gaatjes in om die plastic staafjes door te steken, gloeiplugstarter, en trekstaerter door te halen.. ( antenne ook niet )

bij de andere zitten mooie ronde gaatjes..

hoe maak je die er in, zonder dat ik met n stanlymes er in ga kutten..
 
Dremel met een rond slijpsteentje, grotere gaten eerst knippen of een snijpasser gebruiken.
 
ahh.. heerlijk.. ben ziek, dus kon vanochtend lekker met me autotjes spelen..

k had de 2e auto ook F bijgesteld ( leek wel alsof hij heel laat pas benzine pakte )


doe ik m aan en zet m op de grond.. schiet ie me toch in 1x weg.. zo de bosjes in..

LOLZ... snel alles weer terug gezet zoals t was :-p


de auto met pistoolcontroller is mijn favo geworden... ik vind n pistool veel makkelijker sturen..



k heb me tde andere auto n beetje n probleem.. k weet niet of t hoort, maar toen ik stopte met rijden, kookte de nitro die er in zat ( k haalde de luchtfilter er af, en zat n laagje nitro in dat helemaal tot bubbels aan t koken was..

hoort dit ( geen idee nl, zoizo vind ik t vreemt dat de luchtfilter halfvol zat met nitro aan de kook...


volges mij is er hier toch iets niet goed..

ook lekt hij behoorlijk als je m even stil zet ( neutraal )... zie je de druppels uit de uitlaat lopen.

moet ik m nu wat rijker zetten of armer ( word hij te heet door te weinig smering, of krijg thij op neutraal gewoon teveel nitro toevoer )
 
Als hij te rijk staat, dan hoor je dat echt wel. Dan komt hij niet in zijn toeren (langzaam).
Dat er wat bende uit de uitlaat komt lopen dat is meestal wel normaal hoor.
Het lijkt wel of hij bij jouw wellicht iets te rijk staat. Met armer zou ik wel even oppassen, pas als je echt weet dat hij stuk te rijk staat dan kan je hem wel armer zetten.
 
weet iemand de fabrieksinstellingen van n gx 15

ik heb hier zo een plastic draaigeval om m te stellen ( dus geen schroef)
geen idee hoeveel keer ik deze moet draaien..

ik heb andere brandstof, en met de 1e reed hij perfect.. met de 2e draait hij wel, maar zodra ik gas geef, slaat hij af.

ook na n minuutje warmdraaien op neutraal gebeurt dit..

enig idee hoe ik m moet bijstellen??


nevermind.. k heb m gewoon kunnen afstellen met gut feeling..
eerst te rijk.. ( lootp ie niet en word t soepzooitje )
daarna steeds n draai dichter.. net zo lang tot hij t niet doet weer ( te arm dus..) nadat ie te arm draaide n halve draai open gedaan.. en daarop gezet...

nu draait ie als n trein :-)... WOHOOO..

knalde hier laaste ronde tegen stoep aan.. maakte ie toch teringherrie.... uitlaat losgeschoten.. d8 van.. duw ik r wel weer op

AUUUUUUUU

HEEEEET

k heb nu n fikse blaar op me wijsvinger.... LOL...

mah.. gewoon ff doorgereden tot benzinetank leeg was met losse uitlaat ( zal wel geen ramp zijn toch, en wist geen andere manier om m uit te zetten nu LOL )
mah.. na nog geen 1 rondje was de tank leeg.. dus no biggie..

uitlaat zit er weer op..

1 ding weet ik wel

I AM HOOKED... heerlijk zo n 2.5 cc motortje dat door de straat sjeest... en de kids uit de buurt vinden t maar wat lollig
( wat is er in hemelsnaam leuk aan n hardloop race tussen 4 kids en n auto..... k weet t nie... mar.. k heb nog niet verloren :-) )

nu wachten tot morgen.. en dan ga ik niet met de 2e rijden, want k heb toch maar 1 tank met typhoon brandstof.. k ga hierna over op t goedje wat er reeds inzat toen ik m kocht ( das nl alleen te kooop in lelystad, niet die typhoon zooi...)
dus warom zou ik ze alle 2 afstellen weer als k toch binnenkort andere brandstof er weer in moet stoppen...

weet iemand trouwens of je online die typhoon brandstof kan bestellen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
brandstof is gevaarlijk spul om te transporteren, dus ben je vaak heel duur uit met verzendkosten. Denk dat t beter is om er zelf achter te gaan (als het mogelijk is) De meeste zaken hebben wel tornado, ik ga me er niet over uit laten of ie goed is of slecht... Ik doe het ermee, en het gaat goed. Wel doe ik na het rijden altijd wat afterrun erin, maar dat mag bij elk merk brandstof wel.
 
jah.. dat doe ik ook altijd hoor.. beetje afterrun ( 5 druppies )

5x doortrekken en hoppa.. klaar is kees..
 
