multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zijn voor ons dingen die klip en klaar zijn, maar voor de pure beginner kan dat wel eens voor twijfels zorgen.


Natuurlijk zit er een fantastische handleiding bij die Easystar maar waarom zou je die lezen... :?
 
Leuk dit draadje over de Easy Star. Net vandaag eentje gekocht (samen met een Wilga) en wat schetst de verbazing: er is nu een nieuwe grijs/oranje versie ... wisten jullie natuurlijk allang, maar op de plaatjes zie je altijd die blauwe versie. Setje ziet er leuk uit, dus als het van het weekend slecht weer wordt .... en ja, dat is zo helaas ... weet jij wat ik ga doen!
Juist: de Wilga in elkaar zetten. whahahahahaha
 
Ik heb even een praktisch vraagje:
Als ik een bocht neem met de Easy, hoe doe ik dit dan best?
Ik bedoel, wanneer moet ik up geven? tijdens het verplaatsen van de stick van het richtingsroer, of erna of ervoor?
Alvast bedankt voor de tips-uitleg.
 
Niet, gewoon rudder aansturen en hij gaat vanzelf :mrgreen:

Zal neiging hebben om iets te duiken, dat kun je compenseren met wat up (om 'm dus op dezelfde hoogte te houden). :thumbsup:

Als je er wat meer mee gevlogen hebt, kun je je wat meer up gebruiken om (als ie eenmaal in bocht zit) de bocht wat korter te maken. EZ gaat (in tegenstelling tot wat veel vliegers/beginners denken van een toestel zonder rolroeren) volledig op z'n zij, met z'n hoofdvleugel verticaal als je een fanatiek bochtje maakt :p
 
Volgens mij klopt dat niet helemaal...

Je neemt een easystar om te leren vliegen. Dan moet je toch meteen iemand aanleren up te gebruiken in een bocht. Anders heb je niks aan een easytar, elk volgend model (een trainer bijv.) zal dat toch echt nodig hebben in de bocht! (aileron gestuurd dan...)

Beste is gewoon je bocht rustig inzetten met rudder en meesturen met hoogte om op 1 lijn te blijven n de bocht door te trekken precies zoals je dat zelf wilt.

Anders vlieg je achter je kist aan...
 
zo heb ik ook heel vele gevlogen in de zomer. 's avonds windstil, gewoon de easystar op hoogte brengen en dan heel licht sturen met het richtingsroer en verder niets. ideaal, maakt dan supermooie bochten.

En op hoogte zie je ook niet dat hij in de bocht naar beneden gaat . :D

En wat je niet ziet hoef je ook niet te sturen . :rolling:

Krijg je wel een probleem zoals Niels al zegt bij je volgende model . :(

Ik noem zo iets "model uitlaten" . :D

Mvg Johan
 
kheb na 2 jaar nog eens een easystar gekocht, niet voor mij, want ik wil enkel maar extreme vliegtuigen, maar deze keer voor mijn moeder, die ook zo graag wil modelvliegen, we zien wel of het kistje alles overleefd, en dan bedoel ik wel, vanaf het punt dat ze de doos open doet :rolling:

groeten
 
mijn oude easystar is ook volledig uitgebouwd hoor, rolls, vergroote rudder, motor met 2:1 vermogen, maar met extreme vliegtuigen bedoel ik dan ook men funtana x100 3d bak ;)
 
de doos eens opengedaan om te kijken hoe een "normale" easy er nog uitziet, merk ik dat multiplex nieuwe propjes bij levert, leuke trouwens, met precies wingtipjes die ombuigen op het einde van de prop, zien er allicht beter en ook mooier uit dan die ghuntertjes!

vanavond men moeder maar eens aan het werk zetten, dat ze haar eerste kistje eens heeft gebouwd, en dan maar lessen :)
 
de doos eens opengedaan om te kijken hoe een "normale" easy er nog uitziet, merk ik dat multiplex nieuwe propjes bij levert, leuke trouwens, met precies wingtipjes die ombuigen op het einde van de prop, zien er allicht beter en ook mooier uit dan die ghuntertjes!
klopt, ze leveren er nu van die zwarte 5*4 propjes bij. dat doen ze al langer. ik kocht mn easystar in augustus 2007 en toen kreeg ik ook al zo'n propje erbij.
 
En ja, die propjes zijn beter dan de Guntherpropjes, helaas ook welk weer duurder dan de gunther.
 
ik moet wel zeggen dat de adaptertjes van deze propjes veel ruimer zijn als bij de gunthertjes. ik moest redelijk veel lijm gebruiken en hij is al een paar keer los gekomen bij mij. maar dat kan natuurlijk ook aan mijn lijm liggen. ik heb gewone secondenlijm gebruikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top