Je mag wel wat meer gebruiken hoor ;)

5 druppies is meestal niet genoeg om de motor goed te beschermen , gewoon een flinke straal in de carb en dan een paar keer trekken.
 
@ RagDMezzegis: ik schreef dat ook niet meteen tegen jou, maar uit voorzorg dat er niet opnieuw een discussie zou gaan ontstaan of 1: tornado nu goed is of niet, 2: er bij sommige brandstoffen geen gebruik van afterrun nodig zou zijn.

btw een temperatuurmetertje is een handig hulpmiddel om je spullen af te stellen, zodat je weet dat ze niet te arm draaien. Ik heb zelf eentje met draad (van robbe), die was goedkoper, maar ik heb ook maar 1 auto op nitro. Een temp gun (infrarood) is wat duurder, maar je hebt er maar 1 nodig voor al je auto's, dus ben je toch weer goedkoper uit.

edit: daar gaan we weer :zucht: Ik gebruik rond de 10 druppels, en door het gat van de gloeiplug, want door de carb heb ik 1 keer geprobeerd, en toen startte die de volgende keer niet meer omdat er afterrun op de sproeier was gekomen, en die was dus verstopt. En tja, mss zijn het wel 5 grote druppels :wink: Is allemaal zo relatief.
 
Laatst bewerkt:
Het beste is via de carb omdat je dan ook de krukas en lagers meepakt , zodra je enkel via het plug gat doet pak je niet de hele motor.

Het overgrote deel blijft namelijk achter op de zuiger en de cilinder en wordt er meteen weer uitgegooid door het trekken , de belangrijkste delen (lagers en krukas) krijgen zo weinig tot geen afterrun.


Een verstopte carb omdat er afterrun OP kwam heb ik nog nooit meegemaakt , denk eerder dat dat aan iets anders te wijten is geweest ;)

Het is niet de bedoeling het door de leiding in de carb te spuiten , gewoon luchtfilter eraf , straaltje in de carb mikken en een paar keer trekken.


Het is overigens bij elke brandstof aan te raden afterrun te gebruiken , niet alleen bij Tornado ;) Heb het zelf ook altijd gebruikt en Tornado is 1 van de betere , zeker als het om winkels gaat die het leveren ;)
 
En de roestende delen zijn de lagers en de krukas en wil je die beschermen wordt het wat lastiger als je het op de zuiger druppelt.....

Druppelen in de de luchtinlaat van de carrb en dan je sproeier verstoppen :?: , dat is nieuw voor mij, duidelijk geen goede olie geweest want afterrrun droogt normaal niet op.
 
En de roestende delen zijn de lagers en de krukas en wil je die beschermen wordt het wat lastiger als je het op de zuiger druppelt.....

Druppelen in de de luchtinlaat van de carrb en dan je sproeier verstoppen :?: , dat is nieuw voor mij, duidelijk geen goede olie geweest want afterrrun droogt normaal niet op.

Was je voor Roelof ;)
 
Ik bedoel hier niet de hoofdsproeier/naald mee, maar het gat waar je gasnaald in rust (is toch ook een sproeier?), daar was een beetje olie ingekomen, en niet opgedroogt het is gewoon niet zo hele dunne olie, en het was blijkbaar toch een te grote barriere voor de brandstof. Nuja, twas makkelijk opgelost, daar niet van, een klein scheutje brandstof erover en klaar. Zal er in het vervolg dan ook aan denken om het zo te doen (of beide)

En ik savage, ik schreef ook dat het bij elke brandstof aan te raden is... En ik snap al helemaal dat je niet door je brandstofleiding afterrun moet gaan spuiten...

En toch blijf ik me afvragen hoe de afterrun dan bij de lagers komt, want je spuit toch 'in' je krukas? In ieder geval zal het alletwee doen nog het best zijn.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top